וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקבו אחרי קצין בכיר בכוונה לרצוח אותו: כתב אישום יוגש נגד שני המחבלים מהפיגוע ברעננה

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 17:38

השניים הועסקו במכון לשטיפת מכוניות בעיר ונהגו להגיע למסעדה שבה נהג לאכול דובר צה"ל בערבית. כשלא הצליחו לאתרו, החליטו לעשות את הפיגוע המשולב בעקבות המלחמה בעזה והפגיעה לטענתם במסגד אל אקצא, שבו נרצחה עדנה בלושטיין ונפצעו 17 נוספים

בווידאו: פיגוע דריסה ודקירה: לפחות 19 פצועים במספר זירות בעיר/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, רויטרס

כתב אישום יוגש מחר (חמישי) נגד אחמד ומחמוד זידאת שתכננו לרצוח את דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי. מהחקירה עלה, שאחמד שב מספר פעמים לאזור המסעדה ברעננה בה נהג הקצין לאכול וחיפש אותו תוך שהוא חמוש בסכין, אך לא מצא אותו עד שהחליט לזנוח את הרעיון ולבצע את הפיגוע המשולב בעיר. הקצין עודכן, הופתע מפרטי האירוע ואישר לחוקרי המשטרה שהוא אכן היה במסעדה בתאריך הפיגוע.

השניים, בני דודים בשנות ה-20 לחייהם, תושבי הכפר בני נעים ליד חברון, ביצעו את הפיגוע המשולב ברעננה בחודש שעבר, בו נרצחה עדנה בלושטיין ונפצעו 17 נוספים. החקירה שנוהלה על ידי ימ"ר מרכז, העלתה שאחמד תכנן לבצע את הפיגוע זמן רב וניסה בעבר לרכוש נשק אך לא הצליח לממן זאת. בשלב מסוים, הוא התחיל לעבוד במכון שטיפת רכבים ברעננה בו הועסק לאחר שהציג תעודת זהות מזויפת של תושב רהט. בן דודו, מחמוד זידאת, הצטרף אליו לעבודה וזאת מבלי שנדרש ממנו להציג תעודת זהות. לפני כשבועיים הוגש כתב אישום נגד המעסיק.

סגן אלוף אביחי אדרעי. דובר צה"ל
עקבו אחריו בכוונה לרצוח אותו. סגן אלוף אביחי דרעי/דובר צה"ל

השניים יצאו אל הפיגוע לאחר שגנבו שני רכבים ששטפו במכון שטיפה. בדרכו, אחמד זיהה אדם על המדרכה ודרס אותו עם הרכב. לאחר שהרכב נתקע, הוא יצא מהרכב וגנב אחד נוסף. האישה שנהגה ברכב נמלטה על נפשה והוא המשיך במסע ההרג.

לאחר שזיהה שני עוברי אורח נוספים, הוא פגע גם בהם, ירד מהרכב והמשיך לדקור אחד מהם בעוד הוא שוכב על המדרכה. בהמשך ברח כשני קילומטר למכון שטיפה אחר, שם הוא התחבא עד שחוקרי המשטרה עצרו אותם.

המחבל השני, מחמוד זידאת נסע לכיוון רחוב אחוזה בעיר, שם זיהה קבוצה גדולה של אנשים וביניהם תלמידי בית ספר, שעמדו בתחנת אוטובוס. הוא פגע בהם במהירות עם הרכב תוך שהוא האיץ ובכך רצח את עדנה בלושטיין ופצע רבים נוספים, חלקם עוד לא שבו להכרה מאז הפיגוע. מחמוד נתפס בזכות אזרח שביצע אחריו מעקב והתקשר למשטרה ודיווח על כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זירת האירוע: פיגוע דריסה ודקירה,רחוב אחוזה רעננה. 15 בינואר 2024. גדעון מרקוביץ', TPS
זירת הפיגוע ברעננה. 15 בינואר 2024/TPS, גדעון מרקוביץ'

במהלך חקירתם, השניים סיפרו שהחליטו לעשות את הפיגוע בעקבות המלחמה בעזה והפגיעה לטענתם במסגד אל אקצא. מחומרי החקירה לא עלה קשר ביניהם לבין ארגון טרור, אלא שפעלו כמפגעים בודדים. מעצרם של השניים הוארך מעת לעת ולאחר שהוגשה נגדם הצהרת תובע, מחר יוגש נגדם כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז מרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully