וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברים כמו אחים": המושב הקטן בערבה באבל כבד על שלושה מבניו

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 19:23

אבל כבד נפל על מושב צופר עם נופלו של סמ"ר עידו אפל. שי, חבר של המשפחה, סיפר לוואלה: "אחרי כמה חודשים בעזה הוא נפצע מרסיסים וחזר ללחימה בלי לשאול שאלות". ראש המועצה מאיר צור ספד: "רק לפני יומיים חגג את יום הולדתו ה-21, ובני משפחתו עוד הספיקו להתכתב איתו"

קויק: לחימה ברפיח/דובר צה"ל

אבל כבד נפל היום (רביעי) על מושב צופר עם נופלו של סמ"ר עידו אפל. מדובר בחלל שלישי מהמושב שנמצא 130 קילומטר צפונית מאילת, וחלל חמישי מהמועצה האזורית הערבה התיכונה במלחמת חרבות ברזל. שני חבריו - רואי אליאס וגלי שקותאי נפלו בקרבות ברצועת עזה, כולם מאותה השכבה. סמ"ר אפל, לוחם בגדוד 50 של הנח"ל, נהרג אמש בפעילות מבצעית ברפיח שברצועת עזה יחד עם שני חבריו מהפלוגה הרובאית שבגדוד - סמ"ר אמיר גלילוב וסמ"ר אורי בר אור.

שי סימון, חבר המשפחה וחקלאי ממושב צופר, סיפר לוואלה על האבל בכבד ביישוב. "עידו היה בן יחיד ויש לו חמש אחיות, הג'ינג'י של המושב שהביא אור ליישוב", אמר. "עידו היה אש לנתינה ועזרה, אנרגיה, אהבה לשטח ולאדמה. היה לוחם ללא חת. הוא נלחם בעזה מהיום הראשון של התמרון הקרקעי. אחרי כמה חודשים בעזה הוא נפצע מרסיסים וחזר ללחימה בלי לשאול שאלות".

"אנחנו מושב קטן של כ-100 משפחות", המשיך סימון. "המחזור של עידו מונה 10 נערים ונערות, מתוכם הא נופל השלישי. הם היו בגן וביסודי ביחד: חלל צה"ל גלי שקותאי שלחם בנח"ל, רואי אליאס לוחם הנדסה שנהרג לאחר 80 יום של לחימה בעזה ואת עידו שנהרג יום אחרי יום הולדתו. הם היו שלושה חברים כמו אחים. יש אבל כבד במושב, כאילו נפלו עלינו השמיים, שלושה חיילים מבני המושב נהרגו, שלושה פרחים שלנו".

סמ"ר עידו אפל, מצופר, לוחם בגדוד 50, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 21 בנופלו.. דובר צה"ל
"ילד ג'ינג'י בכל מובן המילה, יפה ואהוב". חלל צה"ל סמ"ר עידו אפל/דובר צה"ל
עידו אפל, רואי אליאס וגלי שקותאי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עידו אפל, רואי אליאס וגלי שקותאי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה, ספד לעידו וסיפר על אופיו המיוחד. "עידו שירת כלוחם בגדוד 50 בחטיבת הנח"ל", אמר. "בתחילת הלחימה הוא נפצע ונפגע מרסיס, אך למרות זאת התעקש לחזור ללחום לצד חבריו בעזה. עידו ילד ג'ינג'י בכל מובן המילה, יפה ואהוב, מלא שמחת חיים, ילד מוכשר בעל ידי זהב, מאוד אהב את הערבה ויצא עם החברים לטיולי ג'יפים רבים ברחבי המדבר".

צור שיתף על ימיו האחרונים של עידו שכללו את יום הולדתו. "רק לפני יומיים חגג את יום הולדתו ה-21, ובני משפחתו עוד הספיקו להתכתב איתו, יום לפני שנפל", אמר. "עידו הוא החלל השלישי מצופר והחמישי מהערבה מאז תחילת המלחמה. העצב במושב ובערבה כולה קשים מנשוא. אני מחבק את משפחת אפל ואת חבריו ומבכה את מותו, בשם כל תושבי הערבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully