וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליע שנורה מהגדה פגע בבית ביישוב יד חנה שבשרון

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 16:37

לבית לא נגרם נזק, ככל הנראה בשל המרחק הרב מטול כרם, אך נשאר סימן בקיר. האירוע התרחש בשעה שבה הילדים יצאו בהסעות לגנים, והתעוררה בהלה גדולה של התושבים. "לפני יומיים 30 שב"חים עברו פה את חומת הגדר ורובם נתפסו אך חלקם לא"

מתקרבים לגדר ופותחים באש: פעילי חמאס תיעדו עצמם יורים לעבר השרון 29 במאי 2024/מצלמות אבטחה

מטח הירי שנורה הבוקר (רביעי) בידי מחבלים המזוהים עם חמאס מאזור טול כרם לעבר יישובי השרון פגע בבית ביישוב יד חנה שבמועצה אזורית עמק חפר. קליע אותר במקום ולבית לא נגרם נזק, ככל הנראה בשל המרחק הרב, אך נשאר סימן בקיר.

"ב-6:50 התחילו פה צרורות מטורפים. ממש ירי אינטנסיבי. וממש שמענו מין פגיעה כזאת של מתכת בקיר של הבית", שיחזר לוואלה! דני מפקד כיתת הכוננות ביישוב שקליע פגע הבוקר בביתו. "השכנים ואנחנו שמענו את זה וזה היה מאוד מטריד. האירוע התרחש בשעה שבקרוב הילדים יצאו בהסעות לגנים והייתה בהלה גדולה של התושבים. אלו ימים מאוד לא פשוטים פה. לפני יומיים 30 שב"חים עברו פה את חומת הגדר ורובם נתפסו אך חלקם לא. עצם העובדה שהם יכולים להגיע ככה לחומה, לתפס עליה, לעבור לשטח ישראל, מה היה קורה אם הם לא היו מבקשי עבודה?".

במטח הירי שביצעו מחבלים המזוהים עם חמאס מאזור טול כרם לעבר יישובי השרון קליע פגע בבית בקיבוץ יד חנה שבמועצה אזורית עמק חפר 29 במאי 2024. ללא, אתר רשמי
הקליע שנמצא ביד חנה, הבוקר/אתר רשמי, ללא

מאז מתקפת 7 באוקטובר, דני כמו יתר חברי כיתת הכוננות של היישוב, קיבלו צו 8 והקדישו את זמנם לשמירה על ביטחון התושבים. אך כבר בחודש יולי לכולם ייסגרו צווי המילואים. "הצבא מדולל בגזרה וגם כיתות הכוננות מדוללות. זה ישאיר את הגזרה פה חשופה לחלוטין. אלו מסוג הדברים שעכשיו אנחנו יודעים אותם ואם יקרה משהו נשאל איך לא ידענו או מי נתן את ההוראה הזאת".

"לא ייאמן שחזרנו ל-6.10 ואפילו יותר מזה", הוסיף דני. "אתה קם בשבע בבוקר עם מכת אש מטורפת לכיוון הבית שלך שהילדים שלך במיטות. אשתי אמרה לי היום בפעם הראשונה שהיא לא יכולה ככה יותר. לאן נלך? הצפון בוער, הדרום בוער, המרכז עכשיו, מה נשאר רק תל אביב? זו מציאות שהיא בלתי נתפסת".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קויק: ירי לבת חפר. שימוש לפי סעיף 27א, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קויק: ירי לבת חפר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, שימוש לפי סעיף 27א

באירוע הירי, שהינו השני השבוע המתרחש ביישוב, לא זוהו פגיעות. בצה"ל אישרו שמחבלים ירו מאזור טולכרם, וכי באירוע לא אותרו פגיעות. "הכוחות פועלים כעת על מנת לאתר את מבצעי הירי", נמסר.

בעקבות האירוע, ראשת המועצה האזורית עמק חפר, גלית שאול, התריעה מפני הסלמה ביטחונית, וקראה לעבות את כוחות הביטחון במקום: "תושבינו חיים בחרדה גוברת, בכל יום נחצה קו אדום נוסף". "אנו מתריעים כבר שבועות ארוכים על ההסלמה באזור קו התפר, ולצערנו המצב ממשיך להידרדר", אמרה שאול. "אנו קוראים לצבא ולמדינה להתעורר ולפעול בנחישות ובאפס סבלנות מול האירועים החמורים בגזרה. לא ייתכן כי לאור היום פלסטינים חוצים את הגדר באין מפריע. לא ייתכן כי יורים לעבר יישובינו שוב ושוב.

"חייבים לנקוט באופן מידי בצעדים הכרחיים לפני שיהיה מאוחר מדי: להוסיף כוחות ביטחון וצבא משמעותיים במרחב באופן קבוע, להוסיף אמצעים למכשול הקיים ממזרח לחומה, ובעיקר: להקים אזור חיץ מעבר לחומה, שימנע התקרבות אל קו התפר".

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל נמצא בקשר רציף עם היישובים וכוחות ההגנה המוצבים בהם, על מנת לתת מענה מהיר לאירועים מתפרצים, ומבצע מאמץ התקפי רציף נגד תשתיות הטרור במחנות הפליטים ובכ-25 מבצעים רחבים במרחב טול כרם מתחילת המלחמה. במבצעים האלו על ידי הלוחמים ובתקיפות מהאוויר סוכלו חוליות מחבלים רבות אשר ביצעו ירי לעבר יישובים ישראליים ותכננו לבצע ירי נוסף".

  • עוד באותו נושא:
  • יד חנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully