וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המל"ל: "הלחימה בעזה תימשך לפחות עוד 7 חודשים"

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 13:46

"כפסע מניצחון מוחלט"? צחי הנגבי אמר ברשת ב' כי הלחימה ברצועת עזה צפויה להימשך לפחות עד תחילת 2025, כלומר: יותר משנה אחרי השבת השחורה

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

"הלחימה בעזה תימשך לפחות עוד 7 חודשים" - כך אמר היום (רביעי) ראש המל"ל צחי הנגבי בריאיון לאסתי פרז ברשת ב', והדגיש כי "המלחמה תהיה ארוכה". הדברים עומדים בניגוד מוחלט לדברי ראש הממשלה נתניהו, שהצהיר לפני כחודשיים כי ישראל נמצאת "כפסע מניצחון".

אם כך אכן יהיו פני הדברים, הרי שמלחמת "חרבות ברזל" תימשך לפחות עד תחילת 2025, כלומר: יותר משנה אחרי השבת השחורה של 7 באוקטובר, ותהפוך לאחת המלחמות הארוכות בתולדות המדינה.

מלחמת "חרבות ברזל" פרצה בעקבות מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, במסגרתה נרצחו כ-1,200 בני אדם, ומאות נחטפו לשטח רצועת עזה. כעבור כמה שבועות, נכנסו כוחות צה"ל לרצועת עזה והחלו בתמרון קרקעי, שנמשך עד היום. מעל 100 חטופים נמצאים עדיין בשבי ארגוני הטרור ברצועה. במקביל, חילופי אש נמשכים כל העת מול כוחות חיזבאללה בגבול הצפון, וכטב"מים שוגרו לישראל גם מכיוון החות'ים בתימן. 639 מאנשי כוחות הביטחון נפלו מתחילת הלחימה.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, השבוע/דובר צה"ל

המלחמה והמשבר ההומניטרי הכבד ברצועת עזה גררו ביקורת בינלאומית חריפה נגד ישראל, ששיאה בהוצאת צווים של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג להגבלת פעילות ישראל ברפיח, ובקשה להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. ישראל דחתה על הסף את הטענות נגדה.

בתחילת חודש אפריל הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל נמצאת "כפסע מהניצחון". עם זאת, בסקירה שהציג הנגבי, ראש המועצה לביטחון לאומי, בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת בשבוע שעבר, הוא הודה כי ישראל "לא השיגה אף אחת ממטרות הלחימה", לפי פרסום ברשת 13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully