וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר גולן: "היה צריך לסיים את המלחמה לפני 4.5 חודשים"

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 9:19

בריאיון ל-103FM הזהיר יו"ר מפלגת העבודה הנבחר, כי מדינות נוספות יצטרפו להכרה במדינה פלסטינית, כל עוד ישראל לא תציג חזון מדיני לרצועת עזה. על מיתוגה החדש של מפלגתו: "'הדמוקרטים' הוא שם זמני, נמצא את השם הנכון"

בווידאו: נאום הזכיה של יאיר גולן/צילום: ערוץ 13

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר, יאיר גולן, אמר הבוקר (רביעי) כי היה נכון לעצור את המלחמה לפני ארבעה וחצי חודשים, "כשהשלמנו את מהלך ריסוק הזרוע הצבאית של חמאס". בנוסף התייחס בריאיון ל-103FM, להכרה במדינה פלסטינית על ידי שלוש מדינות אירופאיות: "זה יקרה עם עוד ועוד מדינות אם לא נסמן לעולם שיש לנו איזשהו חזון לרצועת עזה, למדינת ישראל ולאזור".

"היה צריך לעצור את הלחימה לפני ארבעה וחצי חודשים, כשהשלמנו את מהלך ריסוק הזרוע הצבאית של חמאס, זה היה המקום הנכון", אמר בריאיון. "לצערי הרב, ראש הממשלה לא רוצה לשחרר את החטופים כי הוא מבין שזה יוביל לסיום הלחימה, והוא גורר את המדינה לאסון. לכן אנחנו חייבים לשנות כיוון".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
"היה צריך לעצור את הלחימה לפני ארבעה וחצי חודשים". חיילים ברצועת עזה/דובר צה"ל

על ההכרה במדינה פלסטינית על ידי ספרד, נורבגיה ואירלנד, שנכנסה אתמול לתוקף, אמר: "הגינוי שלי כנראה לא יעורר מהומה רבתי בספרד או נורבגיה. אנחנו צריכים להתנהל באופן שקול. כרגע מתנהלת לחימה ללא הגדרה הגיונית של מטרות המלחמה. לגינוי שלי אין שום חשיבות.

"ישראל גוזרת על עצמה בידוד עולמי מאחר והיא מסרבת להתחשב בכך שאנחנו לא עם לבדו ישכון. אנחנו היינו אלה שצריכים ליזום פתרון ליום שאחרי, להיות אלה שאומרים לעולם שיש לנו כוונות ברורות ביחס לזירה פלסטינית, ועומדים במרכז גיבוש חזית אזורית ועולמית כנגד האיום האיראני".

יאיר גולן ניצח בבחירות של הפריימריז. Tomer Neuberg, פלאש 90
גולן עם ניצחונו בפריימריז, אמש/פלאש 90, Tomer Neuberg

הוא התייחס לניצחונו בפריימריז של מפלגת העבודה אתמול. "זה הרבה יותר מהניצחון", אמר, "אני מרוצה מאוד מכך שהצלחנו להכפיל ויותר את המפקד, הבאנו 35 אלף פקודים. כל הרעיון מתחילת הקמפיין הוא לומר שאנו הולכים להקים מחנה דמוקרטי ליברלי גדול וחזק. הוא יחייב איחודים בתוך המחנה, להביא את מרץ, פעילי מחאה, אנשים חופשיים, שמבינים שחייבים להיכנס לתוך הזירה הפוליטית כדי להציל את המדינה. לכן בחרתי להכריז על כך שהאיחודים יחויבו מיתוג מחדש ושם חדש".

הוא הוסיף, "שם זמני הוא 'הדמוקרטים', אבל נמצא את השם הנכון בעיניי. מפלגת העבודה היא הפלטפורמה והיא עתירת זכויות. יהיה נכון לצאת עם מיתוג חדש שמסמל דרך חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully