וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו כבר משלם על המילים 'ניצחון מוחלט'. סצנה כזאת לא תהיה כאן"

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 8:02

האלוף במיל' גרשון הכהן התייחס בריאיון ל-103FM למצבה של ישראל במלחמה, ואמר כי לא תהיה כניעה מוחלטת: "נצטרך לראות איך מסיימים את המלחמה הזו, השאלה מי ינהל את זה עדיין פתוחה". הוא התייחס לתמרון ברפיח, וטען כי חלק גדול מציר פילדלפי נמצא בידי צה"ל

בווידאו: שיחה בין שני עזתיים בנוגע לתקיפה ברפיח/קרדיט: דו"צ

האלוף במילואים גרשון הכהן התייחס הבוקר (רביעי) למצבה של ישראל במלחמה, ואמר כי "ראש הממשלה כבר משלם על המילים 'ניצחון מוחלט', וישלם עליהן עוד, כי במלחמה מהסוג הזה קשה מאוד להביא ניצחון מוחלט". בנוסף התייחס בריאיון ל-103FM לתמרון ברפיח, וטען כי חלק גדול מציר פילדלפי נמצא בידי צה"ל.

"מה זה ניצחון מוחלט? הסיפור המוכר ביותר הוא ברלין ב-1945. זו היתה כניעה מוחלטת. אנשים יצאו לרחובות והבינו שהמלחמה נגמרה. סצנה כזאת לא תהיה כאן", הוא פסק. "גם חמאס ממשיך להיות חמאס. נצטרך לראות איך מסיימים את המלחמה לא במשהו שאומר ש'זהו, ולא יהיה יותר'. השאלה מי ינהל את זה עדיין פתוחה מהמון כיוונים", הוסיף.

בנימין  נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
"משלם וימשיך לשלם על המילים האלה". נתניהו במליאת הכנסת, השבוע/ראובן קסטרו

"מה שאני מציע לראש הממשלה הוא לחזור אחורה לימי תש"ח. לקבל השראה מבן גוריון. ב-1948 הוא מסביר מהי מלחמה, מה זה אומר מבחינת החובה של 'להיות או לא להיות'. האומה מחויבת להשקעה מלאה בדבר הזה. אנחנו לא בתוך ייצוג של ברית של ציר, אנחנו לבדנו, וזו בעיה קשה. זה ודאי מחייב אותנו לבירור איך אנחנו ממשיכים לריב עם עצמנו בשעה גורלית כזאת".

גרשון הכהן ביום עיון על אתגרי צה"ל הנוכחיים, אוניברסיטת בר אילן. מרץ 2016. ניב אהרונסון
גרשון הכהן/ניב אהרונסון

הוא התייחס לעסקת חטופים, ואמר כי "לפי מה שאני שומע מראש המוסד, מדינת ישראל מציעה הצעה עם עוד יותר גמישות בעניין. אני מקווה שגמישות תביא למקום שיתברר לנו בו אם יש כיוון או אין למו"מ. כשאנחנו מנסים עוד ועוד להתגמש, הצד השני מחוייב להגיב.

"זה לא אומר שהצעדים ברפיח ובג'בליה לא חשובים. הם חשובים מאוד", המשיך. "דובר על ארבעה גדודים שצריך להשלים את החיסול שלהם ברפיח, ובציר פילדלפי, שהוא המפתח להעברת החימוש וכל מה שנכנס לרצועה.

"מה שצה"ל עשה במידה רבה - ניתק בין שני האתגרים האלה והוכיח יכולת לנוע על פילדלפי. חלק גדול מהציר נמצא על ידי צה"ל. הגילויים שרואים שם, כמות מנהרות ההברחה של תחמושת, ויכול להיות גם סחורות רגילות, מאוד מדאיג גם את המצרים וגם את חמאס. זה לכשעצמו הישג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully