וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת שהפסידה לאורנשטיין מגיבה לחקירה נגדו: "חובה למצות את הדין"

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 11:36

השופטת בדימוס דליה גנות, שהתמודדה על תפקיד נשיאת ביהמ"ש המחוזי בת"א מול אורנשטיין, בתגובה בלעדית לוואלה על פתיחה החקירה נגדו ונגד עו"ד אפי נוה. "הנגיעה האישית שלי בטלה ב-60 לעומת הנזק למערכת המשפט. חובה למצות איתם את הדין למען יראו ויראו"

גדעון סער מגיב לחקירת אפי נוה ואורנשטיין: "לא מופתע"/קונטקט

השופטת בדימוס דליה גנות, שהתמודדה על תפקיד נשיאת ביהמ"ש המחוזי בת"א והפסידה אותו לאיתן אורנשטיין, התייחס היום (שלישי) לפתיחת החקירה נגדו ונגד ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה בלהב 433.

"זהו יום עצוב מאוד", אמרה. "נעשתה כאן פגיעה בקודש הקודשים. הנגיעה האישית שלי בטלה ב-60 לעומת הנזק למערכת המשפט, שגם ככה אמון הציבור במערכת לא בעננים. זה נורא, אני חושבת שחובה למצות איתם (נוה ואורנשטיין, ב"א) את הדין למען יראו ויראו".

ישעיהו שנלר, השופט השני ששמו הוזכר בפרשה כמי ששרת המשפטים דאז, איילת שקד, ביקשה למנות לנשיא ביהמ"ש, לא מסר תגובה.

השופט איתן אורנשטיין בדיון על הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
השופט איתן אורנשטיין/יוסי ציפקיס

כאמור, הבוקר פשטו בלשי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 על הבתים של השופט אורנשטיין וע"ד אפי נוה, ערכו חיפוש ועיכבו אותם לחקירה במשרדי יאח"ה בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים.

השופט אורנשטיין כיהן בתקפיד נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א ופרש מתפקידו בשנת 2020, לאחר שתמליל התכתבות בינו לבין נוה - ראש לשכת עו"ד לשעבר - פורסם, וממנה עלה חשש לכאורה כי השניים היו מתואמים ביניהם בכל הנוגע למינוי של אורנשטיין לנשיא ביהמ"ש המחוזי.

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
הכרעה בערעורו של אפי נוה על הרשעתו בפרשת נתב"ג  28 במאי 2023. ראובן קסטרו
ראש לשכת עו"ד לשעבר אפי נוה/ראובן קסטרו

מהשיחות עולה כי נרקם לכאורה דיל בין נוה לאורנשטיין לפיו נוה יתמוך במינויו של האחרון לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, ואילו אורנשטיין ימנה שופטים שיהיו נוחים למשרד עו"ד של נוה. בנוסף, פורסמו הקלטות בין נוה למי שהייתה שרת המשפטים איילת שקד בחדשות 12, לפיהם עולה החשד לכאורה כי שקד מינתה את אורנשטיין לפי דרישתו של נוה שטען באוזניה כי הוא ומשרדו "מתפרנסים "מבית המשפט המחוזי בתל אביב.

בהקלטות שנחשפו, נשמעת שרת המשפטים שקד אומרת: "אפי אני רוצה להגיד לך משהו על אורנשטיין. לא היה שום סיכוי בעולם, שהייתי ממנה אותו ולא את שנלר אחרי שקיבלתי את החומר מוועדת האיתור", אפי נווה השיב לה, "אני יודע שאני חייב לך, הבנתי את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully