וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד אפי נוה ונשיא המחוזי לשעבר אורנשטיין עוכבו לחקירה בחשד לשוחד והפרת אמונים

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 11:36

בלשי היחידה הארצית לחקירות הונאה הגיעו הבוקר לבתיהם של החשודים, ערכו חיפוש ועיכבו אותם לחקירה. השניים חשודים בכך שהיו לכאורה מתואמים ביניהם בכל הנוגע למינוי של אורנשטיין לנשיא ביהמ"ש המחוזי

גדעון סער מגיב לחקירת אפי נוה ואורנשטיין: "לא מופתע"/קונטקט

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עיכבה הבוקר (שלישי) לחקירה את נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר איתן אורנשטיין ואת ראש לשכת עורכי הדין בעבר אפי נוה, בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים, והשניים הובאו לחקירה במשרדי יאח"ה בלהב 433. הבוקר הגיעו בלשי היחידה לבתיהם של החשודים, ערכו חיפוש ועיכבו אותם לחקירה במשרדי יאח"ה. את איתן אורנשטיין מייצג עו"ד ז'ק חן שלא מסר תגובה. עו"ד חן מייצג בתיקי נתניהו את שאול אלוביץ'. את אפי נוה מייצג בועז בן צור, סנגורו של רה"מ נתניהו, אולם בן צור שוהה כעת בחו"ל וייתכן שנוה יגיע לחקירה מלווה בעו"'ד אחר.

יו"ר הימין הממלכתי ושר המשפטים לשעבר גדעון סער, הגיב בכנס לשכת עורכי הדין על חקירת נוה ואורנשטיין: "לא הופתעתי מהחקירה, אני סומך באופן כללי על הרשויות שיבחנו את הדברים אני לא רוצה לנקוט עמדה בנושא הפלילי עצמו, וטוב שיש בדיקה כדי שהדברים יוכרעו אבל בסופו של דבר כן פלילי-לא פלילי, לא ככה ממנים נשיאים של בתי משפט. לא ככה ברמה הנורמטיבית ולא ברמה העובדתית. זה דבר שאני לא מכיר מתקופת כהונתי ואני משוכנע שגם לא קיים היום. אני יכול להעיד על תקופתי לא היה שום דבר כזה או דומה לזה".

עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין, מסר בתגובה לחקירת אורנשטיין ונוה: "אין מקום לפשרות במאבק על טוהר המידות. לא בכדי לשכת עורכי הדין בישראל הוקיעה מתוכה נורמות פסולות של הטבות תמורת מינוי. התקופה הזו תמה, ונמשיך לפעול בשקיפות ונhקיון כפיים כדי שהתנהגויות כאלה לא יחזרו לעולם".

אפי נוה, איתן אורנשטיין. צילום: ראובן קסטרו, יוסי ציפקיס, עיבוד תמונה
השופט אורנשטיין ועו"ד אפי נוה/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו, יוסי ציפקיס

השופט אורנשטיין כיהן בתקפיד נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א בדימוס ופרש מתפקידו בשנת 2020 לאחר שתמליל התכתבות בינו לבין אפי נוה - ראש לשכת עו"ד לשעבר - פורסם וממנה עלה חשש לכאורה כי השניים היו מתואמים ביניהם בכל הנוגע למינוי של אורנשטיין לנשיא ביהמ"ש המחוזי.

מהשיחות עולה כי נרקם לכאורה דיל בין נוה לאורנשטיין לפיו נוה יתמוך במינויו של האחרון לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, ואילו אורנשטיין ימנה שופטים שיהיו נוחים למשרד עו"ד של נוה. בנוסף, פורסמו הקלטות בין נוה למי שהייתה שרת המשפטים איילת שקד בחדשות 12, לפיהם עולה החשד לכאורה כי שקד מינתה את אורנשטיין לפי דרישתו של נוה שטען באוזניה כי הוא ומשרדו "מתפרנסים "מבית המשפט המחוזי בתל אביב.

בהקלטות שנחשפו, נשמעת שרת המשפטים שקד אומרת: "אפי אני רוצה להגיד לך משהו על אורנשטיין. לא היה שום סיכוי בעולם, שהייתי ממנה אותו ולא את שנלר אחרי שקיבלתי את החומר מוועדת האיתור", אפי נווה השיב לה, "אני יודע שאני חייב לך, הבנתי את זה".

  • עוד באותו נושא:
  • שופטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully