וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד על ההקלטות שפורסמו: "לא נעים לראות איך מכינים נקניקיות, אבל ככה זה עובד"

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 10:39

בהקלטות נחשף כי שקד מינתה את השופט אורנשטיין למחוזי תחת לחץ מאפי נווה. "אני יודע שאני חייב לך, הבנתי את זה", אמר נווה בשיחה ביניהם. אמנם שקד מתעקשת שבתור שרה, היא הייתה נתונה ללחצים רבים ואין כאן עדות לדבר חריג, "מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח"

איילת שקד בנאום פרידה מהכנסת עוקצת את בן גביר/ערוץ הכנסת

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, הגיבה היום (חמישי) לקלטות שנחשפו בחדשות 12 לפיהן מינתה את השופט איתן אורנשטיין לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, בניגוד לשיקול דעתה, ותחת לחץ מיו"ר לשכת עורכי הדין דאז, אפי נווה.

בהקלטות שנחשפו, נשמעת שרת המשפטים שקד אומרת: "אפי אני רוצה להגיד לך משהו על אורנשטיין. לא היה שום סיכוי בעולם, שהייתי ממנה אותו ולא את שנלר אחרי שקיבלתי את החומר מוועדת האיתור", אפי נווה השיב לה, "אני יודע שאני חייב לך, הבנתי את זה".

בתגובה שפרסמה היום, שקד מייחסת את תוכן ההקלטות, לברית מקצועית שנרקמה בינה לבין לשכת עורכי הדין לצורך "יצירת שינוי", לשיטתה. "יצרתי שותפות עם לשכת עורכי הדין, זה שינה את מארג יחסי הכוחות בקרב חברי הוועדה לבחירת שופטים", מסרה. "עד אז נציגי הלשכה היו בברית עמוקה עם שופטי בית המשפט העליון ויחד זכו לרוב. כעת, נבחרי הציבור בהנהגתי זכו לרוב וליכולת לממש מדיניות. הקדנציה שלי במשרד המשפטים הייתה שונה. לא עוד שר משפטים בתואר, אלא שרה שבאה לעבוד ולייצר שינוי".

אפי נווה. אתר רשמי, פלאש 90
אמר לשקד: "אני יודע שאני חייב לך, הבנתי את זה". אפי נווה/פלאש 90, אתר רשמי
שרת הפנים אילת שקד בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
"שכל אחד יחשוב עם עצמו על שיחות אישיות שהוא מנהל ואיך הן נשמעות אם היו מפורסמות". איילת שקד/ראובן קסטרו

שקד גם הסבירה שבתור שרה, הייתה נתונה ללחצים רבים, לעיתים מכיוונים מנוגדים. "זה לא נעים לראות איך מכינים נקניקיות", אמרה שקד בציוריות. "זה ודאי לא נעים לשמוע הקלטות אישיות על ניהול מהלכים פוליטיים ומינויים, בכל תחום. אבל כך הדברים עובדים. מי שלא יכול לעמוד בחום, שלא ייכנס למטבח. השופטים הם בשר ודם, וגם שיחותיהם בעניינים אלו התנהלו באותה הדרך. שכל אחד יחשוב עם עצמו על שיחות אישיות שהוא מנהל ואיך הן נשמעות אם היו מפורסמות".

"השופט שנלר היה שייך למחנה הפוליטי שלי והופעלו עליי לחצים פוליטיים למנותו. מנגד, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, מערכת המשפט ולשכת עורכי הדין הפעילו עליי לחצים למנות את אורנשטיין. המערכת המשפטית לגווניה השונים סברה באופן גורף שהוא המועמד המתאים ביותר לנהל את בית המשפט המחוזי החשוב ביותר", קבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully