וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון מוחלט? "לא ברור למה רה"מ מתכוון, אנחנו בבעיה"

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 7:50

אלוף (מיל') עמוס גלעד התייחס בראיון ל-103FM לחילופי האש בין כוחות צה"ל לחיילי צבא מצרים במעבר רפיח, למאמצים להגיע לעסקת חטופים - ולאתגרים שניצבת ישראל בחזית הדין הבינלאומי. "בית הדין דן בנו כי הם חושבים שמערכת המשפט היא לא מה שהייתה קודם"

בנימין נתניהו נואם בדיון 40 חתימות/ערוץ הכנסת

אלוף (מיל') עמוס גלעד, ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון לשעבר, התראיין הבוקר (שלישי) ל-103FM, והתייחס לחילופי האש שאירעו אתמול בין כוחות צה"ל לצבא מצרים במעבר רפיח: "מדובר באירוע משמעותי, אבל אני חושב שבשורה התחתונה היחסים המעולים, שהם נכס למדינה, בין צה"ל לצבא מצרים, יוכיחו את עצמם גם הפעם והתקרית תיפתר",

לדבריו, "זה דבר טעון. צריך לטפל בו בעדינות, אבל ההתרשמות שלי שהתקרית הזו תטופל היטב. במשך שנים נבנו יחסי אמון חשובים ביותר, זו לא פעם ראשונה שיש תקריות. גם במקרה הזה שומרים על פרופיל נמוך וזה חשוב. אין חלופה ליחסים האסטרטגיים איתם. צריך לעשות הכל כדי שהקשרים יישמרו".

עמוס גלעד טרם השתתפותו ב"שולחן עגול" לציון 40 שנה למלחמה לבנון הראשונה באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה)
 14 ביוני 2022. ניב אהרונסון
"צריך לעשות הכל כדי שהקשרים יישמרו". עמוס גלעד/ניב אהרונסון

על שאלת רפיח, אמר: "הבעיה היא לא המבצע עצמו, אלא מהי המטרה של כל מה שאנחנו עושים בעזה. האם צה"ל צריך להתכונן לשליטה ישירה, וכל הנטל של החינוך והצורך לשקם את האזור ייפלו על תקציב הביטחון ועל חיילי צה"ל. צה"ל צריך להיערך להרבה מאוד חזיתות, איראן מאוד מתקדמת, לפתחו של צה"ל אתגרים אדירים. יש לנו חלופה - לחבור לציר אסטרטגי, אם אתה רוצה להביס את חמאס וחייבים, זה יישען על פעילות צבאית ועל היכולת ליצור חלופות לאוכלוסייה שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שריפה בעקבות תקיפת צה"ל ברפיח, 27 במאי 2024. רויטרס
שריפה בעקבות תקיפת צה"ל ברפיח/רויטרס

"בחזית הדין הבינלאומי אנחנו בבעיה"

"השאלה היא לא אם תקרית חמורה עלולה לעצור אותנו, אלא אם יש מדיניות שיכולה להרחיב את בסיס שיתופי הפעולה", הבהיר. "אם היחסים שלנו עם ארה"ב מתואמים לחלוטין ואם במדינות אירופה יש לנו אהדה, רה"מ מדבר על הניצחון המוחלט, לא ברור מה הוא מתכוון, בחזית הדין הבינלאומי אנחנו בבעיה. יכולה להיות התקרית הכי חמורה בקונטקסט שפותרים את האירוע הקונקרטי".

בנימין  נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
"לא ברור מה הוא מתכוון". נתניהו/ראובן קסטרו

בהמשך התייחס לסוגיית הבלתי מעורבים ברצועה, ואמר: "דובר צה"ל לא יכול להוציא הודעות לא מוסמכות. מה שחשוב פה זה ההקשר. האונס הנוראי, עריפת ראשים, החזקת אזרחים בתנאים לא אנושיים, כשאתה מפסיד את האהדה, אני מפנה את זה לרה"מ כי אין לו מדיניות, זה מה שקובע. בית הדין דן בנו כי הם חושבים שמערכת המשפט היא לא מה שהייתה קודם. מה שחשוב זה לאן אתה הולך, וגם כשנוצרים אסונות יודעים לפתור אותם".

"אנחנו לא צריכים לעשות את הדיון כאן אם לעצור את המלחמה או לא. רה"מ צריך לתת תחושה, כי הוא נותן תחושה הפוכה, ששחרור החטופים הוא ערך עליון. מה שחל עליהם, שצריך להחזיר אותם חיים, הוא להשקיע כל מאמץ, רה"מ צריך לנאום כל יומיים על כך שזה מה שהוא יעשה, כולם צריכים לשבח אותו בתוך המערכת ולא לומר דברים הפוכים. מה שחל על החטופים זה שעון חל שהולך ואוזל. לדברים האחרים סינוואר יכול לחכות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully