וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ מחפש קורת גג: ביישובי העוטף התייאשו מהמדינה - ומבקשים מאזרחים בית לקהילתם

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 23:32

בצל הלחימה ק"מ ספורים מבתיהם הישנים, תושבי ניר יצחק קיבלו הודעה מדאיגה: ב-1 בספטמבר עליהם לצאת מהמלון. גם בזיקים נתקלים בדילמה דומה: "למה שנחזיר ילדים למציאות כזו?". כעת המפונים, שלא רוצים לשוב לתופת, מבקשים מקלט מאזרחים כמוהם: "אין תשובות מהמדינה"

תיעוד: חדירת מחבלי חמאס לחוף זיקים ב-7/10/מערכת וואלה!

ב-7 באוקטובר תושבי ניר יצחק הסתתרו 14 שעות בממ"דים. עשרות מחבלים חדרו לשטח הקיבוץ במטרה לרצוח את יושביו. כיתת הכוננות הקטנה נלחמה בגבורה, כשבקרבות נהרגו חמישה מלוחמי ואחד מבני הקיבוץ, אופיר מלמן, נהרג בקרב על מוצב סופה. חמישה מתושבי הקיבוץ נחטפו באותו היום לרצועת עזה. היום, קיבלו בקהילה הקטנה הודעה כי נקבע תאריך לפינויים מהמלון והם אמורים לחזור לקיבוץ ב-1 בספטמבר, למרות שעדיין מתנהלת לחימה עצימה מרחק קילומטרים ספורים מביתם.

50% מאנשי ניר יצחק, לפי סקר שנערך בקרב תושבי הקיבוץ, עדיין חוששים לחזור לביתם בקיבוץ. חלקם, בעיקר המשפחות הצעירות, עדיין חוששים לחזור עקב המלחמה שלא הסתיימה. כעת הם מחפשים, בצעד נואש, קהילה שתסכים לקלוט 40 משפחות עד שיחזרו לביתם בניר יצחק. נעמה בכר, חברת הקיבוץ, טוענת שכל עוד מתנהלת לחימה במרחק קילומטרים ספורים מביתם - המדינה צריכה להאריך את שהותם מחוץ לקיבוץ.

"100 איש נרצחו פה": קריאות נגד ח"כ רוטמן במהלך סיור ח"כים בעוטף עזה. טל שלו, אתר רשמי
המלחמה מתרחשת קילומטרים ספורים מביתם, המדינה דורשת שיחזרו. בתים הרוסים בעוטף עזה/אתר רשמי, טל שלו

"התותחים עדיין רועמים, עדיין מתנהלת לחימה סמוך לקיבוץ", אומרת בכר. "אומרים לנו שיגידו מה יהיה איתנו, אם נוכל לחזור ב-1 בספטמבר. אנחנו צריכים להחליט עכשיו איפה לרשום את הילדים לבתי הספר, אם אנחנו צריכים לחזור לעבודה וכדומה. אנחנו צריכים לקבל את ההחלטה הזאת היום ולא לחכות בעוד שלושה חודשים ואז להחליט".

"המלון יו ספלאש מארח אותנו בצורה מעולה, אבל גם הם צריכים לקבל תשובות המדינה", המשיכה בכר. "אנחנו לא רוצים לפרק את הקהילה, רוצים להיות יחד. גם חלק מאילו שרצו לחזור מתנים זאת במצב הביטחוני ופתיחת מוסדות החינוך. החליטו להאריך את השהות שלנו במלון מפברואר רק למי שנשאר במלון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פרסום של קהילת ניר יצחק. ניר יצחק, אתר רשמי
הפרסום של קהילת ניר יצחק בפייסבוק/אתר רשמי, ניר יצחק

"אין לנו כל עניין להשיב את ילדינו המצולקים למציאות כזאת"

גם קיבוץ זיקים, בנוסף לקיבוץ מפלסים, שלח מכתב אל מנהלת תקומה לאחר שהמדינה דרשה מהם לחזור לביתם ב-7 ביולי. במכתבם טענו כי כי עקב הלחימה שהתחדשה בצפון הרצועה והרקטות שמשוגרות - הם אינם מתכוונים לחזור לקיבוץ בחודש יולי. "אין לנו כל עניין להחזיר את ילדינו המצולקים למציאות כזאת", נכתב.

"לאור חזרת עצימות הלחימה בצפון הרצועה מאז תחילת חודש מאי, חידוש הירי הרקטי לאזור צפון העוטף ואשקלון, חוסר מוכנות לאבטחת חוף זיקים מפני חדירות והמשך מסיבי של קולות המלחמה שנשמעים היטב ביישובנו לאורך כל שעות היממה, אנו חשים כי תאריך סיום הפינוי של תושבי הקיבוצים אינו עומד בהלימה עם המציאות. אין לנו כל עניין להשיב את ילדינו המצולקים למציאות כזאת אחרי שהצליחו להחלים מעט מאירועי השבעה באוקטובר", נכתב.

תושבי זיקים דרשו להאריך את הפינוי לאחר תאריך שנקבע להם ביולי הקרוב. "בקשתנו הנחרצת להארכת הפינוי למעוניינים להמשיך בשהייה מחוץ לקיבוץ מעבר לתאריך 7 ביולי 2024. מכובדנו, אתם הגורמים הרשמיים שאחראים למצוא פתרון ומקור מימון להמשך שהייתנו במקום שבו אנו נמצאים לפחות עד לתאריך 1 בספטמבר 2024".

מחבלים עזתים חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
מי מבטיח שעכשיו זה יהיה שונה? מחבלים עזתים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

וכך, מוצאים את עצמם המפונים מהעוטף בין הפטיש לסדן, בדרך החוצה מבית אחד, ובינתיים, בלי בית אחר באופק - לפחות עד שקהילה כלשהי תסכים להעניק להם אחד. מהמדינה, כך או אחרת, כבר אין להם ציפיות. "הממשלה לא יכולה להפריד בין קיבוצים שכנים שנמצאים ליד הגבול - כמו שהם עדיין לא חוזרים וזכאים לכל מענקי הפינוי, כך גם אנחנו", מסכמת בכר, "יש בלאגן בכל הסיפור הזה. מינהלת תקומה מנסה לעשות סדר בבלאגן, אבל אי אפשר כל שבועיים להמציא לנו סטטוס חדש".

בקיבוץ ניר יצחק אמרו כי הם מחכים ממנהלת תקומה לתשובות. הם מקבלים מהמנהלת אוזן קשבת והמנהלת תומכת בהם, אך לדברי אנשי הקיבוץ - הם צריכים לקחת את גורלם בידם ולמצוא אופק כבר עכשיו.

תגובת מנהלת תקומה: "מנהלת תקומה עומדת בקשר רציף עם קהילת ניר יצחק ובהתאם לתיאום עם גורמי הביטחון הביאה להארכת השהות של הקהילה בבית המלון עד ה-1 בספטמבר. המנהלת תמשיך לייצר פתרונות לקהילת ניר יצחק גם לאחר ה-1 בספטמבר כמו גם ליתר קהילות החבל בהתאם לצרכיהם ותעשה זאת בתיאום מלא עם משרדי הממשלה ומערכת הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully