וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בין שבתאי לבן גביר: המפכ"ל נעדר טקס במשרד לביטחון לאומי

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 22:01

העדרותו מהאירוע נעשית ברקע פנייתו ליועמ"שית בעקבות התנהלות השר, שעקף את סמכויותיו. במקומו הגיע לטקס הענקת הדרגה לניצב שב"ס הנכנס, המפכ"ל המיועד אבשלום פלד. בן גביר עקץ בטקס כשבירך את הניצב: "אין דבר כזה שלא תגיע לאירועים ותשאיר את האחריות לאחרים"

סיור משטרתי ביום שישי השני של הרמדאן בעיר העתיקה בירושלים, 22 במרץ 2024/דוברות המשטרה

המפכ"ל קובי שבתאי החרים את טקס הענקת דרגה לנציב שב"ס הנכנס, קובי יעקובי, שנערך היום (שני) במשרד לביטחון לאומי בנוכחות השר איתמר בן גביר. במקומו של שבתאי הגיע המפכ"ל המיועד ניצב אבשלום פלד. החרמת האירוע על ידי שבתאי נעשית על רקע פנייתו אתמול ליועמ"שית על התנהלות בן גביר, שעקף את סמכויותיו.

בנאומו באירוע, עקץ בן גביר את שבתאי, תוך שבירך את הניצב החדש: "אתה מנהיג שלא מסוגל לא להשתתף בישיבות מהותיות, אין כזה דבר שלא תגיע לאירועים או תשאיר את האחריות לאחרים". דברים אלה נאמרו לאחר שבסביבת השר האשימו את המפכ"ל שנעדר מישיבות הנוגעות להיערכות להילולה בהר מירון השנה.

טקס הענקת דרגת רב גונדר לקובי יעקובי לנציב שב"ס, 27 במאי 2024. שלומי הלר
טקס הענקת הדרגה, היום/שלומי הלר

בטקס הודה יעקובי לבן גביר על בחירתו בו. בדבריו ציין כי בעבר מנע מבן גביר לצעוד לשער שכם, ואף קיבל מכתב תביעה מדוברו של השר, חנמאל דרופמן. על כך אמר: "לא האמנתי שאתה תקרא לי...".

במשטרה הגיבו על היעדרו של המפכ"ל, ומסרו: "למרות ניסיונות לייצר כותרות, מפכ"ל המשטרה לא החרים את האירוע ונאלץ להיעדר בשל לו"ז שתואם מראש. רק נזכיר שהאירוע נקבע אתמול בשעות הערב המאוחרות (סמוך לתשע בערב). נהפוך הוא - המפכ"ל התקשר לברך את רב גונדר קובי יעקובי לרגל מינויו ואיחל לו הצלחה גדולה בתפקיד".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ניצב קובי יעקובי ימונה לממלא מקום נציב שב״ס. ללא, אתר רשמי
ניצב שב"ס הנכנס. קובי יעקובי/אתר רשמי, ללא

שבתאי פנה ליועמ"שית גלי בהרב מיארה, בעקבות התערבותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בבירור אירוע בתוך המשטרה. אותו אירוע נגע לאלימות שהפעילו שוטרים על מתפללים, שהגיעו לקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון למרות האיסור בשל המלחמה באזור. בעקבות הפנייה ליועמ"שית, בסביבת בן גביר תקפו: "אין בישראל מפכ"ל מתפקד, מחובת השר לפעול".

בנוסף האשימו בסביבת השר כי המפכ"ל לא עשה את עבודתו בפיקוח על האירוע בהר מירון. "באורח חסר תקדים מפכ"ל המשטרה לא הגיע למירון. הוא גם לא הגיע לישיבה המסכמת לפני מירון, הוא הבריז. הוא לא מתפקד ועסוק בטקסים ובכל מיני דברים, אולי כבר מתכנן את עתידו מחוץ למשטרה. הוא לא נמצא ולכן בנסיבות כאלה מחובת השר לדבר עם ניצבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully