וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבתאי פנה ליועמ"שית לאחר שבן גביר עקף אותו, בסביבת השר תקפו: "אין בישראל מפכ"ל"

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 11:50

המפכ"ל פנה ליועמ"שית בעקבות התערבותו של בן גביר בבירור בתוך המשטרה, הנוגע לאלימות שוטרים נגד מתפללים בהר מירון, וזאת ללא עדכונו ובניגוד לכללים. בתגובה לפנייה, בסביבת השר תירצו את התערבותו בכך שהמפכ"ל לא נכח באירוע החשוב, והאשימו אותו: "מתנהג באופן מופקר"

עימותים בהר מירון/ללא קרדיט

המפכ"ל קובי שבתאי פנה אתמול (ראשון) ליועמ"שית גלי בהרב מיארה, בעקבות התערבותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בבירור אירוע בתוך המשטרה. אותו אירוע נגע לאלימות שהפעילו שוטרים על מתפללים, שהגיעו לקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון למרות האיסור בשל המלחמה באזור. "נוכח העובדה שמדובר בהתערבות של השר באירוע קונקרטי, בניגוד להחלטות בג"צ, עדכן המפכ"ל את היועצת המשפטית לממשלה על אופן ההתנהלות האמורה", מסרו במשטרה. בעקבות הפנייה ליועמ"שית, בסביבת בן גביר תקפו: "אין בישראל מפכ"ל מתפקד, מחובת השר לפעול".

בעקבות האירוע בו נצפו שוטרים מפעילים אלימות כלפי המתפללים, הודיע אמש בן גביר כי שוחח עם מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, וכי השניים סיכמו שהשוטרים שהיו מעורבים באירועים החריגים יושעו עד לסיום הבירור. במשטרה הבהירו כי השוטרים לא הושעו, אלא "הורחקו מפעילות".

"השר פנה למפקד משמר הגבול באופן ישיר וללא עדכון מקדים של המפכ"ל בנושא השעיית הלוחמים מהאירועים במירון", הוסיפו במשטרה. "על מנת להעמיד דברים על דיוקם, בהחלטת מפכ"ל המשטרה, השוטרים לא הושעו אלא הורחקו מפעילות מבצעית עד לסיום הבירור בעניינם".

איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. ללא, פלאש 90
"השר התערב באירוע בניגוד להחלטות בג"ץ". שבתאי ובן גביר/פלאש 90, ללא

בעקבות פנייתו של המפכ"ל ליועמ"שית, בסביבת בן גביר האשימו כי המפכ"ל לא הגיע למירון ופיקח על האירוע. "באורח חסר תקדים מפכ"ל המשטרה לא הגיע למירון. הוא גם לא הגיע לישיבה המסכמת לפני מירון, הוא הבריז. הוא לא מתפקד ועסוק בטקסים ובכל מיני דברים, אולי כבר מתכנן את עתידו מחוץ למשטרה. הוא לא נמצא ולכן בנסיבות כאלה מחובת השר לדבר עם ניצבים".

עוד אמרו כי "מחובת השר לתפקד, לפעול. השר דרש דין וחשבון, ולא מתבייש על כך, כפי שדרש דין וחשבון ממפקד מחוז תל אביב דין וחשבון על שפרש משטרתי תקף נערה. האירועים במירון היו קשים וחמורים, לא זכור אירועי ירי באוויר, לא של הטחת קשיש לרצפה או להרביץ לקשיש עם כסא גלגלים. השר בדרך כלל מגבה את רוב השוטרים אבל במקרה הזה בשום פנים ואופן לא.

"ההוראה היא לגבי ההפגנות וזו לא היתה ההפגנה, מה גם שהפנייה של השר היתה לא בתוך האירוע אלא לאחריו, וכשאין מפכ"ל מתפקד מחובת השר לפעול. הוא מתנהג באופן מופקר. הרי שנה שלמה הוא מסביר לכל מי שצריך עד כמה האירוע במירון חשוב, וכמה הוא סמלי והוא לא מגיע לא בלילה ולא בבוקר ולא בצהריים, הוא ברח מהמשמרת".

בסביבתו של המפכ"ל תקפו: "לצערנו לעיתים קרובות צריך להזכיר לשר ולמקורביו שניהול המשטרה איננו רק ציוצים כותרות וסרטונים. למען הסר ספק, המפכ"ל עודכן כל העת ממפקד המחוז על המבצע בכל שלביו ומדובר שוב ברכילות זולה ותו לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully