וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהרב מיארה: הממשלה ממשיכה לקדם "רפורמה שקטה" בזמן המלחמה

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 11:49

בנאומה בכנס לשכת עורכי הדין ביקרה היועמ"שית בחריפות את התנהלות הממשלה על חוק הגיוס: "ניסתה להרחיק את שומרי הסף מהאירוע". כמו כן תקפה במרומז את בן גביר: "לא ייתכן שהמשטרה תפעל משיקולים פוליטיים"

היועמ"שית בכנס לשכת עו"ד: השוואה בין נתניהו וגלנט לבין סינוואר היא ליקוי מאורות מוסרי/לשכת עורכי הדין

היועמ"שית גלי בהרב מיארה ביקרה בחריפות הבוקר (שני) את התנהלות הממשלה בנושא חוק הגיוס, ואמרה כי "ממשלת ישראל ניסתה להרחיק את שומרי הסף מהאירוע". את הדברים אמרה בנאומה בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, שנסוב סביב שלטון החוק בימי המלחמה. בדבריה טענה כי הממשלה ממשיכה לקדם את המהפכה המשפטית בזמן המלחמה, ופסקה: "דווקא בזמן זה אנחנו צריכים שיישמר שלטון החוק והמנהל התקין".

על חוק הגיוס אמרה: "בעקבות המלחמה צורכי הצבא השתנו, וכן המשק. על כן הבהרתי שלא ניתן לקדם חקיקה בנושא במנותק מעמדת מערכת הביטחון וצרכי הצבא. הייעוץ המשפטי לא ייתן ניסיון לעשות צו של בג"ץ".

בהקשר זה דיברה על דרישת הממשלה לשכור עורכי דין פרטיים, שייצגו אותם במקום הייעוץ המשפטי של הממשלה. "לא בכדי אמרתי שדרך פעולה זו של הממשלה לקחת עו"ד פרטי שייצג את משרדי הממשלה מהווה המשך של הרפורמה המשפטית שנועדה להסיר בלמים וחסמים מהשלטון".

"הניסיון של הממשלה לשנות את דרכי העבודה הרגילות של הייעוץ המשפטי - לא באמצעות חקיקה אלא באמצעות לקיחת עו"ד פרטיים - ניתן לכנות כרפורמה שקטה", אמרה.

גלי בהרב מיארה היועמ"שית בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
בהרב מיארה בכנס, הבוקר/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

בהמשך תקפה את ההשתלחות בעובדי הציבור, כשבאופן מרומז התייחסה לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. "יש לגנות מתקפות פופוליסטיות נגד עובדי ציבור. זה יותר מטקטיקה של לקבל אהדה ברשתות החברתיות, זו טקטיקה שנועדה לשנות את החלטתם". היא הוסיפה, "במדינת ישראל נקודת המוצא הייתה צריכה להיות שמשטרת ישראל לא תפעל משיקולים פוליטיים. העובדה כי בישראל בסוף שנת 2022 נדחתה ההצעה להכניס לפקודת המשטרה, כי חובת המשטרה לפועל בממלכתיות, חייבת להדאיג כל אזרח. זאת נורת אזהרה מהבהבת".

בנוסף התייחסה בהרב מיארה לצווים שהוצאו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. "ההשוואה בינם לבין מנהיגי חמאס היא ליקוי מאורות", אמרה במחאה על פעולתו של בית הדין הפלילי הבינלאומי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עמית בכר ומ"מ נשיא ביהמ"ש העליון עוזי פוגלמן בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
עו"ד בכר והשופט פוגלמן בכנס, הבוקר/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

באירוע נשא נאום גם מ"מ נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, שטען כי ישנן "מתקפות אישיות בלתי-לגיטימיות כלפי שופטים בישראל, בעקבת החלטות שיפוטיות שנתנו בהליכים משפטיים".

"להבדיל מביקורת לגיטימית על תוכנן של החלטות, אין מקום להתקפות אישיות שנועדו להטות את פסיקותיהם של שופטי ורשמי ישראל. ניסיון זה לחתור תחת עיקרון העצמאות השיפוטית באמצעות מתקפות ולחצים אישיים - לא יצלח". דבריו אלה מגיעים לאחר שיו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, דרש להדיח את שופטת ביהמ"ש השלום בירושלים שרון לארי בבלי. זאת, בטענה כי היא תומכת בפעילי "אחים לנשק".

בנוסף, התייחס פוגלמן לוועדה למינוי שופטים, והאשים בהדלפות מתוכה. "בתקופה זו אף נרשמו אירועים חמורים של הדלפות מטעות ומגמתיות מדיוני הוועדה, והמלאכה טרם הושלמה ביחס לכלל מחוזות השיפוט וביחס לבתי הדין לעבודה". כמו כן ביקר את העובדה כי טרם התכנסה הוועדה ונבחרו שופטים: "המצב שבו לא ממונה לבית המשפט העליון נשיא קבוע הוא חסר תקדים בתולדות המדינה".

מ"מ נשיא ביהמ"ש העליון עוזי פוגלמן בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
פוגלמן בכנס, הבוקר/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

הפרקליטה הצבאית הראשית, יפעת תומר ירושלמי, התייחסה לפעולות צה"ל במלחמה. "הטענה כי ישראל
מחילה מדיניות מכוונת של הרעבה, שעה שצה"ל נוקט במאמצים אדירים להכנסת מזון, תרופות וציוד הומניטרי לרצועת עזה - מופרכת", אמרה.

היא הוסיפה כי שעד כה נפתחו כ-70 חקירות מצ"ח בגין אירועים "שהעלו חשד לעבירות פליליות". היא ציינה כי במסגרת חקירות אלו נמנות הטענות שהועלו ביחס לתנאי הכליאה במתקן המעצר 'שדה תימן', ולמותם של עצורים תחת משמורת צה"ל. "אנו מתייחסים לטענות אלה ברצינות רבה, ופועלים לבירורן".

בנאום הסניגורית הציבורית הארצית, עו"ד ענת מיסד כנען, ביקרה את מח"ש, ואמרה כי היא אינה מגשימה את יעודה: "אין מענה לאלימות המשטרה". "כח האדיר שבידי המשטרה אינו מרוסן גם במובן הזה. כאן לצערי הפרקליטות היא זו המתנגדת לשינוי. כל פעם ציבור חדש מגלה זאת, על בשרו: המפגינים בקפלן, לפניהם יוצאי אתיופיה, ​נוער הגבעות, ​צעירים מוואדי ערה, ​וצעירים מהציבור החרדי. ​כולנו עלולים לחטוף.
כל הציבור הישראלי".

עמית בכר, גלי בהרב מיארה בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. ביני אשכנזי
עו"ד בכר והיועמ"שית בהרב מיארה, בכניסה לאירוע, היום/ביני אשכנזי

את האירוע פתח ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, שהתייחס בנאומו למלחמה ולהתנהלות הממשלה בה. הוא הדגיש את חשיבות השבת החטופים: "בלעדיה לא תהיה תקומה". בהמשך נרשם אירוע חריג, כשקם עורך דין בקהל ומחה על דבריו, לאחר שבכר אמר כי נבחר "ברוב קולות", וש"יש לשמור על שלטון החוק". המוחה צעק: "אתה לא מייצג אותי".

בווידאו: קריאות במהלך נאומו של עמית בכר יו"ר לשכת עורכי הדין בכנס הלשכה, אילת, 27 במאי 2024/ביני אשכנזי

לפני הכנס מסרו בלשכת עורכי הדין: "לאחר לבטים רבים וחרף המשך הלחימה בצפון ובדרום והמחדל המתמשך באי השבת החטופות והחטופים לביתם, החלטנו לקיים את הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת. אנו רואים ערך אדיר בקיום השיח בין קהילת עורכי הדין והציבור בישראל בנושא ערכי הדמוקרטיה בישראל, ובהשבת הכנסים המקצועיים לעיר אילת שתושביה וכלכלתה סבלו רבות מהשלכות הלחימה. אנו שמחים על ההיענות הרבה של עורכי הדין בישראל הצפויים להגיע לכנס ומצפים לשיח משמעותי ופורה בנוגע להבטחת עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית ומתקדמת, הכוללת מנגנונים דמוקרטיים חזקים ומתפקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully