וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר רשת 13 טוען: מירי רגב ידעה על מסמך "הרמזור"

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 2:21

בחלק השני של התחקיר הוצג מסמך בו צבועות רשויות בצבעים, וליד בקשות של ראשי הרשויות הערות לכאורה בכתב ידה של השרה כגון "לתאם לו מנכ"ל" ו"לא לגעת כרגע". טענת התחקיר: הכיתוב מעיד שהיה תיעדוף פוליטי. עו"ד חדד המייצג את רגב: הטבלאות נועדו לאפשר פיקוח אפקטיבי

אחרי התחקיר: השרה רגב יצאה מביתה והתחמקה מהעיתונאים/מערכת וואלה

רשת 13 שדרה אמש (ראשון) את המשך התחקיר על השרת התחבורה מירי רגב. על פי הדברים, בניגוד לטענתה של רגב שהיא לא מכירה את טבלת ה"רמזור" לדירוג רשויות, היא הכירה את המסמך, כפי שמעידות הערות בכתב ידה המופיעות בגופו.

במסמך שהוצג בתחקיר ניתן לראות בקשות של ראשי רשויות, ובצידן הערות כגון "לתאם לו מנכ"ל" ו"לא לגעת כרגע". ליד בקשה של אחת הרשויות נכתב "לא לתאם בלי ששירוני תתן היבטים". שירוני, מציין התחקיר, היא היועצת הפוליטית של רגב. מכאן, לדברי התחקיר, שהתיעדוף המופיע במסמך הוא פוליטי. ההערה "לא לגעת כרגע" מופיעה ליד בקשה של בית שמש, בתקופת כהונתה של עליזה בלוך כראש העיר. בתחקיר אמר ראש המטה לשעבר של רגב יונתן יהוסף שהמסמך היה בגדר "התנ"ך" של המשרד לגבי מי מקבל מענה לבקשות ומי לא.

מירי רגב, 31 בינואר 2024. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
מירי רגב, 31 בינואר 2024/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90

בחדשות 13 צטטו אמש גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק שאמרו: "מהתחקיר עולה ריח חריף של ריקבון ושחיתות, ותמונה של חשד למעשים פליליים". בערוץ מעריכים שלאחר בדיקת הממצאים, היועצת המשפטית לממשלה תורה על פתיחה של חקירה פלילית. המשטרה הודיעה כבר שהתחילה בבחינה של מכלול הנושאים. בימים הקרובים ייקבעו הצעדים הבאים בתיאום בין המשטרה לגורמים בכירים בפרקליטות. המשטרה לא יכולה לפעול ללא אישור היועצת המשפטית לפתוח בחקירה, ובמשטרה מחכים להנחיות היועצת. עורך הדין של רגב עמית חדד שיגר היום מכתב לפני תביעת דיבה לערוץ ולרביב דרוקר.

עוד בוואלה!

בעקבות שידור התחקיר נגדה: מירי רגב מאיימת לתבוע את רביב דרוקר ורשת 13

לכתבה המלאה
עו"ד עמית חדד. אפרת אשל, אתר רשמי
הטבלה לא מוכרת לאף אחד. עו"ד עמית חדד/אתר רשמי, אפרת אשל

על פי התחקיר, דירוג הרשויות נקבע לפי שילוב של קריטריונים, ובהם תוצאות הפריימריז שקיבלה רגב ברשויות השונות בבחירות בליכוד. בירוק סומנו רשויות ש"צריך לתת להן", בניסוח של הערוץ, בצהוב סומנו רשויות שאפשר להעניק להן בקשות, בתנאי שהאוצר מסכים, ובלבן רשויות שלכאורה ניתן להתעלם מהן. במכתב ששלח עורך הדין חדד נאמר: "מבדיקה במשרד עולה שהטבלה שמוצגת בכתבה, המכונה 'הרמזור', אינה מוכרת לאף אחד במשרד התחבורה, לרבות השרה, ואין לה שום קשר למציאות". בסעיף אחר מסביר חדד שיש טבלאות הכוללות צבעים, אך אלה נועדו "לאפשר פיקוח אפקטיבי ויעיל על הפניות השונות", ואין בהן "רמז או קשר לזיקה או תמיכה פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully