וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנן יבלונקה הובא למנוחות בסימן תמיכה בחטופים: "תתפללו שכולם יחזרו הביתה"

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 21:33

אלפים נענו לקריאת משפחת יבלונקה ללוות אותם בדרך מביתם לבית העלמין קרית שאול - גם קרובי חטופים רבים הגיעו למסע ההלוויה. "תתפללו בשביל החטופים שיחזרו הביתה כבר", אמרה אחותו אורית. "מה הייתי נותנת כדי לחבק ולנשום אותך", ספדה לו אמו

לוויתו של חנן יבלונקה שגופתו שבה מעזה/ללא קרדיט

מסע ההלוויה של החטוף חנן יבלונקה, שגופתו חולצה מרצועת עזה בשבוע שעבר התקיים היום (ראשון). אלפים נענו לקריאת משפחתו ללוות אותם בדרך מביתם לבית העלמין קרית שאול. יואב קיש, בועז ביסמוט, מרב מיכאלי וגלעד קריב נוכחו גם הם. בפתח ההלוויה ליאור נרקיס שר את "מכל האהבות".

"כשאתם הולכים תתפללו בשביל החטופים שיחזרו הביתה כבר", אמרה אחותו אורית לצועדים. קרובי חטופים רבים הגיעו גם הם ללוותו בדרכו האחרונה. "עד בית הקברות נריע ונמחא לו כפיים", אמר ראובן, אביו של חנן, והמלווים הרבים מחאו כפיים בתגובה.

הלוויה של חנן יבלונקה. אורי סלע
"תמיד יהיה לך מקום אצלנו בלב". אלפים בהלוויתו של חנן/אורי סלע
אחיינו של חנן יבלונקה  ,אמור. פאולינה פטימר, אתר רשמי
"מקווה שלא סבלת". אמור אחיינו של חנן/אתר רשמי, פאולינה פטימר

אמור, אחיינו של חנן ספד לו ואמר כי הוא הדוד הכי טוב שיכל לבקש. "תודה שתמיד הצחקת אותי ועזרת לי בכל דבר שהייתי צריך", אמר. "אני ממש מצטער שלא הספקתי להגיד לך ביי. סליחה שלא תוכל לבוא לבר מצווה שלי. אני מקווה שגם ברגעים האחרונים שלך לא סבלת וחייכת. אל תדאג אני תמיד אזכור ואזכיר את השם שלך ותמיד יהיה לך מקום אצלי בלב. אני מקווה שיום אחד נתראה שם למעלה".

משפחתו של חנן יבלונקה. אורי סלע
"איך ניפרד ממך?" מסע לוויתו של חנן יבלונקה/אורי סלע

הוריו של חנן, ורד וראובן, ספדו לו. "למראה הקהל הזה, חנן ידע שכולם באמת אהבו אותו. חנן אהב כל כך הרבה אנשים ואי-אפשר היה שלא לאהוב אותו. הבן האהוב שלנו, אנחנו עומדים להיפרד ממך ואני שואלת איך הגענו למעמד הזה? איך ניפרד ממך? בחלומות הכי גרועים לא יכולנו לדמיין דבר נורא כזה", אמרה ורד. "מה הייתי נותנת כדי לחבק ולנשום אותך. תמיד ידעת שנעמוד לצדך בימים טובים, וקשים יותר. נולדו לך שני ילדים מדהימים. אני מבטיחה לך שהם יגדלו ויהיו מאושרים ושמחים למרות הפרידה הקשה ממך".

"חגגנו איתך את ארוחת החג השני של סוכות. את היום הזה נזכור לעד. חנן, מהרגע שנעדרת כל כך קיוויתי שתחזור אלינו, חי, ושנוכל לספר לך מה היה פה שמונה חודשים. המשפחה שלנו התאחדה במסע הזה. אין יום שלא התפללתי שתחזור בחיים, לא הצלחתי. סליחה שלא החזרתי אותך אליי. שבת אליי בארון. זה לא הסוף שרציתי. אבל לפחות אני יודעת שחזרת אלינו הביתה, למדינה שלנו. הפכת להיות הבן של כל המדינה. הצעדה שהייתה היום במסע ההלוויה היא לכבוד כל החטופים שיחזרו אלינו במהרה וכמה שיותר חיים".

"אני רוצה להגיד לחמאס - אתם לא תנצחו אותנו אף פעם. היהודים נרצחו תמיד בגלל שהם יהודים. לא הצליח לאף אחד, וגם לא יצליח. אני רוצה לחזק את כל העם. העם צריך להיות מאוחד, לעמוד ביחד", הוסיפה האם.

אמו של חנן יבלונקה בהלוויתו. אורי סלע
"מה הייתי נותנת כדי לחבק ולנשום אותך". אמו של חנן יבלונקה בהלוויתו/אורי סלע
הוריו של חנן יבלונקה בהלוויתו. צילום: פאולינה פטימר, אתר רשמי
הוריו של חנן יבלונקה בהלוויתו/אתר רשמי, צילום: פאולינה פטימר

אורית, אחותו ספדה לו אף היא ואמרה כי לא כך רצתה שהכול יגמר. "לפחות עכשיו תהיה קרוב אליי", אמרה. "כולם אומרים שאנחנו כל כך דומים, ממש כמו אחים תאומים. מי יבין אותי כמוך. לו רק היית יודע כמה אני זקוקה לך עכשיו, לחיבוק החם ולמילים שניערו אותי והחזירו אותי לקרקע. בתוכי אני יודעת שתמשיך להיות שם בשבילי גם למעלה. אני מבטיחה לך שאלווה את ילדיך כל החיים כאילו היו ילדיי".

אביו של חנן יבלונקה בהלוויתו. אורי סלע
אביו של חנן יבלונקה בהלוויתו/אורי סלע

עמנואל, אחייניתו, אמרה כי אי אפשר לסכם חיים שלמים של בן אדם בכמה דקות. "כל החודשים האלה התפללתי שהדפיקה בדלת לא תגיע אלינו", אמרה. "מתחילת המלחמה לא הבנתי איך המשפחה שלי חלק מהדבר הנורא הזה, חשבתי שאני בתוך סיוט. עכשיו אני מבינה את המציאות האיומה. חנני, הם לקחו לי אותך, רצחו אותך בדם קר לפני שמונה חודשים. זה לא פייר שלקחו אותך. לא הגיע לך, לא הגיע לנו, המשפחה. לא עמדת בהבטחה שנתת לי. כמה ימים לפני הלכנו להזיז את הרכב, צחקת עליי שאני לא יודעת לחנות, הבטחת שתלמד אותי איך עושים ביום שישי הבא, אבל הוא לא הגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully