וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הגיש למזכירות הממשלה הצעת החלטה לוועדת חקירה ממלכתית

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 10:53

ההצעה מפרטת את נושאי החקירה הנדרשים, בהם המדיניות של הדרג המדיני והביטחוני לפני פרוץ המלחמה, המוכנות של גופי הביטחון ומשרדי הממשלה ב-7 באוקטובר. הסבירות שההצעה תקודם נמוכה לנוכח עמדת ראש הממשלה שסבור שיש לחקור את האירועים רק בתום המלחמה

השר בני גנץ: "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם"/דוברות הזר בני גנץ

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הגיש היום (ראשון) למזכירות הממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, לאירועי אסון 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" שפרצה בעקבותיו. במסגרת ועדת החקירה הממלכתית, ייחקרו כלל האירועים שקדמו למלחמה, קבלת ההחלטות בדרג המדיני והצבאי, וכן ההתנהלות בזמן המלחמה עצמה.

ועדת חקירה ממלכתית מוקמת מכוח החלטת ממשלה - גנץ יכול להגיש הצעת מחליטים אך מי שקובע את סדר היום של הממשלה זו מזכירות הממשלה הכפופה לראש ממשלה, כך שאם נתניהו לא ירצה לקדמה היא לא תקודם. בנוסף, נתניהו אמר בחודשים האחרונים כי יש לחקור את המחדל ב-7 באוקטובר רק בתום המלחמה. יש לציין כי בכל שנות כהונתו נתניהו מעולם לא הקים ועדת חקירה ממלכתית. הוועדות האחרונות לחקר אסון מירון ולבדיקת אסון הצוללות הוקמו בתקופת ממשלת בנט-לפיד.

בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה/פלאש 90, יונתן זינדל

נוסח הצעת המחליטים של גנץ מפרט את נושאי החקירה הנדרשים

  • קבלת ההחלטות במישור המדיני ובמישור הביטחוני, שקדמו לפרוץ המלחמה.
  • המדיניות וקבלת ההחלטות של הדרג המדיני ושל הדרג הביטחוני בהגנה ולשמירה על אזורי הגבול של ישראל בתקופה שקדמה לפרוץ המלחמה.
  • ההיערכות, הכוננות, המוכנות וההשפעות של גופי הביטחון והמודיעין, כלל משרדי הממשלה,
  • המערכות האזרחיות וכל גורם רלוונטי אחר, וכן התמודדותם והתנהלותם עם אירועי 7 באוקטובר ובמהלך המלחמה.
  • מהלכי יום ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" ובכלל זה, הפעולות והמהלכים בכל מערכי הדרג המדיני והבטחוני, לרבות ביחס לעמידה במחויבות המשפט הבינלאומי.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כוחות בעיר שדרות- יום הלחימה השני במלחמת חרבות הברזל. רויטרס
מהלכי 7 באוקטובר יחקרו. שדרות/רויטרס

בדברי ההסבר נכתב כי "האירועים שהם נשוא החלטה זו השפיעו על כל בית בישראל ומעוררים שורה של סוגיות חיוניות במישורים המדיני והצבאי, לצד היבטים אזרחיים הנוגעים להגנת העורף וטיפול במפונים. בנוסף, בימים אלה קיים ערך מדיני ברור כי בישראל קיימות מערכות עצמאיות ומקצועיות המסוגלות להגיע לחקר האמת בסוגיות השונות הקשורות לניהול המערכה הצבאית בדרג הצבאי והמדיני".

עוד נכתב כי "שהקמת ועדת חקירה ממלכתית תעביר מסר חשוב ומאחד לציבור הישראלי כי כלל מערכות השלטון והביטחון והעומדים בראשן מחויבים בבחינה מעמיקה, אובייקטיבית ומקצועית, המבקשת להתחיל את תהליך הריפוי הלאומי, השבת האמון הציבורי וחיזוק החוסן".

השר גנץ אמר בשבוע שעבר בהודעה לתקשורת כי בכוונתו להגיש הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בהקדם. דבריו נאמרו ברקע חילופי ההאשמות בין נתניהו וצה"ל על ההתרעות שקדמו ל-7 באוקטובר, והודיע כי יגיש בקרוב הצעה להקמת הוועדה שתחקור את המחדלים והכשלים שקדמו לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully