וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם - אגיש הצעת החלטה להקמתה"

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 19:43

ההודעה של חבר קבינט המלחמה מגיעה ברקע חילופי ההאשמות בין נתניהו וצה"ל על ההתרעות שקדמו ל-7 באוקטובר. "כבר לא מספיק שניקח אחריות - חובה עלינו לקחת אחריות ולפעול", רמז השר. קידום הקמת הוועדה תלויה בראש הממשלה, שהצהיר בעבר שהמחדל ייחקר רק בתום המלחמה

השר בני גנץ: "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם"/דוברות הזר בני גנץ

יושב ראש המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, אמר הערב (חמישי) כי בכוונתו להגיש הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בהקדם. דבריו נאמרו ברקע חילופי ההאשמות בין נתניהו וצה"ל על ההתרעות שקדמו ל-7 באוקטובר, והודיע כי יגיש בקרוב הצעה להקמת הוועדה שתחקור את המחדלים והכשלים שקדמו לה.

"קרוב לשמונה חודשים עברו מאז האסון הגדול ביותר מקום המדינה. בעת הזו, כבר לא מספיק שניקח אחריות על מה שהיה - חובה עלינו לקחת אחריות ולפעול, כדי שזה לעולם לא יקרה שוב", אמר בפתח דבריו. "הדרך היחידה לעשות זאת, היא באמצעות ועדת חקירה ממלכתית שצריכה לקום בהקדם. בכוונתי להגיש בקרוב הצעת החלטה להקימה, כדי שהוועדה תוכל להתארגן לקראת תחילת עבודה בתאריך שיוסכם. זה המעשה הנכון להמשך תפקודה של המדינה, וזה גם יסייע לנו באתגרים המשפטיים הבינלאומיים שניצבים לפתחנו".

השר התייחס גם לסרטון חטיפת התצפיתניות שפורסם אתמול ואמר כי "כולנו ראינו את הסרטון הקשה מהחטיפה בנחל עוז, כולנו רואים את הוויכוח הפומבי לגבי ההתרעה שניתנה או לא ניתנה לראש הממשלה. אין ספק - התקופה והאירועים שקדמו ל-7 באוקטובר, והמשך המערכה מאז, הם טלטלה לאומית שחובה להפיק ממנה את הלקחים".

בני גנץ. קונטקט, צילום מסך
"ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם". גנץ/צילום מסך, קונטקט

ועדת חקירה ממלכתית מוקמת מכוח החלטת ממשלה, ולמעשה גנץ יכול להגיש הצעת מחליטים אולם מי שקובע את סדר היום של הממשלה זו מזכירות הממשלה הכפופה לראש ממשלה, כך שאם נתניהו לא ירצה לקדמה לא תהיה להצעה כל משמעות. נתניהו אמר בחודשים האחרונים כי יש לחקור את המחדל 7 באוקטובר רק בתום המלחמה, אך בכל שנות כהונתו הוא מעולם לא הקים ועדת חקירה ממלכתית. הוועדה לחקר אסון מירון ולבדיקת אסון הצוללות הפועלות כיום - הוקמו בתקופת ממשלת בנט-לפיד.

במוצאי שבת, גנץ הודיע שיפרוש מהממשלה עד ה-8 ביוני אם לא ייענו דרישותיו ל"היפוך אסטרטגי" בנוגע למשא ומתן לעסקת חטופים, הלחימה בעזה ובצפון ומתווה השירות הישראלי כפתרון למשבר הגיוס. אולם, נתניהו כבר הבהיר כי הוא לא מקבל את דרישותיו.

מוקדם יותר, גנץ סייר היום בבסיס עמיעד, נפגש עם אנשי מודיעין וקיבל סקירה על ההתפתחויות המבצעיות בזירה הצפונית. בהמשך, הגיע למלון קיסר בטבריה ושוחח עם מפונים מקרית שמונה וקיבוץ ברעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בסיום הסיור אמר: "לפני ארבעה חודשים בדיוק, ב-23 בינואר, התכנסנו כאן בצפון עם כל קבינט המלחמה, שר האוצר ושרים נוספים לבקשתי. ראש הממשלה הבטיח להביא בתוך ימים תוכנית לחיזוק הצפון במילארדי שקלים, והתחייבנו כולנו להחזיר את התושבים בביטחון. תושבי הצפון חזקים, פטריוטים, הם יעמדו בכל אתגר. צה"ל פועל בעוצמה, ומביא להישגים בשדה הקרב שפוגעים קשות בחיזבאללה. אבל האתגר שלנו כמדינה הוא לממש את אחריותנו הביטחונית, המוסרית והחברתית: אני קורא לראש הממשלה - להביא כבר היום לאישור את התוכנית לחיזוק הצפון, לא לדחות בעוד יום. ובמקביל - להיערך כבר מהיום כדי שנחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון עד ה-1 בספטמבר, בכוח או בהסדר - אסור לאפשר עוד שנה אבודה בצפון".

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully