וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף במיל' ישראל זיו: "רפיח היא ספין שעוד יעלה לנו ביוקר"

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 9:24

"אם היו פועלים ברפיח תוך כדי 'מטריית המלחמה', היה זה עניין אחר. כרגע החשיבות שולית", טען ראש אגף מבצעים לשעבר ישראל זיו בריאיון ל-103FM. עוד התייחס לבקשת התובע בהאג לצווי מעצר נגד נתניהו וגלנט: "תוצאה של הסברה כושלת. חוץ מצה"ל כלום לא מתפקד במלחמה"

"אנחנו הולכים לשחרר את החטופים, חמאס מחזיק בהם ברפיח"/דובר צה''ל

"רפיח היא ספין, והיא עוד תעלה לנו ביוקר", כך טען הבוקר (ראשון) אלוף (במיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים במטכ"ל בריאיון ל-103FM. "אני לא חושב שרפיח יכולה לתרום לנו באופן דרמטי מבחינה צבאית, והיקף הנזק וההסתבכות מבחינה מדינית - לא משתווה להישג הצבאי בכל מקרה", הסביר האלוף.

"ההישג הצבאי כבר קרה", טען זיו. "אם רפיח הייתה כל כך חשובה, צה"ל היה יכול לפעול שם כבר בהתחלה או באמצע. רפיח זה סוג של אילוץ פוליטי. העניין פה הוא עלות מול תועלת. בגלל שאין שום יעד או העברה לשליטה אחרת או מקומית, חשוב לפרק את ההתארגנויות החוזרות ונשנות מצפון הרצועה. זאת בהשוואה לרפיח, בה אין אין שום איום קיומי למעט המעברים כמו ציר פילדפי - מקור ההתחמשות והכסף של חמאס".

ישראל זיו. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
רפיח היא ספין, והיא תעלה לנו ביוקר. האלוף במיל' ישראל זיו/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

אם היו פועלים ברפיח תוך כדי "מטריית המלחמה", טען זיו, היה זה עניין אחר. "משלא עשו את זה, היום לנסות להחיות מחדש את המלחמה אחרי כל כך הרבה זמן ובנתונים כל כך מורכבים זו התעקשות מיוחדת"', המשיך זיו. "משלמים על זה מחיר. אני לא טוען שלדבר הזה אין חשיבות. אך החשיבות שלו שולית ביחס למקום בו אנו נמצאים אחרי 8 חודשים. אנחנו מדממים בצפון, מבחינה מדינית אנחנו קורסים, ולא מצליחים להביא את החטופים. איך נסביר לעצמנו שמאות מטרים מכוחותנו לא הצלחנו לשחרר את החטופים שלנו? על איזה ניצחון מדברים פה? אתה לא תישאר ברפיח. מה, תישאר לשלוט במיליוני אנשים? צריך לפתוח את העיניים".

עוד התייחס לבקשת התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד ראש ממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ומנהיגי חמאס בחשד לפשעי מלחמה. "ישראל לא יכולה במקרה הזה להיכנע להאג", טען זיו. "אין ספק שהוא חרג מהסדר המשפטי, הערכי והחוקי העולמי של התערבות, ועוד באשמת רצח עם כנגד ארגון טרור שהוא בעצמו עושה רצח עם. זה פתטי. אך הבעיה חוזרת למקור - ישראל לא ניהלה מדיניות. הממשלה יושבת מאחורי צה"ל ולא עושה כלום. לא הסברה, לא תהליכים של ניהול הסכמות בין המדינות. שום דבר. חוץ מצה"ל - שום דבר לא מתפקד במלחמה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully