וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים אלימים בהפגנה בת"א: המשטרה הפעילה מכת"זית, מפגינים נעצרו

אלפים הפגינו בכמה מוקדים ברחבי הארץ. המשטרה הכריזה על הפגנה לא-חוקית בת"א, ונרשמו עימותים עם המפגינים. עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן, תקפה את נתניהו: "בזמן שהבן שלו מעודד מרד בצה"ל - הבן שלי בעזה". בכרכור, תא"ל אמיר השכל חסם את כביש 65 לכחצי שעה ונעצר

בווידאו: עינב צנגאוקר: "בזמן שהבן של רה"מ מעודד מרד בצה"ל הבן שלי חטוף בעזה"/צילום: מטה משפחות החטופים

הפגנות לשחרור החטופים נערכו הערב (שבת) במוקדים רבים ברחבי הארץ. מחוץ לבסיס הקרייה בתל אביב,התאספו נציגי משפחות החטופים. "ליבנו שוב נשבר לרסיסים. משפחות החטופים חיות בתוך סיוט מתמשך של רולטה רוסית. בכל כמה ימים, אנחנו קמים עם הודעה על עוד ארון שיוצא מעזה. אי אפשר להמשיך ככה! יש חטופים חיים בעזה, אנחנו רוצים לקבל אותם בחזרה בבית ובחיים!", הפציר עמרי ליפשיץ, בנו של החטוף עודד ליפשיץ. בצומת קפלן כבר התאספו אלפי מפגינים, בהם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, בקריאה לקיום בחירות להחלפת הממשלה. העצרת נפתחה עם הקרנת סרטון בו הוצגו תמונותיהם של החטופים מישל ניסנבאום, חנן יבלונקה ואוריון הרננדס שנרצחו ונחטפו לשבי בעזה וגופותיהם הושבו לארץ במבצע של צה"ל והשב"כ.

איל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל, שנרצחה בחמ"ל בבסיס נחל עוז, נאם מול האלפים: "נתניהו, הזהירו אותך והתעלמת! רק על זה אתה חייב לקחת אחריות ולהתפטר מיד. אתה לא ראוי לרוני. אתה לא ראוי לבנות שנרצחו, אתה לא ראוי לעם הנפלא הזה! אני עומד כאן ומלא בבושה. בושה שזו ההנהגה של המדינה שלי. בושה שזו ההתנהלות. בושה שזו המדיניות. בושה שאין לי מישהו לסמוך עליו.
שכולם דואגים לכסא שלהם. לעתיד הפוליטי שלהם. בושה שאף אחד לא לוקח אחריות. אף אחד!".

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן, זעקה: "מתן אני רוצה אותך בבית עכשיו. את המילים האלה אני מקדישה לך ולעוד 124 חטופים, אתה החבר הכי טוב שלי. כבר 232 ימים שאני לא מחבק אותך. אני לא שומעת את הצחוק המתגלגל שלך". היא פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו והתייחסה לסרטון ששיתף בנו, יאיר, בו נראה חשוד קורא למרד בשורות צה"ל: "232 ימים שרה"מ בגיבוי הקבינט מטרפדים את העסקאות ומונעים ממני מאיתנו לחבק אותך. עם שלם עומד עלה רגליים למענך מתן ולמען כל מי שחטוף. כשתחזור הביתה אספר לך שהממשלה בגדה בך, בכם, בנו. בזמן שהבן של רה"מ מעודד מרד בצה"ל הבן שלי חטוף בעזה. בושה".

המפגינים מחוץ לשער בגין של בסיס הקרייה פתחו בצעדה לכיוון צומת קפלן, שם נעצרו מול חסימות המשטרה. במקום הודלקה מדורה גדולה סביבה מתאספים המפגינים - והחלו עימותים עם כוחות משטרה שהוצבו במקום. מיד לאחר מכן, המוני המפגינים החלו לעבר מחלף השלום לירידה לאיילון. השוטרים החלו להדוף את המפגינים חזרה לשטח הצומת, כשרבים רודפים אחריהם בקריאות "בושה". פרשים שהגיעו למקום החלו בפינוי המפגינים, ובניסיון לאפשר נתיב תנועה לכוחות כיבוי האש. כמו כן, מכת"זיות הופעלו נגד המפגינים.

מדורה בהפגנה בתל אביב. ארז הראל
מדורה בהפגנה בתל אביב/ארז הראל
מכת"זית מופעלת בהפגנה להשבת החטופים בצומת קפלן. 25 במאי 2024. ארז הראל
מכת"זית מופעלת בהפגנה להשבת החטופים בצומת קפלן. 25 במאי 2024/ארז הראל

אורלי גלבוע, אמה של התצפיתנית החטופה דניאלה גלבוע שתועדה בסרטון, נשאה דברים: "השבוע מדינה שלמה וכל העם נחשפו לסרטון שבו רואים את דניאלה וחברותיה ברגעים של פחד ואימה, כפי שאף אמא בשום מקום לא רוצה לראות את הבת שלה", מחתה. "דמיינו את הסיוט הכי גדול שלכם ואז דמיינו את עצמכם חסרי אונים מול מסך, רואים את זה מתגשם שוב ושוב - ואז עונות השנה חולפות וימים באים והולכים אבל ה-7 באוקטובר לא עובר לנו. כי אתם מבינים בדיוק בידי מי הילדה שלכם שבויה". היא הודתה שלא הצליחה לצפות בסרטון במלואו: "הצלחתי לצפות רק בחלקים ממנו ובתמונה של דניאלה, וזה הספיק".

"יש החלטה אחת שהממשלה צריכה לקבל מחר- לסגור עיסקת חטופים. עכשיו. הילדים והילדות שלנו מתים שם אחד אחרי השני, אסור להחמיץ עוד הזדמנות להחזיר אותם הביתה", קרא יו"ר האופוזיציה מול מפגינים בצומת.

בצומת כרכור כמה מאות מפגינים חוסמים את כביש 65 - לסירוגין, בהם פעיל המחאה אמיר השכל. מפקד תחנת זכרון יעקב סגן ניצב גלעד פרטוק עם כוח קטן מאד של שוטרים במקום. "צריך להסלים את המאבק", טען השכל. בהמשך, לאחר שהשוטרים לא הצליחו להשתלט על החסימה ולפנות את הכביש - התפנה השכל מעצמו וקרא לחבריו לסגת עימו. הוא עוכב והועבר לתחנת המשטרה - שם הוחלט לעצור אותו הלילה - והוא יובא מחר בפני שופט בבית משפט השלום בחדרה.

בווידאו: מפגינים הבעירו מדורה בצומת קפלן: "רוצים אותם בבית עכשיו"/צילום: מפגינים הבעירו מדורה בצומת קפלן
הפגנה למען השבת החטופים בפארק המדע ברחובות. 25 במאי 2024. אורי קורן, אתר רשמי
הפגנה למען השבת החטופים בפארק המדע ברחובות. 25 במאי 2024/אתר רשמי, אורי קורן

מפגינים התאספו גם בצומת פארק המדע ברחובות, שם חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן בקריאה לממשלה להחזיר את המנדט לעם וללכת לבחירות עכשיו ולפעול לעסקה להשבת החטופים. "לאורך שנים נתניהו בורח מהכרעות. מלך הסטטוס קוו. הוא לא ישנה שום דבר, הוא לא יפעל לתיקון שום דבר. כל מעייניו, משאביו ומאמציו מושקעים אך ורק בדבר אחד - הישרדותו האישית", הצהיר גולן.

הוא המשיך: "הפחד של נתניהו מלעסוק בשאלות הקיומיות, בהכרעות הקשות שהעם והמדינה שלנו זקוקים להם הוביל אותנו לרצף המחדלים הקשה בתולדות המדינה. מחדל השבעה באוקטובר הוא תוצאה של בריחה מהכרעות, בריחה מקבלת החלטות קשות אך נחוצות. יש מי שמנסה לא לקחת אחריות על המחדלים, אבל זה לא משנה. איש לא יברח מכך!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully