וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט המלחמה יתכנס מחר; ביידן: "עובדים על הפסקת אש מיידית"

עודכן לאחרונה: 25.5.2024 / 18:42

בצל הדיווחים על התקדמות במגעים לחידוש המו"מ, בכיר ישראלי אמר כי קבינט המלחמה יתכנס מחר לדון במגעים על עסקת חטופים. נשיא ארה"ב: "אנחנו עובדים על הפסקת אש שתחזיר את החטופים הביתה". מקור בחמאס: לא נחדש את המו"מ כל עוד ישראל ממשיכה במלחמה ברצועה

נתניהו: "הכוונה של מספר מדינות באירופה להכיר במדינה פלסטינית - פרס לטרור"/מערכת וואלה

קבינט המלחמה יתכנס מחר (שבת) כדי לדון במגעים לעסקת החטופים, כך לפי בכיר ישראלי. התכנסות הקבינט מגיעה לאחר שבמהלך היום פרסמנו בוואלה על התקדמות במגעים לחידוש המו"מ במהלך השיחות בפריז, כאשר בכיר בממשל האמריקני אמר כי "המגעים נמשכים ואנחנו עובדים בצמוד עם מצרים וקטאר. המגעים יימשכו השבוע בנסיון להתקדם בתהליך המו"מ".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אף אמר בטקס סיום קורס קצינים באקדמיה של צבא ארה"ב: "אנחנו עובדים על הפסקת אש מיידית בעזה שתחזיר את החטופים הביתה". מנגד, מקור בחמאס אמר כי "לא נחדש את המו"מ על עסקת החטופים כל עוד ישראל ממשיכה במלחמה ברצועת עזה".

הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
"עובדים על הפסקת אש מיידית בעזה שתחזיר את החטופים הביתה". ביידן/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

במהלך השיחות בפריז ראש המוסד דדי ברנע הציג את עיקרי העמדה הישראלית שאושרה על ידי הקבינט, אך לא מסר לראש ממשלת קטאר הצעה ישראלית כתובה, כך לפי מקור שמעורה בפרטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
ראשי קבינט המלחמה רה"מ נתניהו שר הביטחון גלנט והשר גנץ/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום פורסם כי ראש המוסד קיים פגישה עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר בפריז, כשבסיומה הוחלט כי כבר במהלך השבוע הקרוב ייפתח מו"מ על בסיס הצעות חדשות בהובלת המתווכות - מצרים וקטאר ובמעורבות פעילה של ארה"ב, כך על פי בכיר ישראלי. לדבריו, בפגישה דנו השלושה בבניית תשתית שנועדה לאפשר התקדמות לפתיחת מו"מ מחודש לשחרור החטופים.

שלשום, אישר קבינט המלחמה קווים מנחים מעודכנים לצוות המו"מ הישראלי, בנסיון להביא לחידוש השיחות על העסקה לשחרור החטופים שנקלעו למבוי סתום לפני כשבועיים. מקור שעודכן בפרטי הישיבה ציין כי ההחלטה התקבלה פה אחד.

שני מקורות שעודכנו בפרטי הישיבה אמרו כי הדיון שנמשך ארבע שעות היה מעמיק וחיובי יותר מזה שהתקיים במוצאי שבת - שבסיומו ראש הממשלה נתניהו דחה את הצעתו של האלוף במילואים ניצן אלון לחידוש המו"מ. בסיום הישיבה, פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה לקונית לפיה "קבינט המלחמה הנחה את צוות המו"מ להמשיך את המשא ומתן להשבת החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully