וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: ישראל, קטאר וארה"ב סיכמו על חידוש המו"מ, גורם אמריקני: לא נקבע מועד

עודכן לאחרונה: 25.5.2024 / 17:52

בכיר ישראלי אמר לאחר פגישה בין ראש המוסד, ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר בפריז, שהוחלט לחדש את השיחות על עסקת החטופים בשבוע הקרוב. גורם אמריקני הבהיר: הושגה התקדמות - אך לא נקבע מועד חדש לשיחות. בכיר ישראלי אמר כי חידוש המגעים ייעשה על בסיס הצעות חדשות שעלו

"אנחנו הולכים לשחרר את החטופים, חמאס מחזיק בהם ברפיח"/דובר צה''ל

ראש המוסד קיים היום (שבת) פגישה עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר בפריז, כשבסיומה הוחלט כי כבר במהלך השבוע הקרוב ייפתח מו"מ על בסיס הצעות חדשות בהובלת המתווכות - מצרים וקטאר ובמעורבות פעילה של ארה"ב, כך על פי בכיר ישראלי. לדבריו, בפגישה דנו השלושה בבניית תשתית שנועדה לאפשר התקדמות לפתיחת מו"מ מחודש לשחרור החטופים. בכיר בממשל האמריקני מסר: "הושגה התקדמות בשיחות בפריז. המגעים נמשכים ואנחנו עובדים בצמוד עם מצרים וקטאר. המגעים יימשכו השבוע בנסיון להתקדם בתהליך המו"מ".

במהלך השיחות בפריז הציג ראש המוסד דדי ברנע את עיקרי העמדה הישראלית שאושרה על ידי הקבינט, אך לא מסר לראש ממשלת קטאר הצעה ישראלית כתובה, כך לפי מקור שמעורה בפרטים.

הנשיא ביידן אמר היום בטקס סיום קורס קצינים באקדמיה של צבא ארה"ב: "אנחנו עובדים על הפסקת אש מיידית שתחזיר את החטופים הביתה".

דדי ברנע, ראש המוסד, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
"פגישה דנו בבניית תשתית שנועדה לאפשר התקדמות למו"מ". דדי ברנע/ראובן קסטרו

בממשל ביידן הופתעו מההודעה הישראלית על חידוש המו"מ. מקור אמריקני שמעורה בפרטי הפגישה בפריז אמר כי הושגה התקדמות בשיחות שקיים ראש ה-CIA עם ראש המוסד וראש ממשלת קטאר בפריז וכי נדונה האפשרות של חידוש המו"מ, אולם לא נקבע שום סבב שיחות בשום דרג ואין מועד לחידוש המו"מ בשלב הזה.

מקור בחמאס מסר: "לא נחדש את המו"מ על עסקת החטופים כל עוד ישראל ממשיכה במלחמה ברצועת עזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
משפחות חטופים חוסמות את היציאה מירושלים בגשר המיתרים. מירב כהן מור, אתר רשמי
"חידוש המו"מ ייעשה על בסיס הצעות חדשות". הפגנות לעסקת חטופים/אתר רשמי, מירב כהן מור

שלשום, אישר קבינט המלחמה קווים מנחים מעודכנים לצוות המו"מ הישראלי, בנסיון להביא לחידוש השיחות על העסקה לשחרור החטופים שנקלעו למבוי סתום לפני כשבועיים. מקור שעודכן בפרטי הישיבה ציין כי ההחלטה התקבלה פה אחד.

שני מקורות שעודכנו בפרטי הישיבה אמרו כי הדיון שנמשך ארבע שעות היה מעמיק וחיובי יותר מזה שהתקיים במוצאי שבת - שבסיומו ראש הממשלה נתניהו דחה את הצעתו של האלוף במילואים ניצן אלון לחידוש המו"מ. בסיום הישיבה, פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה לקונית לפיה "קבינט המלחמה הנחה את צוות המו"מ להמשיך את המשא ומתן להשבת החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully