וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט המלחמה אישר קווים מנחים מעודכנים לצוות המו"מ על עסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 3:38

החלטת הקבינט התקבלה פה אחד בנסיון להביא לחידוש המו"מ שנקלע למבוי סתום לפני כשבועיים. שני מקורות שעודכנו בפרטי הישיבה אמרו כי הדיון שנמשך ארבע שעות היה מעמיק וחיובי - יותר מזה שהתקיים במוצאי שבת, ושבסיומו דחה נתניהו את ההצעה שהציג האלוף ניצן אלון

בווידאו: התכנסות קבינט המלחמה 08.02.24/לעמ

קבינט המלחמה אישר הלילה (חמישי) קווים מנחים מעודכנים לצוות המו"מ הישראלי, בנסיון להביא לחידוש השיחות על העסקה לשחרור החטופים שנקלעו למבוי סתום לפני כשבועיים. מקור שעודכן בפרטי הישיבה ציין כי ההחלטה התקבלה פה אחד.

שני מקורות שעודכנו בפרטי הישיבה אמרו כי הדיון שנמשך ארבע שעות היה מעמיק וחיובי יותר מזה שהתקיים במוצאי שבת - שבסיומו ראש הממשלה נתניהו דחה את הצעתו של האלוף במילואים ניצן אלון לחידוש המו"מ. בסיום הישיבה, פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה לקונית לפיה "קבינט המלחמה הנחה את צוות המו"מ להמשיך את המשא ומתן להשבת החטופים".

בתוך כך, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין קיים שיחה טלפונית עם שר הביטחון יואב גלנט, במהלכה אמר אוסטין כי על ישראל להשלים את השיחות בנושא הפתיחה מחדש של מעבר רפיח, כדי לאפשר חידוש של העברת משאיות הסיוע ממצרים דרך מעבר כרם שלום. עוד הוסיף אוסטין כי "על ישראל להגביר את התיאום עם ארגוני הסיוע בעזה כדי למנוע פגיעה בהם במהלך הלחימה".

מיצג של משפחות החטופים מחוץ לדיון קבינט המלחמה בקרייה. Avshalom Sassoni, פלאש 90
"בשונה מהדיון במוצ"ש- היה מעמיק וחיובי". משפחות חטופים מחוץ לדיון קבינט המלחמה בקרייה/פלאש 90, Avshalom Sassoni
שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין, 29 בינואר 2024. רויטרס
"על ישראל לאפשר חידוש של הסיוע ממצרים דרך מעבר כרם שלום". לויד אוסטין/רויטרס

ההצעה שהציג האלוף ניצן אלון ביום שבת כללה נכונות להתפשרות ישראלית בנוגע למספר החטופים החיים שישוחררו בשלב הראשון של העסקה. שני המקורות שמעורים בפרטי הישיבה ציינו כי השרים גנץ, גלנט ואיזנקוט הביעו תמיכה ברמות שונות בהצעה של האלוף אלון והדגישו כי על קבינט המלחמה לאפשר לצוות המו"מ חופש פעולה מלא כדי להביא עסקה. נתניהו, שסיכם את הדיון, אמר כי הוא תומך בהמשך המו"מ - אבל באותה נשימה דחה את ההצעה של האלוף אלון.

לפני כשבוע, ישראל הציגה בפני מצרים תכנית להפעלה מחדש של מעבר רפיח באמצעות נציגים פלסטינים ואנשי או"ם תחת פיקוח ואבטחה ישראלית, כך לפי מקור שמעורה בפרטי התכנית. חשיבות התכנית מגיעה בין היתר לאור העובדה כי מאז ההשתלטות הישראלית עליו, המצרים עצרו את העברת משאיות הסיוע משטחם דרך מעבר כרם שלום. כתוצאה מכך, נוצרה ירידה שמעותית בכמות הסיוע שנכנסת לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully