וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידאו שהוא ערבי - וזרקו בקבוקי תבערה: עונש מקל לצעירים יהודים שהואשמו בעבירות טרור

עודכן לאחרונה: 25.5.2024 / 18:26

פחות מ-4 שנות מאסר לשלושה צעירים יהודים שהשליכו לפני שנתיים בקבוקי תבערה לעבר תושב אום אל פחם וחברתו ממשפחה יוצאת חבר העמים בחוף אולגה. רק במזל הצליחו בני הזוג לברוח לאחר שהבקבוק הראשון לא התנפץ. השופט: "מצאו קורבן תמים ש'חטאו' התמצה בהיותו ערבי"

בווידאו: אוטובוס עולה באש על כביש 443 לאחר שיודו לעברו בקבוקי תבערה/צילום: מערכת אנשי הדממה, לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

גזרי דין מקלים על נאשמי הטרור היהודי בחוף אולגה בחדרה: בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בראשית החודש פחות מארבע שנות מאסר על שלושה צעירים יהודים שהשליכו בקבוק תבערה לעבר צעיר ערבי מאום אל פחם שישב בטיילת חוף אולגה עם בת הזוג שלו, צעירה מחדרה, יוצאת חבר העמים. עבירות הטרור נמחקו.

הפרקליטות ביקשה להטיל עליהם עונשים של 5 עד 7 שנות מאסר. אבל מוקדם יותר, בעסקת טיעון עם סנגוריהם, הומרו כבר העבירות החמורות יותר של מעשה טרור לעבירות של ניסיון לפצוע בנסיבות מחמירות "ממניע גזעני לאומי-אתני", ועבירות בנשק.

כתב אישום כנגד שלושה צעירים מחדרה, התארגנות לעבירות טרור כנגד ערבים, תיעוד מפתח הדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה. מימין: תייר, גולדשטיין גברילוב בתא הנאשמים. 28 ביולי, 2022. ללא, אתר רשמי
מימין: תייר, גולדשטיין, גברילוב בפתיחת משפטם/אתר רשמי, ללא

שירות הבטחון הכללי חקר את האירוע עם תחנת חדרה והיחידה למאבק בפשיעה של מרחב מנשה במחוז חוף של המשטרה, והוציא את ההודאות מהשלושה, אביאל גברילוב מחדרה שהיה בן 21, אביאל גולדשטיין מחדרה שהיה בן 18 ודוד תייר מפרדס חנה שהיה בן 25. השופט ארז פורת ציין כי "הנאשמים חברו יחד לפעולה אלימה ובריונית שכללה ייצור ושימוש בבקבוקי תבערה שפגיעתם קשה ומסוכנת, והוגדרו בפסיקה כנשק לכל דבר, וזאת כלפי קורבן תמים, ש'חטאו' התמצה בהיותו ערבי ששהה בחוף הים של אולגה". אבל, בשורה התחתונה הוא הטיל 42 חודשי מאסר על גברילוב וגולדשטיין, ו-45 חדשי מאסר על תייר, שבעברו ריצה כבר עונש מאסר (של שנתיים), לאחר שהורשע בעבירת הריגה של ערבי בגבעת אולגה. כל אחד מהם חויב לפצות בסכום סמלי את קורבנותיהם - אלף ש"ח לערבי, אלף ש"ח לצעירה שהיתה איתו.

הסניגורים, עו"ד אברהם סופר, עו"ד אסף גונן ועו"ד עדי קידר - היועץ המשפטי של ארגון "חוננו", טענו לעונשים קלים עוד יותר. "לטעמי, במקרה דנן שגה בית המשפט בגזר דינו והחמיר עם הנאשמים יתר על המידה וזאת במנותק לחלוטין מהתיקונים המשמעותיים לקולא שנעשה בכתב האישום במסגרת הסדר הטיעון הן בעובדות המקרה והן בסעיפי החיקוק", אמר לוואלה! עו"ד אסף גונן, "אנחנו שוקלים את צעדינו". עו"ד אברהם סופר ועו"ד עדי קידר בחרו שלא להתייחס לגזר הדין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שביל בקצה מדרגה של 40 סמ ולא מגיע למים - חוף אולגה. ללא, אתר רשמי
"קורבן תמים ש'חטאו' התמצה בהיותו ערבי". חוף אולגה/אתר רשמי, ללא

האירוע המתואר בכתב האישום התרחש בשנת 2022, על רקע מספר אירועי אלימות והפרות סדר שהתרחשו באותה תקופה בחוף אולגה ויצרו מתיחות וחיכוכים בין יהודים לערבים. שלושת הצעירים המתגוררים בסמוך, תכננו להשליך בקבוקי תבערה לעבר אזרחים ערבים, מזדמנים, ששהו בחוף. בליל ה-11 ביוני הם נפגשו וייצרו שלושה בקבוקי תבערה, אחר כך עטו בגדים עם שרוולים ארוכים וכפפות, חבשו כובעי קפוצ'ון לראשם וצעדו לחוף אולגה כשבקבוקי התבערה בתוך שקית. מעט אחר חצות הם הגיעו לחוף וזיהו את הצעיר הערבי ובת זוגו יושבים על מדרגות בטון בטיילת, מסתכלים אל הים. הם התקרבו אליהם מאחור ושאלו את הצעיר בערבית "מה השעה", במטרה לוודא שהוא אכן ערבי. הוא הפנה את ראשו לכיוונם ואכן השיב בערבית כי השעה 00:45 ואז, לאחר שהסב את פניו בחזרה לכיוון הים, יידו השלושה בקבוק תבערה בוער לכיוונם של בני הזוג. למרבה המזל, בקבוק התבערה לא התנפץ. הצעיר הערבי ובת זוגו קמו ממקומם כדי להימלט, והשלושה ידו בקבוק תבערה שני לעברו תוך שהצליח לזוז ושוב להימנע מפגיעה בו. הערבי ובת זוגו נמלטו מפני השלושה כל אחד לכיוון אחר אבל הם המשיכו ורדפו אחר הערבי עם בקבוק התבערה השלישי וחדלו מהמרדף רק כשהאש ממנו אחזה בבגדיו של אביאל גולדשטיין. "שלושה בעקבות אחד", כינה זאת השופט ארז פורת. הצעיר הערבי הצליח בינתיים להגיע לרכבו שבחניון ולהימלט מהמקום.

עו"ד אסף גונן. באדיבות המצולמים
"גזר הדין החמיר עם הנאשמים יתר על המידה". עו"ד אסף גונן/באדיבות המצולמים

"מצאו קורבן תמים - ערבי, ותקפו בלי כל התגרות", קבע השופט ארז פורת, "מדובר בפעולה בריונית גרידא, שמהווה נטילת החוק לידיים וניסיון לייצר 'הרתעה' כללית כלפי מי שאין לו כל קשר ידוע למתיחות שהייתה במקום. אין להשלים עם מעשים פוגעניים כאלה הגורמים לערעור הסדר הציבורי בכללותו, ופוגעים במרקם החיים המשותפים בין יהודים לערבים במדינה. מעשים כאלה מייצרים הסלמה כוללת שסופה אינו תמיד יכול להיחזות מראש". הוא ציין, כפי שטענו הסנגורים, כי אמנם האירוע לא התרחש על רקע מתיחות ביטחונית בארץ וכי "אילו הייתה מתיחות כזו היה בה להוסיף פן מחמיר נוסף, שלא קיים במקרה זה".

בקבוקי תבערה שהושלכו בבית חנינא. דוברות משטרת ישראל
"נטילת החוק לידיים וניסיון לייצר 'הרתעה' כללית". בקבוק תבערה/דוברות משטרת ישראל

הפרקליטות טענה כי המציאות השוררת בארץ והצורך בדו קיום בביטחון לכל אדם, מחייבים להחמיר ולהעלות את רף הענישה בגין עבירות אלו, כשהענישה תעביר מסר מרתיע לכל מי שלוקח את החוק לידיו ולאלה הבוחרים לפגוע באחרים אך ורק בשל היותם שונים בלאום, דת, גזע או מין. אבל השופט נתן משקל גם להודאתם של השלושה, בעסקת הטיעון שכאמור הולידה כתב אישום מתוקן ומרוכך. הוא ציין כי לקח בחשבון את גילם הצעיר ואת סיבות חייהם, את התקופה בה עשו במעצר פיזי ואת התקופה באיזוק אלקטרוני. גברילוב, נטול העבר הפלילי שנותר מאחורי סורג ובריח מאז נעצר, בניכוי שליש על התנהגות טובה הוא עשוי להשתחרר כבר בעוד חצי שנה.

טרם נודע אם פרקליטות המדינה תערער על קולת העונש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully