וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה צעירים מחדרה הואשמו בארגון מעשי טרור נגד ערבים

עודכן לאחרונה: 29.7.2022 / 12:18

האשמים אביאל גברילוב, אביאל גולדשטיין ודוד "דור" תייר, הצליחו להביא אל הפועל, אחת מפעולותיהם, כשהשליכו בקבוק תבערה בחוף אולגה לפני כחודש. באירוע לא היו נפגעים, וכחודש לאחר מכן הם נעצרו. אחד מהם, תייר, דקר ערבי למוות לפני שש שנים

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד 3 צעירים מחדרה בגין ארגון פעולות טרור נגד ערבים/צילום: יואב איתיאל

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד שלושה צעירים מחדרה, בגין ארגון פעולות טרור נגד ערבים. פעולה אחת אף הצליחו השלושה להוציא לפועל ב-12 ליוני, במהלכה הושלך בקבוק תבערה בחוף אולגה. באירוע לא היו נפגעים. שלושת החשודים הם אביאל גברילוב בן 21, אביאל גולדשטיין בן 18, ודוד "דור" תייר בן 25.

גברילוב וגולדשטיין נעצר ב-4 ביולי, ותייר שלושה ימים לאחר מכן. האחרון עבד באגף החופים בעיריית חדרה והינו פנים מוכרות במשטרה. לפני שש שנים הוא דקר למוות ערבי בגבעת אולגה.

באותו אירוע, במשטרה חשדו כי הרקע הוא כעסו של תייר על ערבים המתגוררים ביישוב ומנהלים קשרים רומנטיים עם בנות יהודיות, ואולם בפרקליטות לא כללו את המניע הזה בכתב האישום. סנגוריו דאז, עורכי הדין טומי נדשי ותומר אשש, כרתו עסקה עם הפרקליטות, בה חילצו אותו בטענה כי מדובר ב"תיק הגנה עצמית קלאסי", ובית המשפט המחוזי גזר עליו שנתיים מאסר בלבד.

החקירה הפעם התנהלה במשותף בשב"כ וביחידה למאבק בפשיעה מנשה של מחוז חוף במשטרה. השלושה הוחזקו בתחילה בבידוד אצל שירות הבטחון הכללי, ונחקרו תוך שהם מנועי מפגש עם עורך דין. בחקירות במשטרה הם חזרו בהם מההודאות שנגבו מהם שם, וטוענים כי נגבו בעינויים.

כתב אישום כנגד שלושה צעירים מחדרה, התארגנות לעבירות טרור כנגד ערבים, תיעוד מפתח הדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה. מימין: תייר, גולדשטיין גברילוב בתא הנאשמים. 28 ביולי, 2022. ללא, אתר רשמי
מימין: תייר, גולדשטיין גברילוב בתא הנאשמים/אתר רשמי, ללא

על פי כתב האישום, ההתארגנות באה ממניע לאומני-אידיאולוגי מובהק, במטרה לעורר פחד ובהלה, ועל רקע מתיחות ואירועים קשים ואלימים קודמים בין יהודים לערבים בחוף. בשב"כ סיפרו שלושת החברים כי "חשו זעם ותסכול", וכי "החליטו לעשות מעשה ולהרתיע כדי להשיב את הבטחון לאזור, נוכח הצקות של ערבים המגיעים לחוף". הם אישרו כי לא כיוונו למישהו ספציפי, אלא כלפי ערבים השוהים בחוף ככלל.

מכתב האישום עולה כי בלילה המדובר הם צפו בסרטון הדרכה להכנת בקבוקי תבערה, אספו ארבעה בקבוקי זכוכית, מילאו אותם בסמרטוטים ובנזין שאירגנו בחצר בית משפחתו של אחד מהם, וכדי להקשות על זיהויים הסוו קעקועים בביגוד ארוך, עטו כפפות עבודה וקפוצ'ונים, והלכו רעולי פנים בסמטאות שכונת גבעת אולגה לכיוון הים, כשהבקבוקים בשקית.

מעט אחרי חצות, על המדרגות בטיילת החוף ישבו אותה שעה מוחמד, ערבי תושב מועאוויה בן 28, ובת הזוג שלו יוצאת חבר העמים. השלושה התקרבו אליהם מאחור, ואחד מהם שאל את הבחור "מה השעה". כשהערבי השיב, זיהו אותו כערבי. מיד לאחר מכך הצית גברילוב בקבוק שהיה בידו וזרק על הרצפה סמוך לבחור הערבי. הבחור זז וניצל מפגיעה, אולם אחד מהחבורה זרק בקבוק נוסף. בתוך כך נשפך על גולשטיין בנזין, מעילו החל לבעור ונגרמה לו כוויה. חבריו סייעו לו עם הבערה ואת המעיל הוא השליך אחר כך לפח. בינתיים הצעירה ברחה לכיוון הים, והערבי נמלט בבעתה לכיוון מכוניתו.

בחקירותיו בשב"כ אמר גברילוב כי לא היה אדם ספציפי שהם חיפשו, וכי אם לא היו מוצאים ערבי אותו לילה, לא היו משליכים את בקבוקי התבערה. הוא טען כי עשה את המעשה כדי להרתיע ולא כדי לפגוע באנשים, וכי "למרות שהוא יודע שזו היתה טעות, מעשיו תרמו לביטחון התושבים בחדרה".

עוד בוואלה!

דריכות שיא: אלפי מתנחלים הגיעו ל"יום המאחזים" ביו"ש בניגוד להוראות כוחות הביטחון

לכתבה המלאה
זירת האירוע. שלושה צעירים מחדרה מואשמים בהתארגנות לעבירות טרור כנגד ערבים. 28 ביולי, 2022. תיק החקירה, אתר רשמי
זירת האירוע/אתר רשמי, תיק החקירה

גולדשטיין אישר לחוקרי השב"כ את פרטי האירוע, אמר שעשה טעות וכי הוא מתחרט עליה. אחר כך חזר בו מהדברים בטענה שהפעילו עליו לחץ נפשי וטען כי אין לו כל קשר לאירוע. בחקירת שב"כ תייר הודה בתחילה במעורבותו, אבל אחר כך החליט לשתוק, ובמשטרה טען בכלל לאליבי. הוא אמר כי היה באותו לילה בבית חולים, אולם בדיקת שב"כ העלתה כי מדובר בלילה שלמחרת. החקירה הפכה לגלויה עם מעצרו של תייר וחיפושים שנערכו אותו יום בבתיהם של החשודים. חוקרי המשטרה אמרו השבוע כי בחיפושים האלה נתפס רובה M-16 אך עם זאת - עניין זה כלל לא מופיע בכתב האישום.

במקביל להגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות את הארכת מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. עורכי הדין שי לוי, אסף גונן ואברהם סופר, שיקבלו היום את תיק החקירה, מכחישים בשם השלושה את המיוחס להם.

"לבית המשפט אין סמכות בשלב זה להורות על העברתם ממתקן הכליאה של השב"כ, מבלי לקבל את עמדת שב"כ", ציינה בהחלטתה סגנית הנשיא, השופטת דיאנה סלע תוך שהורתה לאפשר להם לקבל בגדים וסיגריות ולאפשר להם שיחות טלפון כמקובל וזאת במענה לבקשת הסנגורים להעביר את השלושה למתקן כליאה פלילי רגיל. היא קבעה דיון בבקשת הפרקליטות למעצר עד תום ההליכים בעוד כשבועיים וחצי ובינתיים האריכה את מעצרם עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully