וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו שיתף סרטון בו חייל מאיים בסירוב פקודה המוני

עודכן לאחרונה: 25.5.2024 / 22:52

בנו של רה"מ הפיץ סרטון מטריד בו רעול פנים לבוש במדים מאיים במרד של 100 אלף מילואימניקים אם השליטה בעזה תימסר לגורם פלסטיני. "אתה לא יכול לנצח את המלחמה או לפקד עלינו", הצהיר המצולם וקרא להתפטרות גלנט. אחרי יממה הסיר נתניהו הבן את השיתוף

חיילי מילואים מאיימים על שר הביטחון והרמטכ"ל במרד. 25 במאי 2024/תיעוד מתוך רשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו הפיץ אתמול (שישי) ברשתות החברתיות סרטון שבו רעול פנים חמוש במדים מאיים בסירוב פקודה של מאה אלף חיילי מילואים אם השליטה ברצועת עזה תימסר לחמאס או לרשות הפלסטינית. הסרטון הועלה על ידי איש התקשורת ינון מגל, ונתניהו הבן שיתף אותו בחשבונות שלו בכל הרשתות החברתיות. אחרי יממה הסיר נתניהו הבן את השיתוף של הסרטון.

בפתח הסרטון המצולם פונה ישירות לראש הממשלה נתניהו ואומר: "אנחנו חיילי המילואים לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף לרשות הפלסטינית, לא מתכוונים להעביר את המפתחות של עזה לאף ישות חמאס, פתח או כל ישות ערבית אחרת. חיילי המילואים מאחוריך ואנחנו רוצים לנצח - יש לנו הזדמנות של פעם בחיים. יש לך מאה אלף לוחמים שמוכנים למסור נפש בשביל מדינת ישראל מוכנים חמות איבדנו הכל את המשפחה שלנו את הפרנסה שלנו ואין לנו לאן ללכת. אנחנו נישאר פה עד הסוף עד הניצחון".

תיעוד מתוך הסרטון בו חיילי מילואים מאיימים על שר הביטחון והרמטכ"ל במרד. 25 במאי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החייל שאיים על גלנט והלוי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהמשך רעול הפנים פונה ישירות לשר הביטחון גלנט, מאיים כי לא יישמע להוראותיו והוראות הרמטכל ודורש ממנו להתפטר. "גלנט אתה לא יכול לנצח מלחמה. אתה לא יכול לפקד עלינו. תתפטר אתה לא יכול לנצח את המלחמה. אני מודיע לך אדון יואב גלנט - אם אנחנו לא נלך עד הניצחון, מאה אלף חיילי מילואים ישארו על הגדר, לא נזוז מהגדר ונקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה תחת אבטחה שלנו ונקשיב למנהיג אחד. זה לא שר הביטחון ולא הרמטכ"ל - זה לראש הממשלה. תחשבו טוב טוב למי אתם מתכוונים לתת את המפתחות".

"אתה לא יכול לנצח מלחמה", המשיך המילואימיניק. "או שתחליף את התקליט ותבין שאנחנו רוצים לנצח או שאנחנו נלך רק עם ראש הממשלה. תחשבו טוב טוב למי אתם מתכוונים לתת את המפתחות אחרי זה. אנחנו רוצים ניצחון והכרעה, לפרק את כל מי שנשאר פה אנחנו רוצים להרוג אף אחד לא יישאר חי. מי שפגע בעם ישראל ופגע באחים שלנו היהודים, הדרוזים והבדואים אנחנו רוצים להשמיד אותו. אתה אדון גלנט לא יכול לעשות את זה - או שתחליף את התקליט או שנלך עם ראש הממשלה. אתם רציתם הפיכה צבאית? אז אני מודיע לך, אנחנו חיילי המילואים שלא יכולים לחזור הביתה - אנחנו נראה לכם מה זה הכרעה ומה זה ניצחון ואנחנו נראה לכם איך יהודים אמיתיים מנצחים".

עוד בוואלה!

מילואימניק איים על שר הביטחון והרמטכ"ל במרד: "נראה לך איך יהודים אמיתיים מנצחים"

לכתבה המלאה
הוכחות דנה כשדי נ' יאיר נתניהו- תביעה כספית, נזיקית, לשון הרע, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, בימ"ש שלום מרכז כפ"ס 01 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
הוכחות דנה כשדי נ' יאיר נתניהו- תביעה כספית, נזיקית, לשון הרע, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, בימ"ש שלום מרכז כפ"ס 01 בפברואר 2022/ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "סרטוני ההמרדה המסיתים שרצים ברשת ביממה האחרונה הם מסוכנים והרי אסון, בין אם הם אמיתיים או מבויימים כדי לעורר מהומה. העובדה שמכונת הרעל והשופרות של נתניהו מהדהדים בהתלהבות סרטונים הקוראים למלחמת אחים ולפירוק הצבא היא עוד ניסיון לבריחה מאחריות של מי שהוביל לאסון הגדול בתולדות העם היהודי מאז השואה. את הטירוף הזה צריך לעצור. את הממשלה הזו צריך לסלק מחיינו לפני שתחריב כל מה שיקר וקדוש למדינה הזו".

בווידאו: עינב צנגאוקר: "בזמן שהבן של רה"מ מעודד מרד בצה"ל הבן שלי חטוף בעזה"/צילום: מטה משפחות החטופים

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לסרטון של החייל: "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות צה"ל וערכי צה"ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות. בגין האירוע הורתה הפרקליטה הצבאית הראשית על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. במקביל לחקירה, לנוכח חומרת האירוע, הרמטכ"ל הנחה על קיום שיח פיקודי מיידי בכל הרמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully