וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב"וול סטריט ג'ורנל" משוכנעים: זו הסיבה שנתניהו מסתיר את תוכנית "היום שאחרי"

עודכן לאחרונה: 25.5.2024 / 10:33

מאמר מערכת שפורסם בעיתון האמריקאי, הידוע בתמיכתו בנתניהו, טוען כי תוכנית "היום שאחרי" של רה"מ לא תהיה פופולרית בקרב רוב הישראלים, משני צידי המפה הפוליטית: "יותר קל לו להעמיד פנים שאין לו תוכנית"

נתניהו: הדיבורים על "היום שאחרי" בעזה כשחמאס נשאר על כנו יישארו רק דיבורים 15 במאי 2024/עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

מאמר המערכת של עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" שפורסם אתמול (שישי) מתייחס לתוכניות "היום שאחרי" המלחמה ברצועת עזה, וטוען: "לנתניהו קל יותר להעמיד פנים שאין לו תוכנית ליום שאחרי - מאשר למכור אותה לציבור הישראלי. העיסוק בכוחות שייקחו על עצמם את השליטה העתידית ברצועת עזה הוא לגיטימי", נכתב במאמר. "אולם אף גורם חיצוני לא ישלח את אנשיו להילחם ולמות כדי לסייע לישראל להביס את חמאס".

בנוגע לתוכנית "היום שאחרי" שאותה מסרב ראש הממשלה בנימין נתניהו להציג לציבור, במערכת העיתון סבורים כי "האגף הליברלי בישראל לא ישמח לשמוע את זה, אבל ישראל ככל הנראה תצטרך למלא באופן זמני את הוואקום השלטוני ברצועת עזה. הימין בישראל לא ישמח לשמוע כי מטרת השליטה הזמנית ברצועה היא להכין את הקרקע לשלטון פלסטיני מקומי", הם מסכמים: "בהתחשב באקלים הפוליטי בישראל, לנתניהו יותר קל להעמיד פנים שאין לו תוכנית ליום שאחרי".

בנימין נתניהו-ראש ממשלת ישראל נואם בסרטון לכבוד טקס הדלקת המשואות, יום העצמאות ה-76. המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים, צילום מסך
"יותר קל להעמיד פנים שאיו לו תוכנית". בנימין נתניהו/צילום מסך, המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים

בשבוע שעבר הסעיר שר הביטחון יואב גלנט את המערכת הפוליטית, כאשר הביע התנגדות נחרצת לשלטון צבאי ברצועת עזה. "היום שאחרי חמאס יושג רק על ידי שליטה של גורמים פלסטינים שיהוו חלופה שלטונית לחמאס. זה לפני הכל אינטרס ישראלי. לצערי התוכנית לא הובאה לדיון ולא הובאה חלופה אחרת במקומה", אמר בהצהרה שמסר.

עוד אמר השר, כי "מגמה מסוכנת המקדמת משטר צבאי ישראלי ואזרחי בעזה זוהי חלופה רעה. ממשל צבאי ישראלי יהפוך להיות המאמץ הביטחוני והצבאי הראשי של מדינת ישראל בשנים הבאות על חשבון זירות אחרות", הוסיף. "הוא יעלה בדם ללא תכלית. לא אסכים להקמת ממשל צבאי ישראלי בעזה. אסור לישראל לשלוט אזרחית ברצועת עזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר הביטחון יואב גלנט, מעניק סקירה ביטחונית לציבור 15 במאי 2024. לע"מ, צילום מסך
"משטר צבאי ואזרחי ישראלי בעזה - חלופה רעה לחמאס". יואב גלנט/צילום מסך, לע"מ

"אופן היישום ישפיע על מצבה הביטחוני של ישראל עשרות שנים קדימה. לטובת עתיד המדינה עלינו לקבל החלטות קשות מתוך העדפת האינטרס הלאומי במקום כל אינטרס אחר. זהו רגע של מבחן לאומי, העם בישראל מצפה מאיתנו לקבל את ההחלטות הנכונות".

בתגובה, ראש הממשלה נתניהו מסר: "אני לא מוכן להחליף 'חמסטאן' ב'פתסטאן'. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את החמאס ולעשות את זה בלי תירוצים". השר בני גנץ הביע תמיכה בגלנט, ומסר כי "שר הביטחון אומר דברי אמת - אחריותה של הנהגה היא לעשות את הדבר הנכון עבור המדינה, בכל מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully