וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום נתניהו בקונגרס? "בפעם שעברה זה לא נגמר טוב - יכול להיות שגם הפעם"

עודכן לאחרונה: 25.5.2024 / 6:41

פרופסור איתן גלבוע, מומחה לארה"ב התייחס בריאיון ל-103FM להודעה לפיה נתניהו יוזמן לנאום בפני חברי בית הנבחרים האמריקני. "הוא צריך להביע את עמדת ישראל, אבל גם לא לחשוף חילוקי דעות בין חברי הקונגרס", טען. על הסכם עם סעודיה: "אם לא נצטרף זה יהיה פספוס"

נתניהו: "הכוונה של מספר מדינות באירופה להכיר במדינה פלסטינית - פרס לטרור"/מערכת וואלה

"נתניהו הוזמן לנאום בקונגרס ב-2015, וזה לא עבד לא טוב. לא בטוח שבעיתוי הנוכחי זה גם רעיון טוב" - כך טען פרופסור איתן גלבוע, מומחה לארה"ב באוניברסיטת בר אילן וחוקר בכיר במכון ירושלים לאסטרגיה ולביטחון, לאחר הודעת יו"ר בית הנבחרים כי רה"מ יוזמן לנאום בפני חברי הקונגרס האמריקני בעתיד הקרוב. "צריך הזמנה של צ'אק שומר, שהוא מנהיג סיעת הדמוקרטים, לא הייתי נוסע לשם אם אין התגייסות של שומר. הפרוגרסיבים כבר אמרו שיחרימו אותו", הסביר גלבוע בריאיון ל-103FM. "חשוב שנתניהו יביא את עמדת ישראל, אך אם מצד שני זה ידגים חילוקי דעות בקונגרס בכל מה שקשור לישראל, זה פחות טוב".

גלבוע התייחס להסכם הנרקם בין ארה"ב לסעודיה וטען כי ישראל תחמיץ אם לא תהיה שותפה לתהליך. "נפסיד, זו הזדמנות להיכנס למערכת בריתות אזורית. כל הרעיון של צירוף ישראל בתמונה הוא להשיג רוב של שני שליש בסנאט, שזה רוב שדרוש לאשר הסכם הגנה. זה אומר שהתקפה על ערב הסעודית כמוה התקפה על ארצות הברית. אני תמיד התנגדתי להסכם הגנה בין ישראל לארה"ב כי חשבתי שהמגרעות שלו עולות על היתרונות שלו, אך עכשיו אני חושב פעמיים, שאולי לנוכח מה שאנו רואים בקמפסוים וארה"ב והמגמות הדמוגרפיות שיביאו לכך שארה"ב תשנה את הפרצוף הדמוגרפי שלה, אולי שווה גם לנו לעשות הסכם כזה מול אויבים", אמר.

נאום ביבי בקונגרס, מאי 2011. רויטרס
פעם שעברה זה לא נגמר טוב - וסיכוי טוב שגם הפעם/רויטרס

"הסכם נפרד בין סעודיה לארה"ב - ברית הגנה לא תהיה בו. ארה"ב אמרה שעם הממשלה הנוכחית יהיה קשה לצרף את ערב הסעודית, אך צריך לשים לב למה שאומרים הסעודים. המנהיגות הסעודית אומרת שמבחינה הפלסטאינים לא חשובים, אבל רחוב חשוב והרחוב שלהם הוא אנטי ישראלי. הם אומרים תנו לנו איזה אופק, אם הייתי נמתניהו הייתי אומר שחזון אחרית הימים הוא שפלסטינים יוכיחו שהם רוצים לחיות בשלום עם ישראל, בואו ניקח חמש עד עשר שנים ואז נדבר. זו אחת הטעויות שאנו עושים כל הזמן, להגיד לא ולהיראות כסרבנים במקום לומר 'כן אבל'"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully