וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מושב מרגליות: "אני חושב שהצפון לא שטח צבאי סגור מסיבה כלכלית"

עודכן לאחרונה: 24.5.2024 / 10:02

איתן דוידי התייחס בריאיון ל-103fm למציאות היומיומית ביישובי קו העימות ומתח ביקורת על התנהלות הממשלה. "בקושי יכולים לצאת החוצה. כשיש נפילות, אתה בכוננות דרגה שלוש ואין לך אמצעים לטפל בזה", אמר. לדבריו, המדינה לא פינתה אותם אבל אמרה שתפצה אותנו עבור הנזק

תיעוד מהפסקת החשמל אחרי הנפילה במושב מרגליות/תיעוד רשתות חברתיות

יו"ר מושב מרגליות, איתן דוידוי, התראיין הבוקר (שישי) אצל אריה אלדד ורון קופמן ב-103fm והתייחס למלחמה המתמשכת בצפון.

"בשבועיים האחרונים מאז שהגיע השרב, אנחנו בקושי יכולים לצאת החוצה. כשיש נפילות, אתה בכוננות דרגה שלוש, לא יכול לצאת החוצה, ואין לך אמצעים כדי לתפעל את האירוע", אמר דוידי בפתח השיחה. "שמונה חודשים מפתיחת המלחמה, המדינה הייתה צריכה לחשוב איך מטפלים באירוע, אבל כנראה שמתעסקים בדברים אחרים חוץ מלהתעסק במלחמה בצפון".

לדבריו, "כשראשי הרשויות הוזמנו לפגישה עם ראש הממשלה, אמרתי לחלקם שחבל על הדלק לירושלים כי לא ייצא משם שום דבר. כל יישובי קו העימות שפונו, הם נתנו לחקלאות ולתושבים אפס תקציב. לפני חודש וחצי חודשיים נפל טיל נ"ט במשק והרג עובד שלי, אז השגרירות ההודית הוציאה את ההודים מיישובי הגדר. אבל יש אחרים שמוכנים לבוא, יש לנו עובדים זרים אבל זה לא מספיק, חסרות לנו ידיים עובדות. אני יודע שבמשרד החקלאות עובדים על זה".

3 טילי נ"ט נורו עכשיו ליד מושב מרגליות. אלי אשכנזי
פגיעה במושב מרגליות. פברואר 2024/אלי אשכנזי

דוידי המשיך למתוח ביקורת על הממשלה ואמר כי "אם הממשלה הייתה אומרת לנו שאנחנו בשטח צבאי סגור ושאין לנו כניסה לשם, ושהם יפצו אותנו על כל מה שנדרש, אבל מדינת ישראל לא אמרה את זה. היא אמרה 'אנחנו נפצה עבור הנזק'. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לייבש את המטע, להמית את העופות, ולחכות שהממשלה תפצה אותנו. אם היא הייתה רוצה, היא הייתה סוגרת את היישובים הללו". וכשנשאל האם לא הכריזו על שטח צבאי סגור מסיבות כלכליות: "אני חושב שכן".

לסיום, אמר דוידי: "הצפון משותק, לא פינו את היישובים הסמוכים אלינו, הם מופגזים, חלקם מובטלים כי העבודה שלהם בקריית שמונה. הסכנה פה היא מידית. ראינו שנהרגו לנו חקלאים פה, אנחנו רואים שיש פגיעות ישירות. החיזבללה לא הורג אותנו רק כי הוא עוד לא החליט להרוג אותנו. זה לא היעדר יכולת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully