וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להבטחה המפורשת: ביה"ס של החופש הגדול לא יוארך, ולא יכלול את כיתות ד'

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 18:56

משרדי האוצר והחינוך מתנערים מההבטחה שנתנה במסגרת ההסכם שנחתם ב-2022 עם הסתדרות המורים, והיתה אמורה להתממש השנה, בטענה שמדובר בסיכום בין השרים שכיהנו בממשלה הקודמת, ולא עוגן בהסכם. "הטעו אותנו", אמר אחד ההורים לוואלה. משרד החינוך: "לא מכירים תוספת כזו"

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, בי"ס פאול קור פתח תקווה, 1 בספטמבר 2023/ראובן קסטרו

בית הספר של החופש הגדול לא יוארך ולא יכלול את כיתות ד', בניגוד להצהרות משרדי האוצר והחינוך. במסגרת ההסכם שנחתם ב-2022 עם הסתדרות המורים, הודיעו המשרדים על הרחבת הקייטנות, אך הורים לילדים ברחבי הארץ הופתעו לגלות בהודעה שנשלחה להם השבוע כי התוכנית תישאר כבשנים קודמות.

באותו קיץ, בבוקר שלפני פתיחת שנת הלימודים, הודיעו המשרדים והסתדרות המורים כי תמו השיחות הממושכות לחתימת הסכם שכר חדש למורי היסודיים. באותה הודעה, שפירטה את ההסכמות שהושגו בין הצדדים ועליה היו חתומים שלושתם, נכתב כי "משרד האוצר הודיע על כוונתו להאריך את בית הספר של הקיץ עד 31 ביולי והרחבה לכיתות ד'". בשיחות המשך פירטו כי הצעד ייכנס לתוקף שנה מאוחר יותר.

ילדים מתכוננים לחזרה ללימודים, פתח תקווה, 22 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
ילדים יוצאים לחופש/ראובן קסטרו

ואולם, עם פתיחת ההרשמה לקייטנות השנה, ההורים שציפו לשינוי זיהו כי תקופת הפעילות תישאר כשהייתה. כך, בית הספר של החופש הגדול יימשך רק בשלושת השבועות הראשונים לחופשה - שבוע וחצי פחות משהובטח, ורק מתחת לכיתות ד'. "פתאום ראינו ששום דבר לא השתנה. הטעו אותנו", אמר אחד מהם לוואלה.

כעת, המשרדים המעורבים מתנערים מההבטחה. גורמים המעורבים בהחלטה טענו כי היה זה סיכום בין השרים שכיהנו אז, יפעת שאשא ביטון בחינוך ואביגדור ליברמן באוצר, שלא עוגן בהסכם שנחתם. מאז, הם אומרים, התחלפו שרים, שהעמידו נושאים אחרים על סדר העדיפויות, ולא הוקצה להרחבת המענה לתלמידים תקציב.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
סיום שנת הלימודים ויציאה לחופש הגדול, בי"ס פאול קור, פתח תקווה, 30 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ילדים בסיום שנת הלימודים/ראובן קסטרו

תוכנית הגנים ובתי הספר של החופש הגדול נועדה לספק מענה לילדים במהלך החופשה, במחירים מסובסדים עד השתתפות מלאה של המשרדים באשכולות סוציו-אקונומיים נמוכים. במסגרתה, הילדים מגיעים חמש פעמים בשבוע למסגרת חינוכית, המשלבת תכני העשרה וטיולים לצד חיזוק בלימודים.

ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד לא מכיר תוספת כזאת בהסכם השכר וגם לא בנספח להסכם. אנא פנה למשרד האוצר בנושא". ממשרד האוצר לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully