וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטמן ללוין: כנס את הוועדה שתפטר את השופטת שלא האריכה את מעצרם של פעילי אחים לנשק

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 21:55

יו"ר ועדת חוקה טען במכתבו ליריב לוין כי השופטת שרון לארי-בבלי אמרה בדיון הארכת מעצר של ראשי התנועה כי "אנשים כאלה לא אמורים לבלות במעצר". אולם, השופטת הכחישה בהודעה מטעם הרשות השופטת: "דברים אלו נאמרו ביחס לאיזוק שלהם ולא ביחס למעצרם"

יום מחאה בכבישי ישראל: 13 עצורים בפעילות אחים לנשק בשער הגיא/תיעודי וידאו מעצרים: ברק דור

יושב ראש ועדת חוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן, פנה היום (חמישי) לשר המשפטים, יריב לוין, בדרישה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים כדי לפטר את שופטת בית משפט השלום בירושלים, שרון לארי-בבלי, שלא האריכה את מעצרם של פעילי 'אחים לנשק', ותמכה בהם לכאורה.

הרקע לפנייה של רוטמן הוא דיון הארכת מעצר שנערך בעניינם של כמה מראשי תנועת 'אחים לנשק' שנעצרו בהפגנה שנערכה ביום שני בשער הגיא. על פי החשד, העצורים חסמו את כביש 1 וניסו להצית רכבים במטרה לעצור את התנועה. לטענת המשטרה, במהלך הדיון, השופטת לארי-בבלי אמרה כי "לא רואה אנשים כאלה שאמורים לבלות בתא מעצר".

רוטמן כתב בפנייתו כי "אין לקבל בשום אופן פרקטיקה פסיקתית שיש בה משוא פנים, על אחת כמה וכמה כשמדובר בנסיבות של אירוע מסכן חיים. לאור זאת, אני קורא לך להורות על כינוס הוועדה לבחירת שופטים בהרדם, במסגרתה תובא הצעה להעביר את לארי-בבלי מכהונתה כשופטת בבית המשפט".

השופטת שרון לארי-בבלי. הרשות השופטת, אתר רשמי
השופטת שרון לארי-בבלי/אתר רשמי, הרשות השופטת

ביום שני, התקיים דיון ערר בבית משפט המחוזי בירושלים נגד החלטת השופטת לארי-בבלי לשחרר את ראשי התנועה. הטוען המשטרתי רפ"ק משה לויטן, ייחס לה התבטאות החריגה שלטענתו לא הופיעה בפרוטוקול הדיון. "אני שואל את עצמי, מתוקף תפקידי ותפקידיי הקודמים יצא לי לחקור תיקים מן הסוג הזה, בכל גווני הקשת הפוליטית, דתיים ושאינם דתיים, יהודים ושאינם יהודים, ותמיד כשהגענו לצומת הזו, שמדובר בעבירות כל כך חמורות - המשיבים נעצרו".

רפ"ק לויטן הוסיף ואמר כי "מדובר בפורעי חוק שהשוטרים מבקשים מהם כמה פעמים להפסיק את פעולתם ולהפסיק את דרדור הרכבים לכיוון הכביש, והללו מתבטאים כלפי השוטרים ואומרים להם: 'אנחנו החוק ואתם המשטרה של בן גביר'. אז לא. תפקיד השוטרים זה לאכוף את החוק בלי עמדה פוליטית כזו או אחרת".

לדבריו, "בשם הסיסמה של 'האחים לנשק', והמילים המכובסות הללו, הרשו לעצמם המשיבים לעשות את מה שעשו. "חופש הביטוי וההפגנה אינם נותנים שום היתר לביצוע פעולות שלוחות רסן. חופש הביטוי אינו היתר להתפרעויות, להסתה ולהמרדה. חופש הביטוי וההפגנה אינו מגן על החופש למנוע מיולדת או חולה, להגיע לבית החולים. אינו אמור למנוע ממכבי האש להגיע למקום שריפה, ואינו נותן את החופש לרסק את המנגנון לאכיפת החוק ולהביא לקריסתו. הוא אינו גם מגן על החופש לעצור את המדינה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
מעצרים של חברי אחים לנשק .שער הגיא,ירושלים 20 במאי 2024. צילום עיכובים/מעצרים: אדר איל, אתר רשמי
מעצרים של חברי אחים לנשק .שער הגיא,ירושלים 20 במאי 2024/אתר רשמי, צילום עיכובים/מעצרים: אדר איל

תגובת השופטת באמצעות דוברות הרשות השופטת: "הדברים שיוחסו לשופטת לארי-בבלי לא נאמרו ולא בכדי אינם מופיעים בפרוטוקול. בסוף דיון מעצר בבית משפט השלום ירושלים לאחר שהשופטת קבעה בהחלטתה כי לא קיימת עילת מעצר, אזקו השוטרים את ידיהם ורגליהם של החשודים. השופטת אמרה כי 'זה לא האנשים שצריך לאזוק אותם ברגליים ובידיים, הם לא יברחו'. על כך השיב לה השוטר 'שסמכותה להתערב באיזוק היא רק באולם בית המשפט ומחוץ לאולם תפעל המשטרה על פי נהליה'. בדיון ערר בבית משפט המחוזי בירושלים, ייחס טוען משטרתי אחר, שלא נכח באולמה של השופטת לארי בבלי, אמירות שלא נאמרו על יד השופטת. אין לנו אלא להצר על עיוות הדברים".

מתנועת אחים לנשק נמסר: "בשביל שמחה רוטמן ההפיכה המשטרית שקרעה את העם והמיתה עלינו אסון לא מתה. היא חיה ובועטת בראשו של אדם שממשיך להתעקש לפרק את הדמוקרטיה, להלך אימים על בתי המשפט ולעשותם כמו ברוסיה של פוטין. התנהלותו היא הוכחה נוספת שממשלת החורבן חייבת להתחלף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully