וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 עצורים בפעילות אחים לנשק בשער הגיא - ביניהם ארבעה ממובילי התנועה

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 12:44

סא"ל (במיל') רון שרף, איתן הרצל, סא"ל (במיל') אורן שביל וסא"ל (במיל') דרור ארז נעצרו במהלך פעילות התנועה בהרי ירושלים. לטענת המשטרה, המפגינים ניסו להעלות 3 רכבים לכביש 1 במטרה להבעירם ובתוכם קרשים, דלק, צמיגים, כפפות וסמרטוטים

יום מחאה בכבישי ישראל: 13 עצורים בפעילות אחים לנשק בשער הגיא/תיעודי וידאו מעצרים: ברק דור

12 מפגינים נעצרו הבוקר (שני) במהלך הפגנה של מאות פעילי אחים לנשק בשער הגיא כדי למחות נגד הממשלה. בין העצורים הם ארבעה ממובילי התנועה: סא"ל (במיל') רון שרף, איתן הרצל, סא"ל (במיל') אורן שביל וסא"ל (במיל') דרור ארז. 9 מהעצורים יובאו לחקירה בתחנת בית שמש ו-3 לתחנת הראל.

לטענת המשטרה, הבוקר, נצפו מפגינים בסמוך למתקן מקורות בכביש 1 לכיוון מזרח, בין מחלף שער הגיא למחלף שורש, לאחר שהתכוונו על פי החשד לחסום את הכביש עם שלושה רכבים מושבתים כשחבלים קשורים לחלקם הקדמי, ולהבעירם באש במטרה לחסום אותו ולהבעיר את הרכבים באש. בלשי משטרה שהגיעו למקום, איתרו בתוך הרכבים ובסמוך אליהם: מערומי קרשים, ג'ריקנים של דלק, צמיגים, כפפות וסמרטוטים.

במשטרה הודיעו כי השוטר נפצע בפניו כתוצאה מעימות עם מפגינים, בפועל: השוטר פוצע את עצמו.
קרדיט: אחים לנשק

מעצרים של חברי אחים לנשק .שער הגיא,ירושלים 20 במאי 2024. צילום עיכובים/מעצרים: אדר איל, אתר רשמי
מעצרים של חברי אחים לנשק .שער הגיא,ירושלים 20 במאי 2024/אתר רשמי, צילום עיכובים/מעצרים: אדר איל

בתוך כך, באחים לנשק חשפו כי השוטר שטען שנפגע ממפגינים - נחבל משוטר אחר. לאחר שבמשטרה הודיעו כי "חלק מהחשודים התנגדו למעצרם ולא נשמעו להוראות השוטרים, ניסו להתעמת עם השוטרים
ובעקבות כך אחד מהשוטרים נחבל קלות בפניו", חשפו בארגון את הסרטון שמראה כי שוטר פצע שוטר אחר.

לפי המשטרה, שמונה חשודים נעצרו שחלק מהם התנגדו למעצרם, ולא נשמעו להוראות השוטרים, ניסו להתעמת איתם ולהעלות את הרכבים בכוח לכביש ללא הצלחה. בעקבות העימותים טענו במשטרה, אחד מהשוטרים נחבל קלות בפניו.

עשרות מוחים חסמו את כביש 1, השליכו רימון עשן ושיבשו את שדה הראייה של הנהגים וכתוצאה מכך נוצרו עומסי תנועה, כך טענו במשטרה. ארבעה מפרי סדר נוספים הועברו לחקירה. הכביש פתוח באופן מלא לתנועת כלי רכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

התיעוד שחושף: השוטר שטען שנפגע ממפגינים - נחבל משוטר אחר

התיעוד שחושף: השוטר שטען שנפגע ממפגינים - נחבל משוטר אחר/ש=שימוש לפי סעיף 27 א

מחאה זו היא חלק ממחאות נגד הממשלה עם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת. לפי מובילי המחאה, המוקד יהיה הפגנות נגד חוק הגיוס, בניסיון לאחד את הארגונים סביב מטרה אחת מרכזית, ולהחזיר את הקהלים שלא הצטרפו מחדש לאחר 7 באוקטובר.

הבוקר, שיירות רכבים יצאו מ-11 נקודות ברחבי הארץ בנסיעה איטית אל הכנסת בירושלים בכוונה לשבש את התנועה. בחזית הפעולה שתיערך תחת הכותרת "מחזירים את המנדט לעם" עומדת שקמה ברסלר, ממובילות מחאת קפלן, שלקחה צעד אחורה מאז מתקפת הפתע של חמאס.

מעצרים של חברי אחים לנשק .שער הגיא,ירושלים 20 במאי 2024. צילום עיכובים/מעצרים: אדר איל, אתר רשמי
מעצרים של חברי אחים לנשק .שער הגיא,ירושלים 20 במאי 2024/אתר רשמי, צילום עיכובים/מעצרים: אדר איל

בהמשך להודעת המשטרה על מעצר פעילי אחים לנשק, מהתנועה נמסר בתגובה: "משטרת המחשבות משקרת. הבוקר התכוונו לערוך מיצג שמסמל את מורשת ממשלת החורבן בצידי כביש 1 סמוך לשער הגיא. בניגוד לעלילות המשטרה, לא הייתה כוונה להבעיר רכבים ולא לחסום את הכביש. האכיפה הפוליטית והמעצרים התבצעו על סמך קריאת המחשבות של אנשינו, שלושה סא"ל במיל' שמשרתים בצה"ל. משטרת ישראל הפכה כלי פוליטי ביצועי של ממשלה קיצונית. נמשיך במחאה נחושה ולא אלימה להשבת המנדט לעם, אנחנו קוראים לציבור להצטרף אלינו עד שהכנסת תתפזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully