וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר קרעי על החזרת הציוד שהוחרם לסוכנות AP: "משרד הביטחון חטף רגליים קרות"

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 12:50

"היו טלפונים מהאמריקנים", הסביר שר התקשורת כשהתייחס לסערת החרמת הציוד של סוכנות הידיעות האמריקנית בריאיון ל-103FM. "אני לא יכול לקחת את התפקיד של משרד הביטחון, כשיחליטו שזה מסכן אני אחרים את זה", אמר. על גלנט אמר: "לפעמים בורח לו השמאל"

משרד התקשורת החרים ציוד של סוכנות אי.פי הפירו את חוק אל-ג'זירה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר התקשורת, שלמה קרעי, התייחס היום (חמישי) בריאיון שהעניק לברק סבי ויהודה שלזינגר ב-103FM, לסרטון התצפיתניות החטופות מבסיס נחל עוז שפורסם אמש: "בוודאי שצפיתי, זה איום ונורא. זה משהו שמחריד כל לב של כל אחד מאיתנו". על הסערה שנוצרה לאחר שמשרדו החרים ציוד לסוכנות הידיעות האמריקנית AP, אמר: "אני פועל מכוח הצווים וכוח החוק".

"קשה, קשה. אחרי מה שהסרטון המזעזע הזה מציג", תיאר השר קרעי את תחושותיו, "בוודאי שצפיתי, זה איום ונורא. זה משהו שמחריד כל לב של כל אחד מאיתנו. זאת הסיבה שאנחנו צריכים כמה שיותר לפעול בכל הכוח, בכל העוצמה, כדי להחזיר את החטופים הביתה".

קרעי הדגיש: "אני לא אומר שההתנהלות חפה מטעויות, זה שסיוע הומניטרי מגיע לידי החמאס זה דבר לא טוב ואנחנו מתריעים עליו פעם אחר פעם בישיבות הממשלה. לומר שלא עושים או שלא ממש עושים כשלוחמים שלנו מחרפים את נפשם ונופלים בקרב קרוב לשמונה חודשים זה דבר שלדעתי לא כדאי לומר אותו".

שלמה קרעי, דודי אמסלם, דיון ועדת הכספים בנושא הפרטת דואר ישראל. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
על סרטון התצפיתניות: "ממש מחריד את הלב"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"אני לא מרוצה מהתוצאות, אני אומר שעושים הכול, אני לא יושב בתוך הקבינט ויודע מה גורם לזה שלא מצליחים עדיין להכניס סיוע הומניטרי שיגיע רק לכאלו שלא אוחזים בנשק", אמר קרעי והוסיף: "אני סומך על ראש הממשלה ועל הקבינט שיעשו את הכול ושהם מנסים, וראש הממשלה אומר לנו את זה בישיבות, אנחנו מחפשים פתרונות, מנסים לעשות הכול. יש מגוון רחב של אפשרויות להגיע למתווה של החזרת החטופים, לחץ בינלאומי, לחץ צבאי, שהוא זה שהביא בפעם הקודמת".

לדבריו, "הסרטון הזה ממש מחריד את הלב ואני נפגשתי פעמיים עם המשפחות של התצפיתניות, כואב הלב. קשה לדמיין מה עובר עליהן. אני לא מפחד לומר נקמה, השתתפתי פעמיים גם בכנס התיישבות וגם בצעדה שהייתה ביום העצמאות - אני אומר שבהחלט צריך להראות לאויב שאנחנו לא משחקים משחקים".

עוד הוסיף קרעי: "צריך למחוק את החרפה של הגירוש מגוש קטיף שהביאה עלינו את כל מה שקרה בשנים האחרונות. הייתי שם ביום שמחת תורה, אני לא מתבייש לומר, אני יודע שדעתי לא מקובלת על חלק מחבריי, אבל את דעתי אני אומר".

עינב צנגאוקר מבבקשת מגלנט שלא ישכח את מתן. ללא, מערכת וואלה
"הניסיונות להילחם בממשלה כשהיא נלחמת בחמאס הם ניסיונות שפוגעים במאמץ"/מערכת וואלה, ללא

השר דיבר גם על השיחה שניהל עם עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן, לעיני המצלמות, והסביר: "עמדתי באופן מאוד קשוב ורגיש. הניסיונות להילחם בממשלה כשהממשלה נלחמת בחמאס הם ניסיונות שפוגעים במאמץ המלחמתי. אם יהיה כאוס ונלך לבחירות, מי ינהל את המלחמה? איך אתה חושב שזה יראה? בגלל שזה לא נשמע לך טוב אני לא אומר את האמת? זו האמת, אנחנו נלחמים בחמאס".

"משפחות החטופים לא נאבקות להפיל את הממשלה, מי שנאבק להפיל את הממשלה זה מי שיש לו אינטרסים פוליטיים - גנץ, התקשורת", קבע קרעי, "משפחות החטופים רוצים להחזיר את החטופים שלהם, ואנחנו איתם מלא מלא. ראש הממשלה, אני יודע והוא אומר את זה, זה שתי מטרות המלחמה העיקריות, שלובות אחת בשנייה - לנצח ניצחון מוחלט את החמאס ולהחזיר את היקירים הביתה".

פגישת שר הביטחון יואב גלנט עם נציגי משפחות החטופים 22 במאי 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
קרעי על גלנט: "לפעמים בורח לו השמאל"/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

קרעי התייחס גם לעימות בתוך מפלגת הליכוד עם שר הביטחון: "השר גלנט, אתמול בישיבת הממשלה זה היה הזוי ומופרך בעיניי, הערתי לו על העניין הזה. הוא אומר 'שתהיה הסדרה בעזה נדע מה יהיה בצפון', אמרתי לו 'מה אתה מדבר על הסדרה? תדבר על ניצחון, הכרעה'. לפעמים בורח לו השמאל, אתה רואה את זה גם במעשים מול גנץ".

"כששר הביטחון לא מוכן לשלוח את נציגיו לוועדת שרים לחקיקה, להציג את חוק הגיוס או עמדתם, הוא אומר 'אני ליכודניק אבל אני עושה מה שגנץ אומר לי'. בחייך, מה אפשר לחשוב על זה? ועדת חקירה צריכה לבחון מי האחראים למחדל, אני אומר שגנץ וגלנט מנסים להפיל את הממשלה, וברור שיש כאן מחדלים ביטחוניים, מודיעיניים".

עוד הוסיף: "למה שאני אצא בהאשמות נגד ראש ממשלה שנלחם בחמאס? הוא נלחם בחמאס ואני אלחם בו? יש אחריות לממשלה כממשלה, זה לא הזמן עכשיו לפזר האשמות. זה יקרה אחרי המלחמה, אנחנו עכשיו צריכים להביס את החמאס, לא את הממשלה".

משרד התקשורת החרים ציוד של סוכנות אי.פי הפירו את חוק אל-ג'זירה.21 במאי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"אותי מעניין הביטחון של הלוחמים שלנו בעזה". החרמת הציוד מ-AP/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על הסערה שנוצרה בעקבות החרמת הציוד לסוכנות הידיעות האמריקנית AP, אמר: "איך אמרתי אתמול ללפיד שניסה לעשות סיבוב פוליטי? אותי מעניין הביטחון של הלוחמים שלנו בעזה, שהשידורים של אל ג'זירה מסכנים את ביטחונם. הממשלה הצביעה פה אחד בעד אותם צווים שאיתם החרמתי את הציוד, שהם פוגעים פגיעה ממשית בביטחון המדינה. אני פועל מכוח הצווים וכוח החוק והחלטת הממשלה להחרים ציוד שמשדר לאל ג'זירה".

לדבריו, "כשעשינו את זה, אמרנו 'בואו נלך למשרד הביטחון שיתקף את העמדה, שיגיד את מה שאמרנו עד היום'. הלכנו למשרד הביטחון והוא אומר 'אני צריך לבחון את העניין'. זה חמור כל עוד זה מסכן את כוחותינו, ברגע שמשרד הביטחון ואני חולק עליו כאזרח מן השורה, וגם כאחד שראה את חוות הדעת הביטחוניות שעל סמך אותן חוות דעת התקבלה ההחלטה לסגור את אל ג'זירה. זה מסכן. זה שמשרד הביטחון חטף רגליים קרות זה לא ככה - היו טלפונים מהאמריקנים".

שר התקשורת שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
"לקח שעות ארוכות עד שהחלטנו להחזיר את הציוד ל-AP"/פלאש 90, יונתן זינדל

לדבריו, "לקח שעות ארוכות עד שהחלטנו להחזיר וזה קרה אחרי שהבנו שמשרד הביטחון לא מוכן לומר שזה מסכן. אתה לא מכיר מספיק את ראש הממשלה, אם הייתה מצלמה שמסכנת את כוחותינו הוא היה אומר 'תחזיר' בגלל שמישהו לא מרוצה בעולם? אני לא הגורם הביטחוני המוסמך, אני גם לא יושב בקבינט ואני גם לא חשוף לכל המידע המודיעיני".

"קיבלתי את המנדט בממשלה בעקבות חוות דעת מגורמי ביטחון להחרים ציוד שמתעד את כוחותינו ופוגע בהם. אבל ברגע ששר הביטחון ומשרד הביטחון אומר 'אני צריך לבחון מחדש', אני לא יכול לקחת את התפקיד של המודיעין במשרד הביטחון ולהגיד 'אני חולק עליכם'. כשתחליטו שזה מסכן אני אחרים את זה".

תגובת משרד הביטחון: "משרד הביטחון לא היה מעורב בהחלטה להחרים ולא היה מעורב בהחלטה להחזיר. משרד הביטחון הופתע מהתהליך וכל ניסיון לשרבב אותו לאירוע הינו הטעייה פסולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully