וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השבעת הנשיא החדש: סין פתחה בתרגילים צבאיים סביב טייוואן

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 10:24

בייג'ינג תיארה את התרגילים, שיימשכו יומיים, כ"עונש חמור" על "פעולות בדלניות" של האי, שבו היא רואה מחוז מורד. טייוואן, שנשיאה החדש קרא השבוע לסין להפסיק עם האיומים, כינתה זאת "פרובוקציות לא רציונליות" ופרסה כוחות כדי להגן על "ריבונות" האי

סין פתחה בתרגילים צבאיים נרחבים סביב טייוואן/רויטרס

סין פתחה היום (חמישי) בתרגילים צבאיים סביב טייוואן שלושה ימים בלבד לאחר השבעתו של הנשיא החדש וויליאם. לי שי, דובר צבא סין, כינה את התרגילים "עונש חמור" על "פעולות בדלניות" מצד האי, שבו רואה בייג'ינג מחוז מורד.

התרגילים, שיימשכו יומיים, מתרחשים סביב כל האי הראשי של טייוואן, כולל מצר טייוואן שממערב לו, וסביב האיים קינמן, מאטסו, ווצ'יו ודונגיין שבשליטת טייפה.

משרד ההגנה של טייוואן גינה את פעולותיה של בייג'ינג וכינה אותן "פרובוקציות לא רציונליות". טייפה שלחה כוחות ימיים, אוויריים וקרקעיים כדי "להגן על ריבונות האי".

ספינה סינית בתרגיל סביב טייוואן, 23 במאי 2024. רויטרס
ספינת קרב סינית בתרגיל סביב טייוואן, היום/רויטרס

צבא סין אמר כי התרגילים שלו מתמקדים בסיורים משותפים של מוכנות ללחימה ימית-אווירית, תקיפות מדויקות על מטרות מפתח ומבצעים משולבים בתוך האי ומחוצה לו כדי לבחון את "יכולות הלחימה האמיתיות המשותפות" של כוחותיו.

"זהו גם עונש חמור על הפעולות הבדלניות של כוחות העצמאות של טייוואן ואזהרה חמורה מפני התערבות ופרובוקציה של כוחות חיצוניים", נמסר.

סין טוענת זה זמן רב לשלטון עצמי של טייוואן כחלק משטחה - אך האי רואה את עצמו כישות נפרדת. בייג'ינג מכנה את לאי "בדלן" ו"עושה צרות" בשל התבטאויותיו עבר שלו בעד עצמאות טייוואן.

עוד בוואלה!

סגן נשיא טייוואן זכה בבחירות חרף איומי סין: "דף חדש בדמוקרטיה שלנו"

לכתבה המלאה
נשיא טייוואן החדש וויליאם לאי בטקס השבעתו בטייפה, 20 במאי 2024. רויטרס
סין מתארת אותו כ"בדלן עושה צרות". נשיא טייוואן החדש בטקס השבעתו, שני/רויטרס

לאי הושבע לתפקיד ביום שני, והוא הפציר בבייג'ינג "להפסיק לאיים על טייוואן". סין גינתה את הנאום, ושר החוץ וואנג יי תיאר את לאי כ"מביש". לאחר ניצחונו בבחירות בינואר האחרון, בייג'ינג פרסמה הצהרה שבה התעקשה כי "טייוואן היא חלק מסין" והיא דחתה שוב ושוב את הצעותיו לדיאלוג.

בטייוואן אמרו שהתרגילים "מדגישים את המנטליות המיליטריסטית (של בייג'ינג)". "בשנים האחרונות, ההתנכלויות המתמשכות מצד מטוסים וספינות סיניות פגעו באופן משמעותי בשלום וביציבות העולמיים. התרגיל הצבאי הזה לא רק שאינו תורם לשלום וליציבות במצר טייוואן, אלא גם מדגיש את המנטליות המיליטריסטית התוקפנית של הצבא הסיני", אמר משרד ההגנה של טייוואן.

במהלך השנה האחרונה, סין תרגלה שוב ושוב את הקפת טייוואן במטוסי קרב וספינות חיל הים, ובשבועות שקדמו להשבעתו של הנשיא החדש היא דיווחה על עלייה בתקריות הסיניות.

בייג'ינג מנהלת לוחמה ב"תחום האפור", שנועדה לשחוק ולהחליש את טייוואן, המצוידת בנשק אמריקני. המערב חושש מפלישה סינית שתערער עוד יותר על הסדר העולמי, שספג מכה קשה עם פלישתה של רוסיה לאוקראינה ב-2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully