וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותה של התצפיתנית החטופה לאחר פרסום התיעוד: "אף אחד מהשרים לא פנה אלינו"

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 8:16

"אני יכולה רק לתאר מה הבנות האלה הרגישו שם", סיפרה סשה ארייב, אחותה של התצפיתנית קרינה שנחטפה מבסיס נחל עוז בבוקר 7 באוקטובר. סשה שיתפה בתחושות: "פחד, חוסר אונים מוחלט, הלם וזעזוע - אבל גם באיזשהו מקום יש במבט שלה הבנה מאוד בוגרת"

"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר/מערכת וואלה

התיעוד המטלטל שפורסם אמש (רביעי) על ידי מטה משפחות החטופים ובו תיעוד באורך של כ-3 דקות מרגעי חטיפת התצפיתניות בבסיס נחל עוז בבוקר 7 באוקטובר שפך אור חדש על הבוקר הנורא שהכה בעוטף עזה. "אף אחד לא דיבר איתנו אחרי היציאה של הסרטון", סיפרה סשה ארייב, אחותה של קרינה בת ה-19, שמוחזקת בעזה כבר 230 ימים, בריאיון לניסים משעל וליאת רון ב-103FM.

"הרבה אנשים הזדעזעו, אבל יחד עם זאת, יש תגובות ששאלו מי זה האנשים האלו, כלומר המחבלים. יש תגובות של 'למה הן לא עושות כלום?', 'למה הן לא מגיבות?'", שיתפה ארייב על התגובות בעקבות חשיפת התיעוד. "ראינו אותו לפני קצת יותר מחודש בפעם הראשונה, זה היה מזעזע. להגיד את האמת, עכשיו, אחרי שהקרנתם את הקטע - זה היה מאוד קשה. רק עצם השמיעה של הקולות האלה, הצעקות. אני יכולה רק לתאר מה הבנות האלה הרגישו שם".

קרינה ארייב. מתוך הכתבה בדיילי מייל, אתר רשמי
"מאז היום ה-107, אנחנו לא יודעים מה עלה בגורל אחותי"/אתר רשמי, מתוך הכתבה בדיילי מייל

סשה ביקרה גם את התנהלות חברי הממשלה לאחר פרסום הסרטון: "באופן אישי, אף אחד לא דיבר איתנו אחרי היציאה של הסרטון. הייתה תגובה של אשת ראש הממשלה, היא כן פנתה אלינו בתור המשפחות של הנשים, היא הייתה מזועזעת. היא שלחה לנו התייחסות, אבל היא היחידה. כלומר, אף אחד מהשרים לא פנה באופן אישי, היו התייחסויות לכאן ולכאן, בתקשורת, אנשים שכתבו, הגיבו".

כשנשאלה סשה האם התלבטו לפני שנתנו את ההסכמה לפרסום הסרטון, השיבה: "ראינו את הסרטון הזה לפני קצת יותר מחודש, והוא יצא רק עכשיו. זה רק אומר שהיו לנו המון התלבטויות, חששות ושאלות. ימים ולילות שקיימנו דיונים מתי לפרסם, איך לפרסם והאם לפרסם בכלל, זה קשה. זה לחשוף את הילדה שלך, את האחות שלך מול כל העולם, זה ממש לא פשוט".

סשה סיפרה על אות החיים האחרון שקיבלו מאחותה: "קיבלנו עדכונים לגבי זה שהיא פצועה, היה את הסרטון שחמאס פרסם ביום ה-107 שרואים את אחותי ועוד שתי נשים, זה האות חיים הכי חזק ממנה. מאז אנחנו לא יודעים כל כך, מאז ינואר".

"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
"אני מאוד מקווה שלא יאכזבו, ובאמת נראה איזושהי נכונות לפעולה"/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

אחותה של קרינה התייחסה גם למאמצים לגיבוש עסקה לשחרור החטופים: "בינתיים אני לא רואה איזושהי התקדמות חד משמעית, אבל בגלל שאנחנו נמצאים בתקופה של שבעה וחצי חודשים, אני מבינה שהדברים קצת נמרחים וקצת נמשכים, אני אומרת קצת באופן ציני. אני מאוד מקווה שלא יאכזבו, ובאמת נראה איזושהי נכונות לפעולה והחייאה של המשא ומתן. זה בלתי אפשרי, הכול עולה, הכול צף, המחשבות לא מפסיקות, כמעט בלי שינה, בלי אוכל".

סשה שיתפה ברגעים האחרונים, בהם שמעה מאחותה באותו הבוקר: "היא דיברה באותו בוקר איתנו, דיווחה שיש פשיטה, מחבלים, חטופים. ממש בדקות הראשונות של הפשיטה, וב־07:40 נותק הקשר. משש וחצי עד תשע, זה שעות, והסרטון הזה עוד ממשיך. זה סרטון מצונזר. פחד, חסרות אונים, חסרות ישע, חוסר אונים מוחלט, פחד, זעזוע, הלם. שאלה של 'מה קורה פה', אבל גם באיזשהו מקום יש במבט שלה כמו הבנה, הבנה מאוד בוגרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully