וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "הכרה במדינה פלסטינית - צעד חסר תוחלת הפוגע בשחרור חטופים"

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 2:06

בראיון לעיתונאי הבריטי פירס מורגן, התייחס הנשיא להכרה וטען כי היא עלולה להיתפס כ"פרס לחמאס". נוסף על כן, מתח הרצוג ביקורת חריפה על התנהלות התובע בביה"ד בהאג, ודקת הדומייה באו"ם בעקבות מותו של נשיא איראן ראיסי: "זו דוגמה מושלמת לכישלון הסדר העולמי"

2. הרצוג בטקס המצטיינים: "הדאגה לחטופים וללוחמים מלווה אותנו כל הזמן - עלינו לבחור בחיים"/מערכת וואלה

נשיא המדינה יצחק הרצוג התראיין אמש (רביעי) אצל העיתונאי האנגלי פירס מורגן, ודיבר על התנגדותה של ישראל להכרה של כמה מדינות אירופה באופן חד צדדי במדינה הפלסטינית. הנשיא אמר כי "אלו צעדים חסרי תוחלת שלא יסייעו לשום התקדמות באזור, ומוסיפים אתגר על הצורך הבסיסי והמתבקש - לשחרר את החטופים".

בתוך כך הוסיף הנשיא כי "הכרה כזו עלולה להיחשב כפרס למעשי חמאס. הבעתי את העמדות הללו גם בפני מנהיגי אותן המדינות. הפירוש של צעד שכזה הוא שעקב מלחמה שפרצה באכזריות על ידי חמאס, באמצעות אונס, שריפה, שחיטה, חטיפת ישראלים - יש צורך של כמה מדינות בעולם למהר ולהכריז על מדינה פלסטינית. בעוד אין גבולות, ואין שום דבר שניתן להפוך למדינה פלסטינית. כדי לסלול דרך אפשרית לעתיד, חייב להיות משא ומתן של שני הצדדים. ואני חושב שהצעד הזה למעשה מזיק למטרה האמיתית ולמסלול קידום השלום באזורנו".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בישיבה של ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, 18 בפברואר 2024. רויטרס
"הכרה כזו עלולה להיחשב כפרס למעשי חמאס". אבו מאזן/רויטרס

עוד ציין הנשיא כי חמאס ניהל מלחמה אכזרית נגד ישראל וכי "יש ויכוח גדול בישראל לגבי היכולת או הקבלה של רעיון המדינה הפלסטינית, כי בעקבות 7 באוקטובר, בישראל, התחושה העמוקה היא שהשכנים שכולם הבטיחו לנו איתם שכנות שלווה, תקפו אותנו בצורה אכזרית - הרגו, שחטו, אנסו וחטפו - בראש ובראשונה את התומכים הגדולים בשלום בישראל. אז קיימת תחושה לאומית שאין אמון - וכדי לאפשר עתיד משותף צריך להיות כאן קודם כל אמון. אלו הנושאים שעלינו לטפל בהם בהקדם, לפני פרסום הצהרות שנכתבו במשרדי חוץ לכאן או לכאן, אשר מפעילות לחצים פוליטיים פנימיים במדינות מסוימות. בסופו של דבר זה לא יעזור לאף פלסטיני או לאף ישראלי לצורך העניין".

ביחס לסוגיית התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי אמר הרצוג כי "עלינו לומר שבראש ובראשונה הצהרתו של התובע נאמרה בחוסר תום לב. סיכמנו לנהל דיאלוג ולהביא את התובע לישראל, וראש הסגל שלו אף היה אמור לנחות בישראל לפני יומיים, ופתאום הוא ביטל את הביקור וההודעה יצאה. זה זעזע את כולנו כי פעלנו בתום לב, ואנחנו מחכים לנהל דיאלוג עם כל גוף בינלאומי רלוונטי וישר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג קארים חאן. רויטרס
"הצהרת התובע נאמרה בחוסר תום לב". קארים חאן/רויטרס

בתוך כך, הנשיא הדגיש כי "מדינה שהיא דמוקרטית, ובעלת זרוע אכיפת חוק חזקה מאוד, ויכולה לשפוט ולחקור ולשפוט, אזי אותה מדינה פטורה מכל צעד של בית הדין הפלילי הבינלאומי. ישראל, כמובן יודעת לעשות את זה". הוא הדגיש: "אנחנו אומה שומרת חוק, אנחנו בני משפחת העמים, אנחנו דמוקרטיה. ועמדה בפנינו דיקטטורה אכזרית של ארגון טרור, ארגון טרור ג'יהאדיסטי, שלא אכפת לו מהסדר העולמי, שמשתמש בטרור כדי ליצור הרס, ששרף, אנס, שחט וחטף אזרחים תמימים. לכן, הקבלה מסוג זה בין שני הצדדים, כולל הצעדים שננקטו נגד ישראל הם שערורייתיים, מקוממים לחלוטין, בלתי מקובלים, וברחבי העולם חייבים להתנגד לכך בתוקף".

"למרבה הצער, זה מראה את האופי הפוליטי והריקבון של חלק מהמוסדות בבית המשפט הבינלאומי, בזירת המשפט הבינלאומי", הוסיף.

נשיא המדינה יצחק הרצוג. דוברות בית הנשיא,
"החלטת התובע - מעידה על ריקבון של חלק ממוסדות ביהמ"ש הבינלאומי". יצחק הרצוג/דוברות בית הנשיא

כשנשאל על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לקיים דקת דומייה לנשיא איראן, אמר הנשיא כי "כשראיתי את מועצת הביטחון עומדת לדקת דומייה למען האדם שהוא וממשלתו ממנים ומקדמים את המלחמה הגדולה ביותר, מכונת הטרור העולמית, עם תאי טרור בכל העולם דרך נציגים - הייתי בהלם. אמרתי לעצמי, זו דוגמה מושלמת לכישלון הסדר העולמי לאחר מלחמת העולם השנייה".

"אל לנו לשכוח, מיליון בני אדם נטבחו בסוריה והעולם עמד בחיבוק ידיים, לצד בעלת ברית של איראן. זו הייתה תחילתה של מפל שלם של מלחמות שנפתחו בגלל איראן. ועכשיו אסור לנו לשכוח, כמובן, את מעורבותה של איראן באוקראינה ובכל כך הרבה מקומות אחרים. איראן היא האיום הגדול ביותר על יציבות העולם והעולם צריך לעמוד איתן למול איראן, כמו שראינו את זה לאחרונה עם התקפות הטילים נגד ישראל", תקף הרצוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully