וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה דחתה את ההצבעה על התוכנית לשיקום הצפון לשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 22:11

הדחיה מתרחשת ברקע פערים תקציביים וחוסר הסכמות בין השרים ומול ראשי הרשויות, בגינם טרם גובשה סופית הצעת המחליטים שתעלה להצבעה. שר התיירות כץ הודיע כי יצביע נגד ההצעה המתגבשת: "תכנית מחוררת שמפקירה את התיירות בצפון, זו בכיה לדורות"

נפילות בקריית שמונה/מערכת וואלה

הממשלה דחתה הערב (רביעי) את ההצבעה על התוכנית לשיקום הצפון לישיבת הממשלה הבאה, שתתקיים ביום שני. זאת, ברקע פערים תקציביים וחוסר הסכמות בין השרים ומול ראשי הרשויות, בגינם טרם גובשה סופית הצעת המחליטים שתעלה להצבעה.

גורמים בלשכת ראש הממשלה טוענים כי מלכתחילה הבהיר נתניהו שהישיבה נועדה לדיון וסיכומים וכי ההצבעה תתקיים רק בישיבה הבאה. עוד הוסיפו כי הדיון שהתקיים היום, בנוכחות ראשי הרשויות מהצפון, היה ארוך וממצה וכי הצעת המחליטים קרובה לסיכום לקראת ההצבעה.

שרפות בקריית שמונה בעקבות ירי רקטות, 10 במאי 2024. פרסום לפי סעיף 27א, אתר רשמי
שרפות בקריית שמונה בעקבות ירי רקטות, 10 במאי 2024/אתר רשמי, פרסום לפי סעיף 27א

לקראת ההצבעה, הודיע שר התיירות חיים כץ כי יצביע נגד החלטת הממשלה המתגבשת. "ההצעה המתגבשת במשרדי רה"מ והאוצר היא הפקרה של תעשיית התיירות בצפון וכסת"ח שלא נותן מענה אמיתי למצוקה והקריסה של עסקי התיירות", מסר בהמשך להודעתו. "התוכנית מחוררת ועושה איפה ואיפה בין ענפי התעשייה ובין יישובים במראית עין של סיוע לאזור. בשביל שהצפון ישתקם נדרשת תוכנית לשיקום התיירות. יש להחיל מתווה אחיד לכל הצפון ולכל עסק שפעילותו ירדה ב- 70%. החלטת הממשלה צריכה לספק מענה תקציבי שיבטיח הכנסה מינימלית לבעלי העסקים ושימור עובדים חיונים. התעלמות מתעשיית התיירות ומאות אלפי העובדים שנסמכים עליה היא בכיה לדורות".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

"ההצבעה על התכנית נדחתה ליום שני כדי לענות על הצורך לעבור משפטית על ההחלטה, ומאחר וגם היום עוד בוצעו שינויים אחרונים, הרי שקוצר הזמן לא איפשר עדיין להצביע", נמסר בהמשך לדחיית ההצבעה ממשה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות.

"בימים האחרונים נעשתה עבודה אינטנסיבית ומשמעותית עמנו מצד משרד רוה"מ, מנכ"ל משרדו, שר האוצר, מנכ"ל משרדו בכירי האוצר ואחרים כדי לענות על מרבית הסעיפים שאנו ראשי הרשויות בצפון הצבנו כסעיפי חובה בתכנית", הוסיף דוידוביץ. "אני מצפה לאישור ההחלטה בתאריך שנקבע ומבחינתי זו התקדמות חיובית ומשמעותית. כפי שאמרתי לא אחת במהלך החודשים האחרונים: ממשלת ישראל צריכה לתת תקווה למפונים ולתושבי קו העימות כולו, ולהעמיד הטבות מיידיות שימזערו ויבלמו את התופעה של נטישת התושבים, שיוכלו לחזור הביתה".

כמו כן, בלשכתו של שר החינוך יואב קיש ציינו השבוע את החלטת הממשלה לשיקום הצפון כמקור תקציבי להקמת האוניברסיטה בקריית שמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully