וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על סרטון החיילות שנחטפו: "מזועזע"; הרצוג: "מעצים את עומק הזוועה"

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 4:25

רה"מ הגיב לסרטון הקשה שבו נראות התצפיתניות נחטפות ב-7 באוקטובר: "נמשיך לעשות הכל כדי להשיבן הביתה". הנשיא הרצוג: "לא ננוח ולא נשקוט, נמשיך להלחם בחמאס". חבר קבינט המלחמה השר גנץ: "האחריות שלנו היא ליצור מציאות אחרת". השר עמיחי אליהו תקף: "אשמת אנשי אוסלו"

"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר/מערכת וואלה

הסרטון הקשה של חטיפת התצפיתניות ה-7 באוקטובר שפורסם הערב (רביעי) באישור המשפחות, גרר שלל תגובות במערכת הפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) הרשמי שלו: "‏אני מזועזע מהסרטון המתעד את חטיפת התצפיתניות היקרות שלנו. נמשיך לעשות הכל כדי להשיבן הביתה. אכזריות מחבלי החמאס רק מחזקת את נחישותי להילחם בכל העוצמה עד לחיסול החמאס, כדי להבטיח שמה שראינו הערב לא יחזור על עצמו לעולם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "העולם כולו חייב להישיר מבט אל עיניהן המבועתות של הנשים הצעירות שנחטפו על ידי מרצחי החמאס, ומוחזקות ברצועת עזה בפשע נגד האנושות שאין כדוגמתו. הסרטון שמשפחותיהן שיתפו היום רק מעצים את ההבנה של עומק הזוועה שהן וכל החטופות והחטופים עברו ב-7 באוקטובר ועוברים מאז. אני מבקש בראש ובראשונה לחבק את המשפחות, לתמוך בהן ולהגיד שוב ושוב - אנחנו איתכן. תנחומיי למשפחות השכולות של החיילות והחיילים שנפלו במתקפת הטרור האכזרית על המוצב. לירי, קרינה, אגם, דניאלה, נעמה וכל החטופות והחטופים - לא ננוח ולא נשקוט, נמשיך להלחם בארגון הטרור חמאס ולעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר אתכם הביתה"

חבר קבינט המלחמה, יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ, אמר כי "כשצפיתי לראשונה בסרטון המזעזע של חטיפת התצפיתניות מנחל עוז הבטן התהפכה, והמחשבות עליהן לא מרפות ולא ירפו עד שישובו הן, וישובו הבנות והבנים כולם. ‏אבל האחריות של מנהיגים היא לא רק להסתכל למציאות בעיניים - היא ליצור מציאות אחרת גם כשמדובר בהחלטות קשות. וזו אחריותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר כי זוהי הפעם השנייה שהוא צופה בסרטון. "לפני מספר שבועות ראיתי אותו והזלתי דמעות", אמר והוסיף, "אני יודע היטב שאת החטופות האלה נחזיר רק אם נעצור להם את הדלק ואת הסיוע ההומניטרי ונעשה טיפול שורש ברפיח. אסור לנו להיכנע. ליבי עם המשפחות שעוברות כבר למעלה מחצי שנה את הסבל הבלתי יתואר".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, שכיהן לשעבר כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, אמר כי "הסרטון ממחיש את הרוע האנושי הגדול ביותר בעידן המודרני. האימה הניבטת מעיניהן של התצפיתניות במשך 3 דקות הסרטון אינה ניתנת לתיאור. אני קורא לכל ארגוני הנשים בעולם לקום בקול זעקה רמה ולהשמיע את קול צעקתן הדוממת של החיילות החטופות. לממשלת ישראל יש מחויבות עליונה להשיב את החטופות והחטופים ולשם כך לוחמינו האמיצים נלחמים בחזית. כל עם ישראל מתפלל יחד, שהן ישובו בקרוב למשפחותיהן יחד עם כל החטופים הנמצאים בעזה".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, אמר כי הסרטון שובר את ליבו. "אנחנו מחויבים להשיבן הביתה, יחד עם שאר החטופים", אמר והוסיף: "נמשיך לעשות הכל לשם כך".

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ דני דנון, אמר כי הסרטון "הוא תזכורת לכולנו עם אלו חיות אדם שפלות מתמודדת מדינת ישראל. מי שמעניק פרס לאלו שבצעו את המעשים המזוויעים הללו הופך שותף לפשע גם אם הוא לובש חליפה ועניבה ונמצא בהאג או אוסלו. מדינת ישראל תמשיך במלחמה הצודקת נגד פושעי חמאס עד שחרור החטופים וחיסול ארגון הטרור".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי על סרטון חטיפת התצפיתניות: "עוד ועוד זוועות מחרידות נחשפות כשהחטופות והחטופים שלנו עדיין בשבי חמאס. מה עוד צריך להיראות כדי שבנימין נתניהו יבין שאין לו שום זכות לא להחזיר אותן.ם?! שוב יש הצעה על השולחן, שוב צריך לקחת אותה ולהחזיר אותן.ם. עכשיו".

"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
מתוך סרטון חטיפת החיילות/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

השר עמיחי אליהו ממפלגת עוצמה יהודית התייחס גם כן לסרטון ותקף:"‏אני צופה בסרטון ורואה להם בעינים את האשמה. את אשמתם של אנשי אוסלו שלא הקשיבו להגיון הצרוף, שלא שמעו את הכוונה של הפלסטינים לרצוח אותנו. שסיפרו לכולנו שיש "קורבנות שלום".את אשמתם של גבי גזית וחבריו שהסיתו נגד המתיישבים בגוש קטיף ולא הקשיבו לדמעות ולתחנונים בתפילת הנערות.הסרטון אכן קשה אבל הטיפשות, הכאב והשכחה קשים ממנו".

עוד הוסיף "אותם משפטנים שאסרו עלינו לבצע ירי כלפי מחבלים. אותם פרקליטים שאסרו לייצר הרתעה נגד תומכי טרור. מי שדאג לפנק את המחבלים בבתי הכלא שלנו. שאישר לשלוח להם חיילות על מנת שיוכלו לספק את עצמם ולהיות בשקט - שקר.למי שהתפקח אפשר גם לסלוח. אני לא סולח לכל מי שעשה את זה בעבר וממשיך לעשות את זה היום".

"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
מתוך סרטון חטיפת החיילות/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים
"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
מתוך סרטון חטיפת החיילות/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, פרסם בחשבון X את הסרטון המזעזע מחטיפת התצפיתניות מנחל עוז ופנה לשגרירי אירלנד, נורבגיה וספרד: "חמאס שיבח אתכם על ההכרה במדינה הפלסטינית. ארגון הטרור הרצחני מתגאה שההחלטה שלכם התקבלה בעקבות טבח 7 באוקטובר שהמחבלים ביצעו. זה ארגון הטרור הרצחני שמחזיק בבנות תמימות וחסרות ישע כבנות ערובה. הסתכלו עליהן! התבוננו באימה בעיניהן!. מה הייתם עושים לו היו אלה בנותיכם? זו מדינת הטרור שבה אתם מכירים היום: מדינה של רוצחים ואנסים. ההיסטוריה לעולם לא תשכח את הפרס שאתם מעניקים לטרור!".

כאמור, מטה משפחות החטופים פרסם הערב תיעוד של חטיפת חמש התצפיתניות מבסיס נחל עוז באירועי 7 באוקטובר. בסרטון, נראות החיילות ברגעים הראשונים לאחר חטיפתן מהמוצב. בשבי החמאס בעזה נמצאות כבר 229 ימים 5 תצפיתניות: לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי.

הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, הכוללים את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות, וקטעי אלימות רבים. הוא מראה את היחס האלים, המשפיל והמבזה שעברו הבנות ביום חטיפתן, ומעיד על הפחד העצום שנשקף דרך עיניהן.

בסרטון נראות נראות החיילות כשהן נאזקות ומבוהלות. בהמחבלים הורו להן לשבת, וצעקו לעברן: "האחים שלנו מתו בגללכן - נירה בכן כולכן". לאחר מכן נראים המחבלים מתפללים לצד הבנות האזוקות מאחור. בהמשך נראים המחבלים מובילים את החיילות לג'יפ - כשברקע קולות ירי כבד. בסיום הסרטון נראות התצפיתניות בתוך הג'יפ מובלות בדרך לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully