וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ביידן ולא אף אחד יביא אותם אלא הממשלה": בני משפחות התצפיתניות מגיבים על פרסום סרטון החטיפה

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 21:01

בני משפחות התצפיתניות הגיבו לאחר הפצת הסרטון בו נראים מחבלי חמאס חוטפים אותן. "עצוב שצריך 'להתפשט מול המצלמות' כדי שיבינו שהוצאתן מהשבי הוא בהול ומידי", אמרה סשה, אחותה של קרינה ארייב. שלומי, אביה של אגם ברגר: "חוץ מלהאשים את חמאס - צריך לעשות בדק בית"

"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר/מערכת וואלה

מטה משפחות החטופים פרסם הערב (רביעי) את סרטון חטיפת חמש התצפיתניות ממוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר. בסרטון, נראות החיילות ברגעים הראשונים לאחר חטיפתן מהמוצב, והן נמצאות כבר 229 ימים בשבי חמאס. בעקבות הפצת הסרטון, שעורר הדים, בני המשפחה הגיבו.

סשה, אחותה של קרינה ארייב, אמרה לאחר פרסום הסרטון: "עצוב שצריך 'להתפשט מול המצלמות' כדי שיבינו שהעניין של הוצאתן של הבנות הצעירות האלה הוא בהול ומידי".

שלומי, אבא של אגם ברגר, סיפר: "הרבה זמן אנחנו כבר מרגישים שהעסק תקוע ולא זז. חוץ מלהאשים כל היום את חמאס גם פה צריכים לעשות בדק בית. כל עם ישראל רואה את זה. המחשבה הייתה שהצבא יעשה בו שימוש לצורך פוש במשא ומתן, לגרום לאנשים להתעורר. אבל זה לא קרה. מי שיכול לעשות את המהלך הוא אנחנו. לא ביידן ולא אף אחד יביא אותם הביתה אלא ממשלת ישראל".

"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

לדבריו, "הסרטון מסתיים כשמובילים את אגם באגרסיביות לג'יפ, סרטון שנחשפנו אליו עוד ב-8 באוקטובר וככה זיהיתי את הבת שלי והבנתי שהיא לפחות בחיים. בסרטון הנוכחי ראיתי גם את הרגעים הראשונים, שהבת שלי בשוק ומנסה לעכל. היא, נעמה ולירי הגיעו לשם רק כמה ימים לפני. לא ידעו אפילו איפה המיגונית. החטופות שיצאו מהשבי אמרו לי שהפציעה שלה בפנים עברה, אבל אני רואה את הרגעים הקשים של הבת שלי וחושב מה עבר לה בראש, את כמות המחבלים המטורפת שם. בתור איש צבא לשעבר, שהיה בלבנון, בחרא הכי גדול שיש, גודל המחדל מכה בי בראש. זה עשה לי רעידות בגוף של תסכול. אני לא מעכל את גודל המחדל עד לרגע זה. המחבלים מתפללים, אוכלים שם, הכול בנוח, כי יודעים שאף אחד לא בא. זה לא נורמלי".

שלומי המשיך ואמר כי "לחברי הקבינט אני אגיד - פגשתי את כולכם יותר מפעם אחת. האחריות חונה אצלכם, החובה חונה אצלכם. הקבינט הזה מורכב מאנשים שחלקם לא היו בממשלה לפני, ונכנסו באמירה שיחזקו את הממשלה ויחזירו את החטופים. הם צריכים לקום עם זה בבוקר, ומבחינתי לא לישון בכלל. הם צריכים לראות את עצמם כאילו הילדות או הנכדות שלהם שם. אין פוליטיקה, אל תתעסקו ביום שאחרי. ברגע שלא יתעסקו בפוליטיקה של היום שאחרי ומה יגידו אני מאמין שימצאו את הדרך כואבת ככל שתהיה".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

אשלי בקשי וקסמן, בת דודה של אגם ברגר, אמרה: "זה הסרטון הכי מזעזע שראיתי על אגם עד עכשיו. הוא ממש מראה את עומק הרוע שלהם. הם לא רק באו וחטפו, הם ממש התעללו נפשית בבנות האלה. זו עוד הוכחה שהחשש הכי גדול שלנו - לאונס - הוא לא רק חשש. אנחנו מקבלים כל כך הרבה אינדיקציות שהדבר הזה באמת קורה שם. זה לא הגיוני שהן כל כך הרבה זמן שם".

בקשי וקסמן הוסיפה כי "העולם מתחיל לשכוח שיש שם נשים צעירות. כרגע מרגיש שהכול תקוע. כל העולם מדבר על האג ובסוף מה שהכי חשוב זה שהחטופים יחזרו. אני כבר לא יודעת למה להאמין, אומרים דבר אחד ובסוף יוצא דבר אחר. אני מאמינה ומקווה שהסרטון יזיז דברים, הוא מזעזע ברמת אלה שראינו ב-7 באוקטובר של גופות, ועוד אחרי עריכה. במקורי יש גם רצח".

רוני, אחותה של לירי אלבג, אמרה בתגובה לפרסום הסרטון: "ההחלטה נבעה מכך שהמשא ומתן תקוע ולא דנים בכלל בשחרור החטופים. לא נראה שמתאמצים יותר מדי להגיע לעסקה. יש דברים שעומדים על הפרק והמדינה צריכה להיות אמיצה. אנשים צריכים להבין שיש שם עדיין אנשים חיים ומה הן עוברות. הסרטון לא פשוט לצפייה. ראיתי אותו רק פעם אחת".

"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

אחותה של לירי שחזרה את רגעי הצפייה ואמרה כי "עכשיו שמעתי שוב רק את הקולות ברקע והלב שלי החסיר פעימה. אני רואה את לירי ולא מזהה אותה, זאת לא לירי שאני מכירה, אני רואה את הבהלה בעיניים שלה, שהיא מנסה לתקשר איתם ולשרוד. הבהלה בעיניים שלה לא יוצאת לי מהראש. אני הולכת לישון בלילה עם הפנים המבוהלות שלה וקמה איתן בבוקר. אני מקווה שהממשלה תתעורר ותעשה הכול כדי להחזיר אותן. לירי נחטפה כששמרה על המדינה. היו בנות שהתריעו קודם על מה שקורה והמדינה הפקירה אותם. זה קרה במשמרת שלהם והם אלה שצריכים להחזיר אותם הביתה. שיהיה הסכם, גם במחירים כואבים. המדינה תדע להתמודד".

לדבריה, "חשוב שאנשים יראו את הסרטון הזה. אני שומעת לא מעט קולות שאומרים אין מה לעשות, אי אפשר לעשות עסקה בכל מחיר ודנים את אחותי להישאר שם כל חייה, או חס וחלילה יש תגובות של 'מי יודע כמה נשארו בחיים'. אני לא מקבלת את זה. גם לי היה קשה לראות את אחותי בסיטואציה הזאת, אבל זאת המציאות שאנשים עברו ב-7 באוקטובר. אם זה מה שיעזור להבין אם לעשות עסקה או לא - שיראו, ושהקבינט והממשלה כולה יראו כי בעבר לא הסכימו לראות. הגיע הזמן שכל השרים יראו את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully