וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס ישראל בחקר הפסיכולוגיה העביר חלק מכספי הפרס לפורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 17:19

בן שחר מצטרף במעשה זה לפרופסור ריטוב, חתן הפרס בתחום חקר הסטטיסטיקה, שגם הוא בחר להעביר את הפרס לפורום. "עבורי, הפורום מייצג את כל מה שיכול להיות טוב בחברה שלנו", אמר. "אין דרך להגיע לשלום בלי שותפות ודיאלוג משמעותי בין ישראלים ופלסטינים"

הצהרת חתני פרס ישראל לפני הטקס בקריאה לשחרור החטופים/אבי רוקח

זוכה פרס ישראל בחקר הפסיכולוגיה פרופ' גרשון בן שחר העביר הבוקר (רביעי) חלק מכספי הזכייה לפורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני. הפרס הוענק ביום העצמאות לבן שחר, פרופסור אמריטוס במחלקה לפסיכולוגיה של האוניברסיטה העברית בירושלים והנשיא לשעבר של האוניברסיטה הפתוחה.

"עבורי, הפורום מייצג את כל מה שיכול להיות טוב בחברה שלנו", אמר בן שחר. "אין דרך להגיע לשלום ולרגיעה בלי שותפות ודיאלוג משמעותי בין ישראלים ופלסטינים. העובדה שהפורום נוסד ומופעל על ידי משפחות שכולות מדגישה את הטרגדיה ששני העמים עוברים כל הזמן ושחובה עלינו לחתור לסיומה".

גרשון בן שחר. מרים אלסטר, פלאש 90
גרשון בן שחר/פלאש 90, מרים אלסטר

פרופ' בן שחר מצטרף במעשה זה לפרופסור יעקב ריטוב, חתן הפרס בתחום חקר הסטטיסטיקה, שגם הוא בחר להעביר את הפרס לפורום המשפחות השכולות. שניהם גם לקחו חלק בהצהרה משותפת של חמישה מחתני פרס ישראל לשנת תשפ"ד למען "החזרת כל החטופים גם במחיר פשרה כואבת".

מנכ"ל שותף בפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, יובל רחמים: "במעשה זה, כמו בהחלטתו של פרופסור ריטוב, גדולי המדע והרוח בחברה הישראלית מפנים את הזרקור המוסרי לעבר הערכים אותם אנחנו מקדמים בחברה הישראלית והפלסטינית. תמיכתם בנו מחזקת את הקול הקורא לסיום מעגל הדמים ולחתירה אמיצה לשלום ולפיוס היסטורי בין העמים, פיוס שיביא לשגשוג של האזור כולו. אנחנו מודים לפרופסור בן שחר על המחווה האצילית לתרום לפורום המשפחות השכולות הישראלי פלסטיני את הכסף בו זכה על מפעל חייו האקדמי, ומחויבים להשתמש במשאב הזה לקידום הדיאלוג והשותפות למען השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully