וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בתקיפת גדי קדם טען כי "השלט נפל מהיד", במשטרה הבהירו: "הטיח אותו במלוא הכוח"

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 12:45

שמעון ביטון חשוד שגרם לפציעתו של קדם, שמשפחתו נרצחה ב-7 באוקטובר. עורך דינו אמר כי גרסתו היא "שניסה להפריד בין הצדדים", נציג המשטרה: "היו חבורה מלוכדת שעמדו אחד ליד השני והכו את הקורבן". בית המשפט האריך את מעצרם שלו ושל החשוד הנוסף

״ביביסט קילל אותנו": גדי קדם, שבתו ונכדיו נרצחו ב-7 באוקטובר, הותקף בהפגנה בת"א/מערכת וואלה

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) את מעצרם של החשודים בתקיפת גדי קדם. מעצרו של אורי הרוש הוארך עד מחר, ושל שמעון ביטון, שנעצר אתמול, עד יום שישי. אמש בית המשפט קיבל את ערעור המשטרה על שחרורו של אורי הרוש החשוד בתקיפתו של גדי קדם, פעיל במאבק משפחות החטופים ששישה מבני משפחתו נרצחו ב-7 באוקטובר בניר עוז.

ביטון חשוד כי "לקח שלט שהיה בידו והטיח אותו בחוזקה בראשו" של קדם, מה שגרם לו לדמם והצריך 6 תפרים. בדיון עלה כי הרוש חשוד בתקיפה, כשבעט פעמיים בגבו של קדם, וביטון בתקיפה הגורמת חבלה של ממש. לשני החשודים עבר פלילי, שהתיישן. "אם בעיטה בגב מקיימת עילת מסוכנות, קל וחומר שהטחת שלט בראשו של המתלונן תוך גרימת דימום", הסביר נציג המשטרה את הבקשה, והוסיף כי "היו חבורה מלוכדת שעמדו אחד ליד השני והכו את הקורבן".

עורך דינו של ביטון, אסף גונן, אמר בדיון כי גרסתו היא שניסה להפריד בין הצדדים. נציג המשטרה ציין כי החשוד אמר בחקירה כי "השלט נפל לו מהיד ופגע", אך כי בסרטון נראה כי "לקח את השלט ובמלוא הכוח התיץ אותו על ראשו של המתלונן".

גדי וראומה קדם מחוץ לתחנת משטרת ת"א, 19 במאי 2024. אורי סלע
הוארך מעצרם של החשודים בתקיפתו. גדי וראומה קדם מחוץ לתחנת משטרת ת"א/אורי סלע

פרשת האירוע עוררה סערה תקשורתית לאחר שקדם נחקר באזהרה בעצמו על תקיפה, כשבמקביל הגיש תלונה על תקיפה שגורמת חבלה של ממש לאחר שהותקף על ידי פעילי ימין במהלך הפגנה בתל אביב. לפי קדם, המפגין שהכה אותו אחז בשלט שעליו כתוב "שמאלנים בוגדים". בעקבות המקרה, קדם הובהל לבית החולים, זאת לאחר שהופל וספג בעיטה לגופו.

"בתיק החקירה חשד סביר הקושר אותו לתקיפה, באמצעות בעיטה בגופו כשהוא שרוע על הקרקע", ציין שופט ביהמ"ש המחוזי ירון לוי בהחלטתו, "מעשה זה כשלעצמו - בעיטה בגופו של אדם מבוגר כשהוא שרוע על הקרקע, במיוחד בנסיבות המתוארות - מצביע על עוצמת מסוכנות בלתי מבוטלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully