וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המודיעין האמריקני מעריך כי רק שליש ממחבלי חמאס חוסלו, 65% מהמנהרות פעילות

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 8:31

לפי דיווח באתר "פוליטיקו", חמאס הצליח לגייס פעילים חדשים לשורותיו במהלך המלחמה - ככל הנראה אלפים. גורמים בממשל האמריקני מתחו ביקורת על כך שלישראל אין אסטרטגיה ברורה לסיום המערכה. "ישראל לא מגיעה למחבלים שמסתתרים מתחת לאדמה או מתערים באוכלוסיה האזרחית"

תיעוד מפעילות גדוד 52 במרחב רפיח, 18 במאי 2024/דובר צה"ל

המודיעין האמריקני מעריך כי רק 33% ממחבלי חמאס חוסלו בעזה וכי 65% ממנהרות ארגון הטרור עדיין פעילות - כך דווח הבוקר (רביעי) באתר פוליטיקו. עוד דווח כי גורמים בממשל האמריקני מודאגים מכך שחמאס הצליח לגייס פעילים חדשים לשורות ארגון הטרור במהלך המלחמה - ככל הנראה אלפים.

עוד דווח כי גורמים בממשל האמריקני מתחו ביקורת ביקורת על כך שישראל לא הצליחה לאחוז בחלקים ברצועה אחרי ש"טיהרה" אותם ממחבלים - וכך אפשרה לחמאס לגייס נוספים לשורותיו. נראה כי מחבלים הצליחו להתערות באוכלוסייה האזרחית ואחרים הסתתרו במנהרות מתחת לאדמה - לכן ישראל לא מצליחה להגיע אליהם.

פעילות אוגדה 99 במרחב מסדרון מרכז הרצועה. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 99 במרחב מסדרון מרכז הרצועה/דובר צה"ל

בתוך כך, הגורם מתח ביקורת על ניהול ישראל את המלחמה וחוסר הבהירות לגבי סיומה. "אין לישראל משחק סיום אסטרטגי", אמר הגורם וציין כי הממשל האמריקני ימשיך ללחוץ על ישראל להכין תוכנית שתתרגם את ההישגים הצבאיים שלה לכדי אסטרטגיה.

אתמול צה"ל הודיע כי קאסם סקלאווי, מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף של חיזבאללה, חוסל בפעילות צבאית של כוחות הביטחון בדרום לבנון. סקלאווי היה אחראי בתפקידו על תכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי. במסגרת תפקידו, עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט לעבר מדינת ישראל ממרחב החוף בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully