וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל כהן הודה במשפט: "גנבתי עשרות אלפי דולרים מארגון טראמפ"

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 9:53

התביעה דורשת לפסול את עדותו של עורך דינו לשעבר של הנשיא - ועל בסיס זה את התיק כולו - בטענה שהוא אינו אמין ושקרן. כהן טען שהרגיש שלא קיבל פיצוי מספיק על דמי השתיקה ששילם לכוכבת הפורנו: "ראיתי בזה מעין עזרה עצמית"

טראמפ מחוץ לבית המשפט: "זה אסון למדינה שלנו"/רויטרס

עורכי דינו של המועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ ביקשו אתמול (שני) מהשופט במשפט דמי השתיקה לדחות את התיק לפני שהוא מגיע להחלטת חבר המושבעים, בטענה שעדותו של העד המרכזי מייקל כהן אינה אמינה בהתחשב בעברו הפלילי ובהיסטוריית השקרים שלו.

השופט חואן מרצ'אן לא הכריע מיד בבקשה, שהיא שגרתית במשפטים פליליים וכמעט שאינה מתקבלת. עם זאת, הוא הציע כי מושבעים מנוסים יוכלו להעריך בעצמם את אמינות עדותו של עורך דינו לשעבר של טראמפ.

"אמרת שהשקרים שלו בלתי ניתנים להפרכה, אבל אתה חושב שהוא הולך לשטות 12 ניו יורקרים?" שאל השופט את עורך דינו של טראמפ, טוד בלאנש, שביקש את דחיית התיק.

חילופי הדברים הגיעו בסופו של יום דיונים שבו שאלות על אופיו של כהן עמדו במרכז. בפתח דבריו אמר השופט כי הוא מצפה ששני הצדדים ישמיעו את טיעוני הסיכום שלהם בשבוע הבא, ולאחר מכן המושבעים ידונו בתיק ויכריעו במשפטו ההיסטורי של טראמפ.

טראמפ, הנשיא לשעבר הראשון שעומד למשפט פלילי, כפר באשמה ב-34 סעיפים של זיוף רישומים עסקיים שנועדו לכסות על תשלום של 130 אלף דולר כדי להשתיק את כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, שאיימה לפרסם לפני הבחירות לנשיאות ב-2016 את גרסתה למפגש מיני בינה לבין טראמפ. טראמפ מכחיש שהיה קשר כזה.

טראמפ בן ה-77 תקף את המשפט כניסיון פוליטי לפגוע בקמפיין הבחירות שלו לקראת התמודדותו החוזרת מול הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן ב-5 בנובמבר.

מייקל כהן מעיד במשפט הפלילי של המועמד הרפובליקני לנשיאות ונשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בניו יורק.21 במאי2024. רויטרס
"אתה חושב שהוא הולך לשטות 12 ניו יורקרים?". כהן מחוץ לבית המשפט, אתמול/רויטרס

כהן העיד אתמול כי הןא שוחח שוב ושוב עם טראמפ על התשלום לדניאלס בישורת האחרונה של קמפיין הבחירות לנשיאות ב-2016, אחד מעמודי התווך של התביעה. עם זאת, ההגנה גרמה לכהן להודות שהוא גנב כסף מהבוס שלו לשעבר משום שכעס על כך שהבונוס השנתי שלו לא עמד בציפיות שלו אחרי שהעביר את התשלום לדניאלס.

לדבריו, הוא שילם כ-20 אלף דולר במזומן בשקית לחברת טכנולוגיה מתוך 50 אלף הדולרים שהיו חייבים לה, ושמר את היתרה אצלו. ארגון טראמפ החזיר לו מאוחר יותר 100 אלף דולר בסך הכול כדי להסביר את המסים שכהן היה חייב.

"פשוט הרגשתי שזה כמעט כמו עזרה עצמית", אמר כהן על דוכן העדים. כעבריין מורשע, כהן בן ה-57 נושא מטען בעייתי כעד. בעבר הוא הגן בקנאות על טראמפ, אך הפך למבקר חריף שלו.

בלאנש אמר כי יש לדחות את התביעה משום שכהן אינו עד אמין. "אין שום סיכוי שבית המשפט צריך לתת לתיק הזה לעבור לחבר המושבעים בהסתמך על עדותו של כהן", אמר סנגורו של הנשיא לשעבר ללא נוכחות חבר המושבעים, והוסיף כי ללא עדותו של כהן "אין תיק".

התובע כריסטופר קונרוי טען מנגד כי עדותו של כהן מגובה במסמכים ובראיות אחרות. "הראיות בהמשפט תומכות באופן גורף בכל אחד מרכיבי העבירה", אמר קונרוי. השופט יכול לפסוק בכל עת בבקשה לדחיית התיק.

עוד בוואלה!

עורך דינו לשעבר של טראמפ העיד: הוא אישר אישית את דמי השתיקה לכוכבת הפורנו

לכתבה המלאה
דונלד טרמאפ במשפט בניו יורק 21 במאי 2024. רויטרס
יעלה לדוכן העדים? טראמפ מחוץ לבית המשפט בניו יורק, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר, לאחר שהתביעה סיימה את חלקה, החלו עורכי דינו של טראמפ לזמן עדים משלהם. אחד מאותם עדים ספג נזיפה מהשופט לאחר שהביע חוסר שביעות רצון.

"אם אתה לא אוהב את הפסיקה שלי, אתה לא מגלגל לי עיניים", אמר השופט מרצ'אן לרוברט קוסטלו, עורך דין. קוסטלו העיד שכהן אמר לו לאחר פשיטה של ה-FBI ב-2018 כי אין לו שום לכלוך על טראמפ להציע לתובעים.

"הוא אמר, 'אני נשבע באלוהים, בוב, אין לי שום דבר על דונלד טראמפ'", אמר קוסטלו, וציטט את כהן.
קוסטלו הוסיף כי כהן אמר לו פעמים רבות שטראמפ לא ידע דבר על התשלום לדניאלס.

כהן העיד בעבר ששיקר לקוסטלו משום שחשש שהוא ירמוז לטראמפ שהוא עשוי לשתף פעולה עם התובעים. עדיין לא ברור אם טראמפ יעיד כשהמשפט יתחדש היום.

אחד מעורכי דינו אמר כי "נכון לעכשיו" אין בכוונתם לזמן עדים נוספים מלבד קוסטלו. עם זאת, אחרי שדיבר עם כתבים לאחר מכן מחוץ לאולם בית המשפט, טראמפ התרחק כשהם צעקו שאלות ששאלו אם הוא מוכן להעיד. "זה אסון למדינה שלנו", אמר טראמפ על המשפט.

משפט דמי השתיקה נתפס בעיני רבים כמשפט הכי פחות חמור מבין הארבעה שבהם עומד לדין שטראמפ, אך כל היתר לא צפויים להיפתח לפני הבחירות. טראמפ עומד בפני אישומים בוושינגטון ובג'ורג'יה בניסיון להפוך את הפסדו לביידן ב-2020 ואישומים בפלורידה על החזקת מסמכים מסווגים לאחר שעזב את הבית הלבן ב-2021. הוא כופר באשמה בכל התיקים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully