וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אין מה לעצור את המלחמה - יש להסלים אותה"

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 11:44

יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר התייחס בריאיון ל-103FM לאפשרות של שלטון צבאי ברצועת עזה. "'יש לבצע ניתוק מוחלט, להודיע: 'עוד 60 יום כל המעברים סגורים'", טען. "חופש פעולה מבצעי מוחלט - בדיוק כמו שאנחנו פועלים מול ג'נין"

ליברמן: "נתניהו רוצה לגרור אותנו עם המצב הזה עד הבחירות הבאות"/ערוץ הכנסת

"כישלון הסברתי מהדהד של הממשלה": כך טען היום (שלישי) יו"ר ישראל ביתנו ולשעבר שר הביטחון אביגדור ליברמן בהתייחס לבקשת תובע בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוצאת צווי מעצר נגד נתניהו, גלנט ומנהיגי חמאס בעקבות פשעים נגד האנושות שהתרחשו לכאורה במלחמה. את הדברים אמר בתוכנית "שבע תשע" עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103fm.

"מדובר במחזה של צביעות ואנטישמיות, בזה אין ספק", הוסיף ליברמן בפתח דבריו. "אבל השאלה היא איך הממשלה הכי כושלת בתולדות ישראל מאבדת את הלגיטימיות במלחמה הכי צודקת. איך הממשלה הכי כושלת הופכת את המלחמה הכי צודקת למחלוקת בתוך עם ישראל - הרי זו הבעיה. יש פה כישלון דיפלומטי, הסברתי, לא פחות מכל הכישלונות האחרים. יש פה כישלון מהדהד".

"נכון שמדובר פה בגוף אנטישמי, אנטי ישראלי, פוליטי וצבוע. אבל יחד עם זאת אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך זה יכול להיות. בדיוק כמו לשאול איך יכול להיות שאחרי שבעה חודשים, יש עדיין מאות התראות צבע אדום מדי יום, שיגורים בצפון ובדרום, וילדות נכנסות מתחת לשולחן ומתפללות. איך זה יכול להיות?", תקף. "את החמ"ל שכרגע מקימים - היו צריכים להקים כבר לפני חצי שנה".

עוד הוסיף כי כיום "הדרך לצאת מהמצב - היא רק בשיתוף פעולה הדוק עם הבית הלבן. אנחנו לא יכולים להתמודד לבד".

כשנשאל האם להיות שהאמריקנים בדרך מסויימת אותתו לבית הדין כדי לדחוק את ישראל בנתיב של העסקה הסעודית, אמר ליברמן: "בשום פנים ואופן, זה פשוט טרלול. הטרלול הזה מאפיין את ראשי הקואליציה שדיברו לא מזמן 'מי צריך את ארה"ב', ועוד כל מיני השתלחויות בנשיא ובבבת הברית הכי חשובה של מדינת ישראל. אין לנו יכולת להתמודד לבד, לא במועצת הביטחון, לא מול כל מיני החלטות. אין לנו יכולת להתמודד בלי וטו אמריקני, וגם עכשיו, אנחנו חייבים עזרה פעילה של ארה"ב. כל ראשי הקואליציה שדיברו עד לא מזמן צריכים לשאול את עצמם מה עושים עכשיו".

האסטרטגיה של האויבים מאוד ברורה, יש פה קואליציית טרור, והאסטרטגיה שלהם לגרור אותנו למלחמת התשה. הם מבינים שמבחינתנו, מדינה דמוקרטית, מתקדמת, מלחמת התשה זה הדבר הכי גרוע. נתניהו מאמץ את אותה אסטרטגיה בדיוק, זה מה שמציל אותו פוליטית. רק ככה הוא יכול לשרוד. מבחינתנו, האסטרטגיה הנכונה היא חייבים להביא לסיום. אנחנו בנויים על המכה המקדימה, מלחמות קצרות בפרופיל גבוה, הכרעה. כל תפיסת הביטחון הכושלת, הקונספציה שקרסה, היא מה ששולטת היום. יש פה רצון לגרור מתוך שיקולים פוליטיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אביגדור ליברמן, ישיבת סיעה ,כנסת 20 במאי 2024. ראובן קסטרו
"אין מה לעצור את המלחמה. יש להסלים אותה". ליברמן/ראובן קסטרו

כרגע אין מה לעצור את המלחמה. כשיש מאות אזעקות כל יום - יש להסלים אותה. לנהל את הלחימה בשדה הקרב בלי קשר לצווי מעצר. גם לגבי החזקה ברצועה, אין לנו שום עניין בזה, וכל אלו שמדברים על 'לכבוש את עזה', אין להם מושג על מה הם מדברים. כדי להחזיק את רצועת עזה אתה צריך לפחות 15 אלף חיילים, למשך שנים, שיהיו כמו ברווזים במטווח. העלות של ממשל צבאי כזה ברצועת עזה יהיה לפחות 20 מיליארד שקלים בחודש".

"גלנט לא מבין מה הוא רוצה ולאן הוא מוביל. חייבת להיות אסטרטגיה ברורה לגבי רצועת עזה. אסטרטגיה או היערכות עתידית מול הרצועה חייבת לכלול ניתוק מוחלט, להודיע 'עוד 60 יום כל המעברים סגורים', שום דבר לא נכנס ולא יוצא, אנחנו מתנתקים לחלוטין. חופש פעולה מבצעי מוחלט ברצועת עזה, כמו שאנחנו פועלים מול ג'נין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully