וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "החלטת התובע בביה"ד בהאג שערורייתית. לנצח נעמוד לצד ישראל"

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 22:23

שר החוץ האמריקני התייחס גם כן לצווי המעצר שדרש התובע נגד רה"מ ושר הביטחון, ואף חשף כי התובע היה אמור להגיע לישראל על מנת לדון בחקירה, אך הוא ואנשיו ביטלו ברגע האחרון: "מטיל בספק את מהימנות החקירה". ביידן בתגובה להחלטה: "אין מקום להשוואה בין ישראל לחמאס"

בווידאט: ביידן אופטימי באשר לסיכויי עסקת חטופים - "זה עומד לקרות, תחזיקו מעמד"/PBS

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ומזכיר המדינה האמריקני אנת'וני בלינקן התייחסו היום (שני) לצווי המעצר שביקש התובע בבית הדין הפלילי בהאג נגד רה"מ ושר הביטחון. ביידן מסר כי "החלטת התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לבקש צווי מעצר עבור מנהיגים ישראלים היא שערורייתית. ללא קשר לטענותיו של התובע, אין שום מקום להשוואה בין ישראל לחמאס. תמיד נעמוד לצד ישראל נגד איומים על ביטחונה".

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, עם יועצו לענייני חוץ, אנטוני בלינקן, בבית הלבן. 1 בנובמבר 2013. רויטרס
נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, עם יועצו לענייני חוץ, אנטוני בלינקן, בבית הלבן. 1 בנובמבר 2013/רויטרס

מזכיר המדינה בלינקן התייחס גם כן לבקשה, ואף חשף כי התובע היה אמור להגיע לישראל: "התובע של בית הדין הפלילי בהאג היה אמור להגיע לישראל בשבוע הבא כדי לקיים מגעים עם ממשלת ישראל, ולדון בחקירה שהוא מנהל. אנשיו של התובע היו אמורים להגיע מחר לדיונים , אך ברגע האחרון ביטלו את ביקורם". עוד הוסיף בלינקן כי "זמן קצר אחר כך הודיע התובע רשמית על בקשתו לצווי מעצר. התנהלות זו מטילה בספק את הלגיטימיות ואת המהימנות של החקירה".

ראש הממשלה נתניהו התייחס גם כן לצו המעצר נגדו, ואמר כי "הצו האבסורדי והשקרי של התובע בהאג לא מכוון רק נגד ראש ממשלת ישראל ונגד שר הביטחון - הוא מכוון נגד מדינת ישראל כולה. הוא מכוון נגד חיילי צה"ל, שנלחמים בגבורה עילאית במרצחי החמאס השפלים, שתקפו אותנו באכזריות נוראה ב-7 באוקטובר".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו-ראש ממשלת ישראל נואם בסרטון לכבוד טקס הדלקת המשואות, יום העצמאות ה-76. המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים, צילום מסך
"כך בדיוק נראית אנטישמיות, איזו בושה. נתניהו/צילום מסך, המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים

נתניהו הוסיף לתקוף את החלטת התובע ומסר כי "באיזו חוצפה הוא משווה בין החמאס שרצח, שרף, ביתר, ערף, אנס וחטף את אחינו ואחיותינו, לבין חיילי צה"ל שנלחמים מלחמה צודקת שאין כמוה במוסריות שאין דומה לה. כראש ממשלת ישראל, אני דוחה בשאט נפש את ההשוואה של התובע בהאג בין ישראל הדמוקרטית לבין רבי-המרצחים של החמאס. זהו עיוות מוחלט של המציאות. כך בדיוק נראית האנטישמיות החדשה, היא עברה מהקמפוסים במערב לבית המשפט בהאג. איזו בושה".

קנצלר אוסטריה, קארל נהאמר, עמד לצד ישראל לאחר ההחלטה וצייץ בחשבון ה-X שלו "אנו מכבדים באופן מלא את עצמאותו של בית הדין הפלילי בהאג. עם זאת, העובדה שמנהיג ארגון הטרור חמאס, שמטרתו המוצהרת היא הכחדת מדינת ישראל מוזכרת במקביל לנציגיה הנבחרים הדמוקרטית של אותה מדינה, אינה מובנת".

משרד החוץ הגרמני אמר כי "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה. החוק ההומניטרי הבינלאומי והחובות שלו מיושמים", כך דווח על ידי סוכנות הידיעות רויטרס.

מוקדם יותר היום, התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי ביקש להוציא צווי מעצר נגד ראש ממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ומנהיגי חמאס, בחשד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שנעשו ב-7 באוקטובר ובמלחמה שפרצה בעזה בעקבות מתקפת הטרור.

התובע קארים חאן אמר כי בית הדין הבינלאומי שוקל להוציא צווים גם לשר הביטחון יואב גלנט, ולשני מנהיגים בכירים נוספים של חמאס - מנהיג גדודי אל קאסם מוחמד דף, וראש הלשכה המדינית איסמעיל הנייה. הרכב של בית המשפט בהאג יבחן כעת את בקשתו של חאן.

הצווים נגד נתניהו וגלנט מציינים את הפעם הראשונה שבית הדין הפלילי הבין-לאומי מבקש להוציא צווים שכאלו נגד הפוליטיקאים הישראלים. ההחלטה זו שמה את נתניהו באותה רשימה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהוצא עליו צו מעצר בגין המלחמה באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully