וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 54% מהעם רוצה בחירות - כדי להרגיע את הסערה החברתית

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 18:45

מרבית הציבור הישראלי סבור כי קביעת מועד מוסכם לקיום הבחירות לראשות הממשלה ולכנסת ירגיע את הסערה החברתית. בנושא הגיוס, רוב מוחלט של מצביעי האופוזיציה חושבים שמתווה גיוס מוסכם יועיל להורדת גובה הלהבות במשבר החברתי, לעומת מצביעי הקואליציה שנחלקים בדעותיהם

הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה. אבי רוקח
הפגנות נגד הממשלה/אבי רוקח

העם רוצה הסכמות ובחירות. מרבית הציבור הישראלי (54% לעומת 41%) סבור כי קביעת מועד מוסכם לקיום הבחירות לראשות הממשלה ולכנסת ירגיע את הסערה החברתית. 59% אף סבורים כי יצירת מתווה מוסכם על חוק הגיוס, אשר יתקבל בהסכמה רחבה, יוריד את גובה הלהבות וישפר את המצב החברתי בעם (זאת לעומת 36% שלא חושבים שמהלך כזה יועיל). כך עולה מסקר מיוחד שערך ארגון גשר, הפועל שנים רבות לחיבור וחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים, באמצעות מכון המחקר "לזר מחקרים", במטרה לנתח ולסייע בפתרון המשבר החברתי העמוק אשר הולך ומתעצם.

באופן טבעי, התפיסה לפיה הסכמה על מועד בחירות תרגיע את הרוחות, רוווחת מאוד בקרב הציבור החילוני (73%) ומצביעי האופוזיציה (83%). כאשר מרבית מצביעי הקואליציה סבורים כי מהלך זה לא יועיל (61%) והציבור החרדי, אף מתנגד לעמדה זאת נחרצות, כאשר 81% סבורים כי קביעת מועד לבחירות לא יסייע בהורדת המתח.

העמדות דומות גם בנושא הגיוס, כאשר רוב מוחלט של מצביעי האופוזיציה (85%) חושבים שמתווה גיוס מוסכם יועיל להורדת גובה הלהבות במשבר החברתי, לעומת מצביעי הקואליציה שנחלקים בין 52% שאומרים שהדבר לא יועיל לבין 41% שאומרים שכן.

אילן גאל דור מנכ"ל גשר. שמעון מלול, אתר רשמי
אילן גאל דור מנכ"ל גשר/אתר רשמי, שמעון מלול

הציבור הישראלי עדיין רואה חשיבות עצומה בחוסן החברתי, כאשר על פי, הציבור הישראלי סבור כי לא ניתן יהיה להשיג יציבות ביטחונית מבלי לתקן קודם את הקרע בעם. 56% סבורים כי כדי להשיג יציבות ביטחונית חייבים לתקן את הקרע בעם, לעומת 28% בלבד אשר מאמינים כי ניתן לייצר יציבות ביטחונית מבלי לטפל במשבר החברתי. כאשר בוחנים סוגייה זו, בהשוואהה בין מצביעי קואליצה לאופוזיציה, ניתן לראות כי מצביעי האופוזיציה מאמינים יותר בתפישה זו עם 62%, אל מול מצביעי הקואליציה הנוכחית עם 53%.

אילן גאל דור, מנכ"ל ארגון גשר: "בכל פעם מחדש מדהים לראות עד כמה החוסן החברתי של מדינת ישראל שזור בתוך החוסן הביטחוני. החברה הישראלית נמצאת במצב רגיש מאי פעם כאשר אנו מצויים במלחמה מתמשכת עם אוייבנו במספר חזיתות ובו בעת המתח בין המגזרים השונים והמחנות הפוליטיים קיצוני מתמיד. בזמנים שכאלה, חובה על כלנו, כל אזרח ואזרח לשמוע את העמדות השונות, להבין את הצרכים השונים ולראות כיצד הוא פועל או מוותר כדי שנוכל לחיות יחדיו במדינה אחת חסונה חברתית וביטחונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully