וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשלה שפוגעת בביטחון המדינה": אלפים הפגינו נגד הממשלה מול הכנסת

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 22:55

המוחים התקבצו לאורך רחוב קפלן בירושלים, וקראו לקיים בחירות בהקדם. עם תום העצרת מול הכנסת החלו המוחים לצעוד לבית ראש הממשלה ולגשר המיתרים, שם חסמו משפחות חטופים את היציאה מהעיר. המשטרה הפעילה מכתזית לפיזור המפגינים, ועצרה שלושה מהם

הפגנות בירושלים/מירב כהן מור, דוברות משטרת ישראל

אלפים מחו הערב (שני) לאורך רחוב קפלן שבירושלים בקריאה להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקיום בחירות בהקדם בצל המלחמה. עקב האירוע, כמה רחובות הסמוכים למשכן הכנסת נחסמו לתנועה. לאחר הנאומים בעצרת, החלו תהלוכות לכיוון גשר המיתרים וכביש בגין, וכן לבית ראש הממשלה ברחוב עזה, לשם צעדו מאות אנשים. באירוע נעצרו שלושה מפגינים, והופעלה מכתזית.

במהלך ההפגנה, חסמו משפחות חטופים את הכניסה לעיר באזור גשר המיתרים. לפי המשפחות, נהג פגע בנטלי צנגאוקר, אחותו של החטוף מתן צנגאוקר, שהפגינה במקום. המשטרה פינתה את המוחים משם עם כוחות מג"ב.

הפגנת ענק מול הכנסת בקריאה לבחירות: ״עוצרים את החורבן״, 20 במאי 2024. רוני כנפו
ההפגנה, היום/רוני כנפו
משפחות חטופים חוסמות את היציאה מירושלים בגשר המיתרים. מירב כהן מור, אתר רשמי
משפחות חטופים חוסמות את היציאה מירושלים בגשר המיתרים, היום/אתר רשמי, מירב כהן מור
מפגינים מול הכנסת בקריאה לבחירות עכשיו. ברק דור, אתר רשמי
מפגינים מול הכנסת בקריאה לבחירות עכשיו/אתר רשמי, ברק דור

בעצרת נאמה איילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שנחטף ע"י חמאס לעזה: "אחרי שרכשתי ניסיון של 7 חודשים, ועם עוד עדויות שמצטברות עוד ועוד מתוך קבינט המלחמה ושיחות פנימיות, היום אני יודעת להגיד ללא היסוס שממשלת ישראל מפקירה אותם ביודעין", אמרה.

"אני כבר יודעת שראש ממשלת ישראל ויתר על החטופים", המשיכה, "גיליתי גם שהמערכת השלטונית לתוכה גדלתי ועליה סמכתי כבר איננה דמוקרטית ואיננה מקצועית כפי שחשבתי. שהריקבון חילחל גם לתוך מערכת הביטחון. שיושבים בממשלה ובכנסת אנשים שכל מה שמעניין אותם זה העתיד הפוליטי שלהם ולא אזרחי וחיילי המדינה. המלחמה מנוהלת מתחילתה בצורה רשלנית ופושעת".

איילה מצגר כלתו של החטוף יורם מצגר בהפגנת ענק מול הכנסת, 20 במאי 2024. רוני כנפו
איילה מצגר נואמת בהפגנה, היום/רוני כנפו

בהפגנה נאם יעקב גודו, ששכל את בנו תום גודו בכיסופים ב-8 באוקטובר. "הוא לא רוצה חמאסטן, הוא לא רוצה פתחסטן ואנחנו לא רוצים ביביסטן ולא סמוטריצ'יסטן ולא בן גביריסטן", אמר. "אנחנו, החברה האזרחית, הליברלית, זאת שנושאת בנטל כל החוליים של מדינת ישראל, מאסנו בשלטון ארגון הפשע המתקרא ממשלת ישראל.

הפגנה מול הכנסת בקריאה לבחירות, 20 במאי 2024 
יעקב גודו, ששכל את בנו תום גודו. אמיר יעקובי, אתר רשמי
יעקב גודו בנאומו בהפגנה, היום/אתר רשמי, אמיר יעקובי

"זאת ממשלת הזדון והדמים עם הנאשם האשם העומד בראשה שהכריזו מלחמה עלינו ועל מדינת ישראל כולה בתחילת 2023 וביתר שאת בשבעה באוקטובר 2023", המשך. "ממשלת ישראל הנוכחית היא האויבת הגדולה ביותר של מדינת ישראל, ובמשך השנה וחצי האחרונות היא נוגסת, קורעת ומשסעת את המרקם האזרחי של המדינה. ממשלה שמקעקעת את כל היסודות שעליהם הוקמה וקיימת המדינה מזה 76 שנים, אין לה שום זכות קיום והיא לא לגיטימית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully