וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסק מלוכלך: השיטה שעומדת מאחורי פרשת השחיתות בעיריית תל אביב

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 11:06

חברות קבלן סיפקו שירותים עירוניים, הפיקו חשבוניות פיקטיביות ועשו קופה של מאות מיליוני שקלים - כך על פי חשד לה"ב 433, שחוקרת 13 מעורבים, בהם עובדי עירייה. לוואלה! נודע כי 2 משפחות פשיעה מהמרכז מעורבות בפרשה, בהן ארגון שנמצא על כוונת המשטרה בשנים האחרונות

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עצרה עובדים בעיריית ת"א בחשד לעבירות כלכליות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, 20 במאי 2024/דוברות המשטרה

כך זה עבד: חברות קבלן חיצוניות שהעניקו שירותי ניקיון עבור עיריית תל אביב דרך אגף התברואה סיפקו, כך על פי חשד המשטרה, חשבוניות פיקטיביות על עבודות שביצעו - ובכך הגדילו את הכנסותיהם במאות מיליוני שקלים לאורך שנים. זאת, במסגרת פרשת השחיתות שחשפה היום (שני) יחידת לה"ב 433 במשטרה, ובמסגרתה נעצרו 13 חשודים, בהם עובדי עירייה.

לוואלה! נודע כי לפחות שני ארגוני פשיעה מעורבים בפרשיית השחיתות בעיריית תל אביב, אחת מהן, מאזור המרכז ונמצאת על הכוונת של המשטרה בשנים האחרונות. אחד מראשיה אף נעצר באחרונה בפרשייה פלילית אחרת והשניה, ארגון פשיעה מקומי מאזור תל אביב אשר פעלו יחד לביצוע התרמית.

בשנים האחרונות הפכו הרשויות המקומיות בישראל לכר פורה לשחיתות ציבורית, מתחת לאף של מערכת אכיפת החוק, עוד ועוד ארגוני פשיעה השתלטו, באמצעות חברות ואנשי קש, על מכרזי נדל''ן וניקיון.

בניין עיריית תל אביב עם העתק ענק של מגילת העצמאות. אילן ספירא, אתר רשמי
בניין עיריית תל אביב עם העתק ענק של מגילת העצמאות/אתר רשמי, אילן ספירא

על פי החשד, עובדים בחברות ניקיון המספקות שירותים למחלקת התברואה בעירייה, פעלו לקידום טובתם האישית, בין היתר במתן שוחד וטובות הנאה, בתמורה לזכייה במכרזים ושיתופי פעולה עירוניים. כמו כן, נחשד שאותן חברות ניקיון הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים וגרפו לכיסם עשרות מיליונים.

13 החשודים נחקרים בשעה זו, ובהמשך יחליטו החוקרים אם לבקש את הארכת מעצרם בבית המשפט השלום בראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully