וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איים על ישראל - ועכשיו גרגר אבק": הפוליטיקאים חוגגים את מותו של ראיסי

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 9:15

בעקבות ההודעה על מותו של הנשיא האיראני, בירך שר המורשת עמיחי אליהו "לחיים", בצירוף צילום של כוס יין. אליו הצטרף חבר הכנסת אבי מעוז: "כן יאבדו כל אויביך"

תמונות ראשונות מזירת התרסקות המסוק של נשיא איראן ראיסי/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

באיראן הודיעו הבוקר (שני) על מותו של נשיא הרפובליקה האיסלאמית, איברהים ראיסי, בהתרסקות מסוק שאירעה אתמול - והפוליטיקאים בישראל החלו לחגוג. "לחיים", כתב שר המורשת עמיחי אליהו, בפרסום ברשתות החברתיות שלווה בתמונה של כוס יין. חבר הכנסת אבי מעוז עלץ: "רק לפני פחות מחודש הוא איים כי 'אם ישראל תתקוף, לא יישאר ממנה דבר', וכעת הוא גרגר אבק בהיסטוריה. כן יאבדו כל אויביך".

בהתרסקות, כך על פי האיראנים, נהרג גם שר החוץ חוסיין אמיר עבדאללהיאן. במהלך הלילה הגיעו צוותי החילוץ אל אתר ההתרסקות, באזור הררי מיוער במחוז אזרבייג'ן המזרחי אחרי שעות ארוכות של חיפושים שנתקלו בקשיים רבים בשל הערפל והגשמים העזים.

הטלוויזיה האיראנית הודיעה כי "אין סימן חיים" באתר ההתרסקות של המסוק, אחרי שבמשך שעות ארוכות ניסו בטהראן לשמור על אופטימיות זהירה. למאמצי החילוץ סייע כלי טיס טורקי, שאיתר את מיקום אתר ההתרסקות של המסוק הנשיאותי.

עמיחי אליהו. ראובן קסטרו
עמיחי אליהו/ראובן קסטרו
מותו של התליין- נשיא איראן אברהים ראיסי. צילום: Shutterstock, עיבוד תמונה
מותו של התליין- נשיא איראן אברהים ראיסי/עיבוד תמונה, צילום: Shutterstock

גורם איראני אמר מוקדם יותר כי המסוק נשרף לחלוטין במהלך ההתרסקות, ובתיעודים שפרסמה התקשורת הרשמית נראה כלי הטיס מרוסק בפסגת הר. הסיבה הרשמית לתאונת המסוק, מדגם "בל 212" האמריקני, עוד לא ברורה אך באזור שרר מזג אוויר סוער עם שובה של הפמלייה הנשיאותית מאזרבייג'ן השכנה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully