וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 חשודים נעצרו בפרשת שחיתות חמורה בעיריית תל אביב: "היקף של מאות מיליוני שקלים"

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 12:22

המעורבים, בהם עובדי אגף התברואה בעירייה, חשודים שהיו מעורבות במתן וקבלת שוחד בתמורה להטיית מכרזים עבור חברת ניקיון המספקת שירותים לעיר - כשהם משתפים פעולה עם ארגוני פשיעה. כמו כן, כך על פי החשד, הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בסכומי עתק

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עצרה עובדים בעיריית ת"א בחשד לעבירות כלכליות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, 20 במאי 2024/דוברות המשטרה

פרשת שחיתות חמורה בעיריית תל אביב: 13 מעורבים, בהם עובדים באגף התברואה בעירייה, נחקרים במטה יחידת לה"ב 433 בחשד למעורבות שוחד על מנת לזכות במכרזים עירוניים, וזאת במעורבות של משפחות פשע יהודיות וערביות - כך חשפה הבוקר (שני) המשטרה.

על פי החשד, עובדים בחברות ניקיון המספקות שירותים למחלקת התברואה בעירייה, פעלו לקידום טובתם האישית, בין היתר במתן שוחד וטובות הנאה, בתמורה לזכייה במכרזים ושיתופי פעולה עירוניים. כמו כן, נחשד שאותן חברות ניקיון הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים וגרפו לכיסם עשרות מיליונים. 13 החשודים נחקרים בשעה זו, ובהמשך יחליטו החוקרים אם לבקש את הארכת מעצרם בבית המשפט השלום בראשון לציון.

אחד החשודים שנעצרו בעיריית תל אביב, סגן מנהל אגף, נעצר ב-2012 בחשד ששיתף פעולה עם ארגון פשיעה תוך שימוש במידע שהיה ברשותו מתוקף תפקידו. באותה תקופה שימש באותו תפקיד, ולאחר שלא הורשע שב אליו ולא קודם מאז. חשוד נוסף בפרשה הנוכחית מכהן גם הוא כסגן מנהל אגף.

בנין עיריית תל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
בנין עיריית תל אביב, פברואר 2015/ראובן קסטרו

תגובת עיריית תל אביב יפו: "עיריית תל-אביב-יפו סומכת על המשטרה שתעשה את עבודתה נאמנה. העירייה תשתף פעולה עם המשטרה ככל שיידרש".

התנועה לאיכות השלטון על המעצרים בעיריית ת"א: "חדירת הפשע המאורגן אל מסדרונות השלטון המקומי - חציית קו שאמורה להדיר שינה".

עורך הדין תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה: "השלטון המקומי במדינת ישראל הפך בעשור האחרון לחצר האחורית המוזנחת של ישראל, המגדלת גידולי פרא של שחיתות. הבוקר אנחנו מגלים כי אין אף רשות שחסינה בפני הנגע הנורא הזה שמאיים למוטט את החברה שלנו מבפנים, גם לא רשות חזקה ומבוססת ממרכז הארץ. חדירת הפשע המאורגן בישראל אל תוך מסדרונות השלטון המקומי זו חציית קו שחור שצריכה להדיר שינה מעיניהם של מקבלי ההחלטות בממשלה, ומחייבת פעולה אגרסיבית וקשה של רשויות אכיפת החוק, בהובלת המשרדים הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully